• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Nordström
    KillBill skrev 2016-10-04 12:47:50 följande:

    Nu är ju inte listan komplett men det mest troliga är GWB är den president i nutid som är minst intelligent (de namn som placerar sig sämre på listan var verksamma i början av 1900-talet eller på 1800-talet) eller så handlar det om mindre kända presidenter.


    Tur att Mona Sahlin inte blev statsminister. I så fall hade hon krossat GWB i kategorin mest ointelligenta statsledare.
  • KillBill
    Nordström skrev 2016-10-04 15:25:18 följande:
    Tur att Mona Sahlin inte blev statsminister. I så fall hade hon krossat GWB i kategorin mest ointelligenta statsledare.
    Vi pratar amerikanska presidenter här så du bör iaktta viss försiktighet med att med att döma ut andra människors intelligens.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-10-04 15:06:52 följande:

    Detta är ju en liberalisering. jag tycker att det är bra att kulturdepartementet gör det tillåtet för föräldrar att ta med sig barnöver 10 år att gå bio med 15 års åldersgräns. Jag har alltid tyckt att detta har varit en vansinnig regel. 

    Får jag fråga varför du tycker att det ska vara förbjudet för 11 åriga barn i målsmans sällskap att gå på bio med 15 års åldersgräns?


    Du ser inte det absurda i att myndigheter ska detaljstyra människors liv?

    Och du tänkte naturligtvis fel. Var såg du att jag skrev att detta ska vara förbjudet?
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Rataxes
    Nordström skrev 2016-10-04 15:25:18 följande:

    Tur att Mona Sahlin inte blev statsminister. I så fall hade hon krossat GWB i kategorin mest ointelligenta statsledare.


    Var det Ordförande Persson som sa att "tänka är inte hennes starka sida" eller något sådant?

    Och nej, Bill. Du har själv varit med i diskussionen om svenska politikers eventuella begåvning.
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-04 15:55:38 följande:
    Du ser inte det absurda i att myndigheter ska detaljstyra människors liv?

    Och du tänkte naturligtvis fel. Var såg du att jag skrev att detta ska vara förbjudet?
    Det är idag INTE tillåtet för föräldrar att ta med en 11 åring på en bio med 15:års åldersgräns. Regeringen föreslår att detta ska vara tillåtet i framtiden. Eftersom du kritiserar regeringen för att göra detta tillåtet så utgår jag ifrån att du vill att det fortsatt ska vara förbjudet.

    Så här ser dagens regelverk ut:

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-10-04 16:03:34 följande:
    Det är idag INTE tillåtet för föräldrar att ta med en 11 åring på en bio med 15:års åldersgräns. Regeringen föreslår att detta ska vara tillåtet i framtiden. Eftersom du kritiserar regeringen för att göra detta tillåtet

    så utgår jag ifrån

    att du vill att det fortsatt ska vara förbjudet.

    Så här ser dagens regelverk ut:
    Hmm....min omedelbara "reaktion" på Rataxes inlägg var att han anmärkte på VAD regeringen la tid på att utreda och besluta om, inte vad han ansåg om innehållet i "utredningsarbetet". 

    Du kan knappast veta vad Rataxes anser/tycker i nämnda fråga. Snacka om förutfattad mening, Bill.

    Lite skärpning här. Om jag får be...

    Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-10-04 16:39:24 följande:
    Hmm....min omedelbara "reaktion" på Rataxes inlägg var att han anmärkte på VAD regeringen la tid på att utreda och besluta om, inte vad han ansåg om innehållet i "utredningsarbetet". 

    Du kan knappast veta vad Rataxes anser/tycker i nämnda fråga. Snacka om förutfattad mening, Bill.

    Lite skärpning här. Om jag får be...

    Mvh //Anton

    Rataxes skriver att "Fokus på det miljöpartistiskt styrda Kulturdepartementet ligger på att tolvåringar ska få gå på barnförbjudna biofilmer"


    Jag kan inte tolka detta annorlunda än att Rataxes tycker att detta är fel fokus och då borde väl Rataxes tycka att det är det är bättre att det fortsatt ska vara förbjudet för barn under 15 år att gå på barnförbjudna filmer (även i en vuxens sällskap) än att regeringen lägger tid på att göra detta tillåtet?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Nordström
    Rataxes skrev 2016-10-04 15:58:55 följande:

    Var det Ordförande Persson som sa att "tänka är inte hennes starka sida" eller något sådant?

    Och nej, Bill. Du har själv varit med i diskussionen om svenska politikers eventuella begåvning.


    Ja, det var i Orförande Persson. Klippet finns säkert på Youtube.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-10-04 15:55:38 följande:
    Du ser inte det absurda i att myndigheter ska detaljstyra människors liv?

    Och du tänkte naturligtvis fel. Var såg du att jag skrev att detta ska vara förbjudet?
    Tja, detta är inte tillåtet idag, vilket är rätt absurt kan jag tycka som förälder.

    Nästan lika absurt som att skrikhögern går i taket om det föreslås  att det är föräldrarna som avgör om de kan ta med sig en 14-åring på en barnförbjuden film.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-04 15:58:55 följande:
    Var det Ordförande Persson som sa att "tänka är inte hennes starka sida" eller något sådant?

    Och nej, Bill. Du har själv varit med i diskussionen om svenska politikers eventuella begåvning.

    Diskussionen handlade om  hur Svenska Dagbladet har valt att belysa Amerikanska presidenters intelligensnivå.


     


    Då valde du (av oklar anledning) att länka till svenska politikers resultat på högskoleprovet. Jag har mycket riktigt valt att kommentera det intressanta faktumet att många rödgröna politiker har fått många topplaceringar. Jag förstår emellertid inte kopplingen mellan Amerikanska presidenter, högskoleprovet och svenska statsministrar. Möjligtvis har Mona Sahlin skrivit högskoleprovet men Georg W Busch har definitivt inte gjort det.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?