• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Moderno
    taquine skrev 2017-01-21 15:27:33 följande:

    Du menar på fullaste allvar du har förtroende för SVT . Den opartiska och oberoende ? Dom orkar ju inte ens låtsas längre ... Nu går dom all in.

    Det var som sagts så jävla pinsamt att inte ens världens största skämskudde räckt till . Och nej det är ingen parodi, det är sveriges statlig television. 

    Tur man inte betalar licens för skiten längre.


    Jag kan säga att jag har förtroende för public service, men att både mitt förtroende och min konsumtion är kopplad till p1 som jag tycker sköter sig utmärkt på alla fronter. Beträffande svt är jag mer kluven (tittar väldigt lite på svt och tv i största allmänhet), men har väl ingen specifik kritik (tyckte mest inslaget var festligt).

    Var finner du mer allsidiga analyser av aktuella händelser (om man ska sätta public service i någon slags perspektiv)?

    En av mina utländska favoritmedia är för övrigt Fox Business (och andra delar av Fox). Det är dock inte för dess oberoende och obkektivitet om jag säger så. Finner det bara mer stimulerande att ta del av sådant som inte bara stryker mig medhårs och förstärker mina åsikter. Tycker jag fler borde göra för att få mer allsidig bild.
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-01-21 00:56:06 följande:
    Stjärnreporter från SVT intervjuar åskådare under Trumps installation där borta:


    " target="_blank">

    ...

    nä det går inte ens att kommentera

    Hon måste ju ha trott att hon var utsatt för dolda kameran eller nåt.

    Utlänning med usel engelska ställer karikatyrartade anti-Trump-frågor om hon har muslimer som vänner eller är miljardär.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2017-01-22 08:40:55 följande:
    Hon måste ju ha trott att hon var utsatt för dolda kameran eller nåt.
    Förhoppningsvis. Det skulle vara mer än pinsamt om hon insåg att det handlade om svensk stats-tv.
  • K Markatta

    Terrorist = Militär

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6616284

    Förra året dödades minst 22 unga män i Gaza medan de grävde militära tunnlar från Gaza in mot Israel.

    Bashar säger också att han visste att Ramy tillhörde Hamas militära gren, men inte att han riskerade sitt liv.

    Hamas talesperson i Gaza, Hazem Qasem, försvarar tunnlarna och säger att detta är en av Hamas metoder att något överbrygga den militära obalansen mellan Israels överlägsna försvarsmakt och Hamas primitiva vapen.

  • Abegayle70
    Kung Markatta skrev 2017-01-28 17:15:03 följande:

    Terrorist = Militär

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6616284

    Förra året dödades minst 22 unga män i Gaza medan de grävde militära tunnlar från Gaza in mot Israel.

    Bashar säger också att han visste att Ramy tillhörde Hamas militära gren, men inte att han riskerade sitt liv.

    Hamas talesperson i Gaza, Hazem Qasem, försvarar tunnlarna och säger att detta är en av Hamas metoder att något överbrygga den militära obalansen mellan Israels överlägsna försvarsmakt och Hamas primitiva vapen.


    Fick inte länkn att fungera men visst är det så. Terrosist = militär i Public Sevice, åtminstone då det handlar om Israel.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-28 17:15:03 följande:
    Terrorist = Militär

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

    Förra året dödades minst 22 unga män i Gaza medan de grävde militära tunnlar från Gaza in mot Israel.

    Bashar säger också att han visste att Ramy tillhörde Hamas militära gren, men inte att han riskerade sitt liv.

    Hamas talesperson i Gaza, Hazem Qasem, försvarar tunnlarna och säger att detta är en av Hamas metoder att något överbrygga den militära obalansen mellan Israels överlägsna försvarsmakt och Hamas primitiva vapen.
    Har du verkligen lyssnat på reportaget. Jag gjorde det när det sändes. Jag minns inte om det var i detta fokus låg på att alltfler i Gaza börjar hålla Hamas ansvariga för att inget fungerar där. Och apropå tunnlarna så minns jag mest hur träffande Cecilia Uddén beskrev fanatismen hos den som överlägset log mot henne och förklarade hur bra tunnlarna är.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70

    Nu hittade jag inslaget, för en gångs skull var Cecilia Uddén någorlunda objektiv. 


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • K Markatta

    Apropå Hamas så har följande 10 år gamla S-artikel åter aktualiserats i och med AKB:s utspel härom dagen.

    Så här lät det då:

    www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arbetarrorelsen/trosolidaritet/Media/Nyhetsarkiv/En-kritisk-dialog-med-Hamas-ar-battre-an-isolering/

    En kritisk dialog med Hamas är bättre än isolering

    Morot eller piska? Samtal eller bestraffning? Dialog eller isolering? Frågan om hur vi bäst möter en oliktänkande diskuteras allt flitigare i vårt land under senare tid, framför allt i relation till islam och muslimer. Det började med Muhammedkarikatyrerna och fortsatte med förhållandet till den nyvalda palestinska Hamas-regeringen.

    Tilltron till bestraffning och isolering på bekostnad av samtal och kritisk dialog med dem som har avvikande uppfattning bryter mot både svensk diplomatisk och demokratisk tradition.

    När många andra länder haft nära till att dra in sina ambassadörer vid politiska konflikter, har Sverige envist stått för principen att det är när skillnader finns, som behovet av samtal är som störst.

  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-28 23:24:57 följande:
    Apropå Hamas så har följande 10 år gamla S-artikel åter aktualiserats i och med AKB:s utspel härom dagen.

    Så här lät det då:

    www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arb.../

    En kritisk dialog med Hamas är bättre än isolering

    Morot eller piska? Samtal eller bestraffning? Dialog eller isolering? Frågan om hur vi bäst möter en oliktänkande diskuteras allt flitigare i vårt land under senare tid, framför allt i relation till islam och muslimer. Det började med Muhammedkarikatyrerna och fortsatte med förhållandet till den nyvalda palestinska Hamas-regeringen.

    Tilltron till bestraffning och isolering på bekostnad av samtal och kritisk dialog med dem som har avvikande uppfattning bryter mot både svensk diplomatisk och demokratisk tradition.

    När många andra länder haft nära till att dra in sina ambassadörer vid politiska konflikter, har Sverige envist stått för principen att det är när skillnader finns, som behovet av samtal är som störst.
    Tja, om Hamas skulle etablera sig i den svenska riksdagen så utgår jag från att S behandlar dem på samma sätt som de behandlar SD.

    Men M kanske kan samarbeta med dem i sakfrågor som infrastrukturella tunnelbyggen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Finne84

    Haha! skojar du eller?Dom är långt ifrån opartiska. De är politiskt korrekta skiträdda för att förlora sina jobb ifall de blir för vänliga mot SD, för positiva mot Israel eller mot Trump.  För alla ska ju hata SD och kalla dem för nazister, alla ska ju hata Israel och kalla det för "Palestina" trots att de måste leva sida med sida med Hamas som vill utrota dem och som Margot Wallström fjäskar för, och det viktigaste av allt: alla måste hata Trump! han är ju VIT MAN!!! och han tillhör inte eliten..någonting alla här inne måste veta här och nu, är att många politiker och affärsmän samt kända personligheter tillhör eliten, och eliten har som mål att utrota kristendomen, förstöra för Israel och för familjepolitiken. Om någon går emot deras mål då så blir dessa personer måltavlor för de värsta baktaleri kampanjerna ni kan tänka er. Det är dessa som syns och hörs mest och hjärntvättar unga till att tro att Hillary hade varit bättre president BARA För att hon är kvinna.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?