• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Rataxes
    Världsmedborgare skrev 2016-12-09 16:52:17 följande:
    Att du uppenbarligen inte kan skilja på Judar och den hörgerextrema Israeliska regering som alltmer härmar nazisterna, det vet vi sen länge.
    Så tänk dig för när du nästa gång tar Israels skitregim i försvar nästa gång, att den långt ifrån har alla Judars gillande, troligen inte ens en majoritet av Judarna.
    Men du lär knappast bry dig om vad Judarna verkligen vill, för du har snöat in på högerextremisterna, de som hävdar att "landet" gavs till dom av Gud.
    Tolkar ditt svammel som att du delar såssetidningens åsikter i frågan:

    "Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, och vill helt krossa Israel. Detta är helt riktigt, och det är en målsättning vi bör stödja."
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-12-09 17:47:09 följande:
    Jag håller inte inte med om att Marx kommunistiska manifest motsäger mitt påstående om att kommunismen bygger på allas lika värde. Jag har inte tillgång till Reidar Larssons bok.

    Jag föreslår att nattuv presenterar belägg för att kommunismen inte bygger på/ har som grundidé att alla människor har lika värde.
    Det räcker med att läsa "kommunistiskt manifest".
    Det finns visserligen en del berättigad samhällskritik men inget som berör människors lika värde. En vilja att göra alla människor lika fattig har inget med lika värde att göra. Iden att kommunism på nåt sätt skulle handla om människors lika värde är ett påhitt för att försvara kommunismen och har inte mycket med verkligheten att göra.

    "I vilket förhållande står kommunisterna till proletariatet i allmänhet?
    Kommunisterna utgör inget särskilt parti gentemot de andra arbetarpartierna.
    De har inga från proletariatets intressen skilda intressen.
    De uppställer inga särskilda principer, efter vilka de vill forma den proletära rörelsen.
    ---
    Kommunisternas teoretiska läror vilar ingalunda på idéer och principer, som uttänkts eller upptäckts av den ena eller andra världsförbättraren.

    De är blott allmänna uttryck för de faktiska förhållandena inom en pågående klasskamp, en inför våra ögon försiggående historisk rörelse. Avskaffandet av hittillsvarande egendomsförhållanden är ingenting för kommunismen särskilt betecknande. Alla egendomsförhållanden har alltid varit underkastade en ständig historisk växling, en ständig historisk förändring.
    ---
    Vad som utmärker kommunismen är inte avskaffande av egendomen över huvud taget, utan avskaffandet av den borgerliga egendomen."
    Ur Kommunistiskt manifest.

    Det finns visserligen en passus om att slå sönder kärnfamiljen och kvinnogemenskap men inget som heller där stödjer iden om att kommunismen skulle ha något specifikt intresse av människors lika värde. Kommunism handlar helt enkelt om en omfördelning av egendom.

  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-12-09 21:49:06 följande:
    Tolkar ditt svammel som att du delar såssetidningens åsikter i frågan:

    "Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, och vill helt krossa Israel. Detta är helt riktigt, och det är en målsättning vi bör stödja."
    Jag lyssnar till Judarna, och skiter fullständigt i vad Sossar eller vad du påstår.

    Jag misstänker du inte ens vet vilken vidrig rasism som spritt sig i Israel, för det är inget israelerna vill låta omvärlden veta.
    Men idag så är de högerextrema i Israel bland de värsta rasister som kan ses på Jorden, och i princip fredade av den sittande regimen.
    Upploppen är fullt i klass med de värsta rasistupploppen i USA, och med samma polisbrutalitet.

    Och du är så enögd att du knappast ser nåt fel i det, utan får säkert det till att vara nåt såsse-påhitt.

    Men för er med et öppet sinne, så kan ni börja här: goo.gl/cqKZQf
    så får ni en början om vad som pågår i Israel idag.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-12-10 08:29:48 följande:

     Kommunism handlar helt enkelt om en omfördelning av egendom.


    Om den bara var det den stod för, ja då skulle jag vara en ivrig anhängare av kommunismen, och det skulle troligen alla vara, då vi vet att hälften av all rikedom i Världen ägs av ett hundratal människor.., men nu är det långt ifrån så, att kommunism bara handlar om att fördela egendom.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    nattuv skrev 2016-12-10 08:29:48 följande:
    Det räcker med att läsa "kommunistiskt manifest".
    Det finns visserligen en del berättigad samhällskritik men inget som berör människors lika värde. En vilja att göra alla människor lika fattig har inget med lika värde att göra. Iden att kommunism på nåt sätt skulle handla om människors lika värde är ett påhitt för att försvara kommunismen och har inte mycket med verkligheten att göra.

    "I vilket förhållande står kommunisterna till proletariatet i allmänhet?
    Kommunisterna utgör inget särskilt parti gentemot de andra arbetarpartierna.
    De har inga från proletariatets intressen skilda intressen.
    De uppställer inga särskilda principer, efter vilka de vill forma den proletära rörelsen.
    ---
    Kommunisternas teoretiska läror vilar ingalunda på idéer och principer, som uttänkts eller upptäckts av den ena eller andra världsförbättraren.

    De är blott allmänna uttryck för de faktiska förhållandena inom en pågående klasskamp, en inför våra ögon försiggående historisk rörelse. Avskaffandet av hittillsvarande egendomsförhållanden är ingenting för kommunismen särskilt betecknande. Alla egendomsförhållanden har alltid varit underkastade en ständig historisk växling, en ständig historisk förändring.
    ---
    Vad som utmärker kommunismen är inte avskaffande av egendomen över huvud taget, utan avskaffandet av den borgerliga egendomen."
    Ur Kommunistiskt manifest.

    Det finns visserligen en passus om att slå sönder kärnfamiljen och kvinnogemenskap men inget som heller där stödjer iden om att kommunismen skulle ha något specifikt intresse av människors lika värde. Kommunism handlar helt enkelt om en omfördelning av egendom.


    Frågan gällde var det framgår att kommunismen inte bygger på/ har som grundidé att alla människor har lika värde.

    Målet med det klasslösa samhället handlar om ett samhälle där alla är jämlika, där alla har samma rättigheter och har samma värde.



    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA

    Jag tror att internet gärna förstorar upp hatstormar, det gör det iofs inte lättare för den som drabbas. Läste nyligen om en kvinnlig youtuber som bloggar om helt oskyldiga saker, inte desto mindre får hon mängder av hot och hat som kommentarer, enligt henne är det till 99 procent män bakom hatkommentarerna.

    Hatet mot Åsa Linderborg bör nog ses inte främst mot bakgrund av hennes politiska åsikter utan mer för att hon är kvinna och dessutom har "lyckats" här i livet trots att hon växte upp under delvis rätt märkliga omständigheter.

    Sånt får de här männen att hata än mer.

    Linderborgs roman "Mig äger ingen" kan jag verkligen rekommendera, oerhört läsvärd.

    www.svd.se/vackert-vittnesbord-om-en-sorglig-pappa


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-12-10 10:22:56 följande:
    Jag tror att internet gärna förstorar upp hatstormar, det gör det iofs inte lättare för den som drabbas. Läste nyligen om en kvinnlig youtuber som bloggar om helt oskyldiga saker, inte desto mindre får hon mängder av hot och hat som kommentarer, enligt henne är det till 99 procent män bakom hatkommentarerna.

    Hatet mot Åsa Linderborg bör nog ses inte främst mot bakgrund av hennes politiska åsikter utan mer för att hon är kvinna och dessutom har "lyckats" här i livet trots att hon växte upp under delvis rätt märkliga omständigheter.

    Sånt får de här männen att hata än mer.

    Linderborgs roman "Mig äger ingen" kan jag verkligen rekommendera, oerhört läsvärd.

    www.svd.se/vackert-vittnesbord-om-en-sorglig-...
    Det mesta är troligen väl organiserad propaganda från högerextremt håll, den är långt mer utbredd än vad de flesta experter trott tidigare.

    Personligen skulle jag vilja kalla det "ett pågående fullskaligt nätkrig", därför ger jag Internet högst 5 år till att leva i sin nuvarande form.
    Förslag finns redan som om dom går igenom kommer att ge all makt över Internet till EU:s makthavare, nåt som redan är realitet i flera länder.

    I Sverige kan vi förstås redan vända oss till England eller USA, dom samlar in allt som görs på Nätet, men dom har problem med det som krypteras och Darkweb, och det är det som nya regler för Internet kommer att råda bot på..., d.v.s inget som skrivs, visas eller sägs på Nätet ska kunna göras anonymt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-12-10 10:22:56 följande:

    Jag tror att internet gärna förstorar upp hatstormar, det gör det iofs inte lättare för den som drabbas. Läste nyligen om en kvinnlig youtuber som bloggar om helt oskyldiga saker, inte desto mindre får hon mängder av hot och hat som kommentarer, enligt henne är det till 99 procent män bakom hatkommentarerna.

    Hatet mot Åsa Linderborg bör nog ses inte främst mot bakgrund av hennes politiska åsikter utan mer för att hon är kvinna och dessutom har "lyckats" här i livet trots att hon växte upp under delvis rätt märkliga omständigheter.

    Sånt får de här männen att hata än mer.

    Linderborgs roman "Mig äger ingen" kan jag verkligen rekommendera, oerhört läsvärd.

    www.svd.se/vackert-vittnesbord-om-en-sorglig-pappa


    Visst är det så. Jag blir faktiskt orolig när människor förväntar sig att SVT ska intervjua nazister i TV rutan pga. av att man har intervjuat Åsa Lindeborg. När det gäller Rataxes så handlade det dock förmodligen om att han kopierade ett osmakligt tweet av moderaten Cecilia Magnusson.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-10 10:45:31 följande:
    Det mesta är troligen väl organiserad propaganda från högerextremt håll, den är långt mer utbredd än vad de flesta experter trott tidigare.

    Personligen skulle jag vilja kalla det "ett pågående fullskaligt nätkrig", därför ger jag Internet högst 5 år till att leva i sin nuvarande form.
    Förslag finns redan som om dom går igenom kommer att ge all makt över Internet till EU:s makthavare, nåt som redan är realitet i flera länder.

    I Sverige kan vi förstås redan vända oss till England eller USA, dom samlar in allt som görs på Nätet, men dom har problem med det som krypteras och Darkweb, och det är det som nya regler för Internet kommer att råda bot på..., d.v.s inget som skrivs, visas eller sägs på Nätet ska kunna göras anonymt.
    När man tänker på en ung tjej med social fobi som lyckats bli en av Sveriges mest populära youtubers och hur de måste kännas att få de här krypens ständiga våldtäktshot som kommentarer så kan åtminstone jag känna att somliga borde få sin egen avföring i retur. I den här bloggarens fall så ringde till och med ett av krypen upp hennes mamma, presenterade sig som polis och förklarade att hennes dotter omkommit i en trafikolycka.

    "Under varje inlägg publiceras ungefär hundra hat- och hotmeddelanden.


    – Och 99 procent av dem är skrivna av killar, och de handlar oftast om sex, om att jag ska våldtas tills jag dör och kvävas av en kuk i halsen."

    www.dn.se/kultur-noje/therese-lindgren-det-finns-inget-coolt-i-att-ma-sa-daligt-som-jag-gjort/


    Och det här handlar om en kvinna som inte ens har någon politisk plattform utan skriver för unga tjejer.

    En person som Linderborg lär ju i så mycket större omfattning bli föremål för krypens uppmärksamhet.

    Javisst, något måste göras. Man kan inte tillåta att yttrandefriheten kränks av kryp som döljer sig bakom nätets anonymitet under hänvisning till yttrandefrihet.

    Till och med här på FL har det förekommit att personer som stått upp för humanism fått sin identitet spräckt och blivit föremål för krypens uppmärksamhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-12-10 10:58:14 följande:
    Visst är det så. Jag blir faktiskt orolig när människor förväntar sig att SVT ska intervjua nazister i TV rutan pga. av att man har intervjuat Åsa Lindeborg. När det gäller Rataxes så handlade det dock förmodligen om att han kopierade ett osmakligt tweet av moderaten Cecilia Magnusson.
    Skulle tro det.

    Mycket av det vi kan läsa här på FL har ju varit i säck innan det kom i påse.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?