• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-10 19:16:58 följande:
    Tänk dig om motsvarande skulle ha inträffat men det handlat om en socialdemokratisk före detta statsminister.

    Hur skulle det då ha sett ut i en sådan här trådSkrattande

    För min del är det helt okej, så länge inte Maud Olofsson för göra intervjuprogram. Är svårt allergisk mot hennes personlighet.
    Men fick inte Göran Persson en massa kritik efter nåt program som enbart handlade om han, nåt program efter han varit Stadsminister?
    Eller är det bara jag som vill minnas det så, för att jag aldrig gillade han, har alltid tyckt han talade med kluven tunga..

    Maud Olofsson, ja du, hon drar jag mig inte för att kalla xxxxxxxxxx och xxxxxxxx och det vill inte säga lite, när jag tar i så hårt, att jag idkar självcensur.
    Förmodligen är hon den politiker som blåst både staten och oss medborgare på mest pengar, bl.a när hon konkade nåt företag (minns inte namnet) hon lyckats få en massa bidrag för att starta/driva, före hennes intåg i regeringarna.

    Sen kommer jag alltid att hysa agg till genne, för att hon reade ut flera av våra företag, bara för att allt skulle privatiseras.
    Företag som våra föräldrar och förfäder hade införskaffat och drivit, för att vi efterkommande skulle ha en trygghet att luta oss mot, i tider när Sverige gick dåligt.

    Pengar som Alliansen slösade bort, i sin iver att betala av till statsskulden.
    Sen skröt dom över hur bra dom skötte Sveriges finanser!
    Ha, vilket trams! Det var ju för fan deras (M-O dåliga affärer) från försäljningarna av våra företag, som stod för kostnaderna, inte p.g.a att Alliansen skötte Sveriges ekonomi bra.

    Nu lär jag ha retat upp vissa ordentligt, som den vänstermupp jag är 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-10 23:46:48 följande:
    I tysthet? Hur skulle de annars tagit bort den? Med en parad?
    På normalt sätt, dvs med en kort och enkel förklarande text.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-10 20:29:15 följande:
    Suck.. Detta avhandlades för nästan 70 inlägg sedan (kolla #1239)

    Den första SVT-nyheten byggde på en DN artikel medan den andra SVT nyheten var redaktionellt utformad av SVT. Dessutom är det skillnad mellan listorna. Det år Björn Söder hamnade på listan så hade i princip alla på på listan gjort sig skyldig till någon typ antisemitism. I år så toppas samma lista av förenta nationerna FN och Barack Obama pga de i likhet med Margot Wallström kritiserat staten Israel. Det är viss skillnad på att hamna på listan pga antisemitism eller pga kritik mot staten Israel.
    Det förra handlade om att man satte en mildare rubrik för Wallström.

    Nu reagerade jag på att man två år senare dessutom ÄNDRADE på Björn Söders rubrik och sedan tog bort det helt.

    Varför då?
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-10 23:46:48 följande:
    I tysthet? Hur skulle de annars tagit bort den? Med en parad?
    Kul!
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • felix le chat
    Flash Gordon skrev 2017-01-11 14:36:59 följande:
    Det förra handlade om att man satte en mildare rubrik för Wallström.

    Nu reagerade jag på att man två år senare dessutom ÄNDRADE på Björn Söders rubrik och sedan tog bort det helt.

    Varför då?
    Den var opassande !
  • Abegayle70

    Mer ensidig propaganda och lögner från svt. Bla "glömmer" "svt journalisterna" nämna att Gaza har öppn gräns mot Egypten.

    www.svt.se/nyheter/utrikes/har-finns-hundratals-sjalvmordsbombare-redo

    Om reportrn i programmet om den arabiske muslimske självmordsbombaren   åtminstone ställt frågor som, om det inte var fel väg att spränga ihjäl människor eller varför kan man inte diskutera problem istället för att bomba och liknande. Då hade det ju framkommit i vilken grad bombaren var indoktrinerad och okunnig om verkligheten i den situation han befinner sig i. Men nej då, reporten bara jamsar med som om det handlade om ungdomsidrott bombaren sysslade med! Skam. Nu lyckades reportern trivilisera självmordsbombning så till den grad att det kunde liknas vid en olympisk gren. Det är så Hamas uppmuntrar och hetsar ungdomar att döda judar, genom att få det att verka " normalt" att göra.
    Något som bara kan betecknas som fasansfullt!


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-17 12:27:44 följande:
    Mer ensidig propaganda och lögner från svt. Bla "glömmer" "svt journalisterna" nämna att Gaza har öppn gräns mot Egypten.

    www.svt.se/nyheter/utrikes/har-finns-hundrata...

    Om reportrn i programmet om den arabiske muslimske självmordsbombaren   åtminstone ställt frågor som, om det inte var fel väg att spränga ihjäl människor eller varför kan man inte diskutera problem istället för att bomba och liknande. Då hade det ju framkommit i vilken grad bombaren var indoktrinerad och okunnig om verkligheten i den situation han befinner sig i. Men nej då, reporten bara jamsar med som om det handlade om ungdomsidrott bombaren sysslade med! Skam. Nu lyckades reportern trivilisera självmordsbombning så till den grad att det kunde liknas vid en olympisk gren. Det är så Hamas uppmuntrar och hetsar ungdomar att döda judar, genom att få det att verka " normalt" att göra.
    Något som bara kan betecknas som fasansfullt!
    Sen när är den öppen, det har jag missat, den brukar i praktiken vara stängd, långt oftare stängd än öppen.

    Och vad är det för ensidig propaganda och lögner Stefan Åsberg gör sig skyldig till?
    Jag medger att S-Å är en av mina favoriter bland svenska journalister, så ni anklaga mig för att vara partisk och enögd.
    Men att göra ett mer djuplodande reportage är det inte direkt läge för, tycker jag, så peka gärna på vad som är så fel.
    Att ens våga göra där reportaget tycker jag är starkt gjort, risken för att bli t.ex kidnappad är säkert inte försumbar.

    Själv tycker jag sanarast att det som kritiseras över att inte ha framkommit av okänd ovan, är vad som sägs i det korta reportaget.
    Den här självmordsbomaren låter mest som en desillusionerad palestinier, och en "vanlig" självmordbomare som är övertygad om att han gör rätt, trots att det mest är oskyldiga civila som kommer att bli dödade och skadade
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-01-17 13:26:56 följande:
    Sen när är den öppen, det har jag missat, den brukar i praktiken vara stängd, långt oftare stängd än öppen.

    Och vad är det för ensidig propaganda och lögner Stefan Åsberg gör sig skyldig till?
    Jag medger att S-Å är en av mina favoriter bland svenska journalister, så ni anklaga mig för att vara partisk och enögd.
    Men att göra ett mer djuplodande reportage är det inte direkt läge för, tycker jag, så peka gärna på vad som är så fel.
    Att ens våga göra där reportaget tycker jag är starkt gjort, risken för att bli t.ex kidnappad är säkert inte försumbar.

    Själv tycker jag sanarast att det som kritiseras över att inte ha framkommit av okänd ovan, är vad som sägs i det korta reportaget.
    Den här självmordsbomaren låter mest som en desillusionerad palestinier, och en "vanlig" självmordbomare som är övertygad om att han gör rätt, trots att det mest är oskyldiga civila som kommer att bli dödade och skadade
    Gränsen har varit öppen regelbundet sedan i höstas, det är bara att googla. Det brukar inte vara så intressant för svensk media att rapportera vad Egypten gör, det talas bara ensidigt om hur hemska Israel är. Egypten fyller regelbundet hamas smugglartunnlar med havsvatten och dränkte så sent som förra månaden 4 personer som befann sig i tunnlarna.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-17 16:28:17 följande:
    Gränsen har varit öppen regelbundet sedan i höstas, det är bara att googla. Det brukar inte vara så intressant för svensk media att rapportera vad Egypten gör, det talas bara ensidigt om hur hemska Israel är. Egypten fyller regelbundet hamas smugglartunnlar med havsvatten och dränkte så sent som förra månaden 4 personer som befann sig i tunnlarna.
    Ja det var det jag gjorde, och hittade bara att den varit öppen 14 dagar under hela 2016.

    Jag har likt FN inte heller nåt till övers för Israels nuvarande regim, den håller på att splittra Israel helt, vilket givetvis kommer att utnyttjas av jude-hatarna.

    Nu har Palestiniernas olika politiska grupper enats under nåt möte i Moskva, mer vet jag inte om det och inte heller vilka avsikterna är eller vad dom enats om i sak.
    Men det sägs att ryssarna kommer att vilja spela en större roll vad gäller Palestina och Israel frågan.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2017-01-18 08:47:34 följande:
    Ja det var det jag gjorde, och hittade bara att den varit öppen 14 dagar under hela 2016.

    Jag har likt FN inte heller nåt till övers för Israels nuvarande regim, den håller på att splittra Israel helt, vilket givetvis kommer att utnyttjas av jude-hatarna.

    Nu har Palestiniernas olika politiska grupper enats under nåt möte i Moskva, mer vet jag inte om det och inte heller vilka avsikterna är eller vad dom enats om i sak.
    Men det sägs att ryssarna kommer att vilja spela en större roll vad gäller Palestina och Israel frågan.
    Jag hittade samma info, dock verkar det som att anledningen till att gränsen inte är öppen, som den var under första halvan av 2013, stavas....Hamas !!!

    MHV //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?