• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Digestive skrev 2023-03-11 12:01:39 följande:
    Det känns som att du rakt upp och ner gör sådana här jämförelser:

    www.youtube.com/shorts/9PRMK-FdeAY

    Som om det skulle vara vad Tucker Carlson menar och vad folket i USA som förvånas över videomaterialet allra främst får i sitt medvetande. Ibland blir man så dum som man vill göra andra i samhällsdebatten och det här vore ett klockrent exempel på det.

    Vad har dina mediavanor med någonting att göra? 

    ROLF, det ena utesluter inte det andra och visa lugna bilder ändrar inget om attacken mot Capital Building.
    Och varför ska man visa bilder som inte visar nått mer än att de är där och när man har attacken som skulle vara "fredlig".


    Ni är så lättledda av FOX, som vill byta narrativ då de ser ut som sketna lögnare i domstolen och rättegången med Dominion.
    Det berättar ingenting de dessa bilder, men attacken gör och visar att det var MYCKET våldsamt.
    Hur inbillar du dig ens lugnare bilder skulle ändra där?
    Lycka till med förklara det Solig


     


    Dock så inser man dock en gång till att det dock saknas något som skulle påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och efter så här många ggr nu detta inte kommer, det gör det bara mer och mer intresant och man inser det inte ens handlar om opartiskheten


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-11 12:01:39 följande:
    Det känns som att du rakt upp och ner gör sådana här jämförelser:

    www.youtube.com/shorts/9PRMK-FdeAY

    Som om det skulle vara vad Tucker Carlson menar och vad folket i USA som förvånas över videomaterialet allra främst får i sitt medvetande. Ibland blir man så dum som man vill göra andra i samhällsdebatten och det här vore ett klockrent exempel på det.

    Vad har dina mediavanor med någonting att göra? 
    Du påstår att USApodden är en 'avlägsen podd' - jag säger att USApodden mm sänds i PS ordinarie utbud och är lätttillgängligt för den som är intresserad.   Det har alltså inte med dina eller mina mediavanor att göra - bekagar du dig att det inte sänds i TV4s nattsändningar med din kärlek??

    Såna här jämförelser? och sen länkar du till ett narrativ   hahaha

    du vet, jämförelser är mellan minst två olika saker.

    Tala ur skägget nu - om det går - eller vill du inte skriva  mer än vaga och otydliga inlägg?
  • Padirac
    Hangout91 skrev 2023-03-11 12:21:23 följande:

    naringslivets-medieinstitut.se/public-service.../


     


    www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkann...

    Det måste ligga något i denna allmänna sanning. Varför uppfattar annars 60% av befolkningen anser att SVT lutar åt vänster?

    Själv skulle jag vilja att det var fler än 60% som förstod detta.


    en miljard flugor har inte fel - ät skit.

    Näringslivets mediinstitut är kanske inte den mest opartiska rapportören - en opinionstext är det defintivt inte.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-11 12:22:22 följande:
    Du påstår att USApodden är en 'avlägsen podd' - jag säger att USApodden mm sänds i PS ordinarie utbud och är lätttillgängligt för den som är intresserad.   Det har alltså inte med dina eller mina mediavanor att göra - bekagar du dig att det inte sänds i TV4s nattsändningar med din kärlek??

    Såna här jämförelser? och sen länkar du till ett narrativ   hahaha

    du vet, jämförelser är mellan minst två olika saker.

    Tala ur skägget nu - om det går - eller vill du inte skriva  mer än vaga och otydliga inlägg?
    Det är en avlägsen pod och inte heller finns det en chans för någon som inte lyssnar på den kontinuerligt att överhuvudtaget veta att ämnet tas upp.

    Jag var inte otydlig eller vag. Du resonerar som om det nya materialet på något vis skulle säga emot det tidigare - en position demonstreras i YouTube-klippet på ett jämförande vis ihop med Tucker Carlsons ord.

    Visst kan jag tala ur skägget - du vet inte vad du pratar om.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 12:14:38 följande:

    ROLF, det ena utesluter inte det andra och visa lugna bilder ändrar inget om attacken mot Capital Building.
    Och varför ska man visa bilder som inte visar nått mer än att de är där och när man har attacken som skulle vara "fredlig".


    Ni är så lättledda av FOX, som vill byta narrativ då de ser ut som sketna lögnare i domstolen och rättegången med Dominion.
    Det berättar ingenting de dessa bilder, men attacken gör och visar att det var MYCKET våldsamt.
    Hur inbillar du dig ens lugnare bilder skulle ändra där?
    Lycka till med förklara det Solig


     


    Dock så inser man dock en gång till att det dock saknas något som skulle påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och efter så här många ggr nu detta inte kommer, det gör det bara mer och mer intresant och man inser det inte ens handlar om opartiskheten


    Det är bara dina hjärnspöken som påstår att det nya videomaterialet skulle ha ändrat på våldsamheterna/attacken.

    Försök att skilja på din inre dialog och externa. 👍
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-03-11 12:35:48 följande:
    Det är en avlägsen pod och inte heller finns det en chans för någon som inte lyssnar på den kontinuerligt att överhuvudtaget veta att ämnet tas upp.

    Jag var inte otydlig eller vag. Du resonerar som om det nya materialet på något vis skulle säga emot det tidigare - en position demonstreras i YouTube-klippet på ett jämförande vis ihop med Tucker Carlsons ord.

    Visst kan jag tala ur skägget - du vet inte vad du pratar om.
    Det är väl så att jag inte vet vad DU pratar om - det har jag sagt flertalet gången nu.Solig

    Nej, jag säger att det material som FOX/TC presenterar inte säger mot det tidigare släppta materialet, Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet. FOX/TCs påståenden är ett spinn, en desinformation.

    Att USApodden är en avlägsen podd beskriver väl inget mer än dina medievanor - du nämnde något om natt-TV på 4an och sociala medier
  • klyban
    Digestive skrev 2023-03-11 12:39:56 följande:
    Det är bara dina hjärnspöken som påstår att det nya videomaterialet skulle ha ändrat på våldsamheterna/attacken.

    Försök att skilja på din inre dialog och externa. 👍

    Nope, det ändrar inget om statskuppsförsöket och attacken mot capital Building berättade jag ju för dig.
    Och varför ska SVT/SR sända konspirationsskräp för?


    Och skulle de sända nått om detta, skulle de göra det objektivt sakligt och opartiskt, och då hade dom sagt det som jag sade ovan.
    Vi hamnar på exakt samma punkt varje gång med detta, och då är lättledd av FOX, det mest komiska är att ingen vet ens vad du vill ha sagt , för du tenderar att "glömma" av detta varje gång.


     


    Dock intresant att det sker en gå till och att SVT/SR är fortfarande det ÖVERDRIVET mest opartiska mediet i Sverige Skål


    Padirac skrev 2023-03-11 12:42:53 följande:
    Det är väl så att jag inte vet vad DU pratar om - det har jag sagt flertalet gången nu.Solig

    Nej, jag säger att det material som FOX/TC presenterar inte säger mot det tidigare släppta materialet, Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet. FOX/TCs påståenden är ett spinn, en desinformation.

    Att USApodden är en avlägsen podd beskriver väl inget mer än dina medievanor - du nämnde något om natt-TV på 4an och sociala medier smile2.gif

    Tror inte hen är intresserad, för det skulle innebär säga jag har fel, och det finns inte på kartan inser man.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-11 12:42:53 följande:
    Det är väl så att jag inte vet vad DU pratar om - det har jag sagt flertalet gången nu.Solig

    Nej, jag säger att det material som FOX/TC presenterar inte säger mot det tidigare släppta materialet, Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet. FOX/TCs påståenden är ett spinn, en desinformation.

    Att USApodden är en avlägsen podd beskriver väl inget mer än dina medievanor - du nämnde något om natt-TV på 4an och sociala medier
    Och exakt vart skulle FOX och/eller Tucker Carlson påstå någonting sådant? Du hittar verkligen på för hela slanten.

    Det är en avlägsen pod och ämnet är även dolt för någon som vill söka sig till det i Public Service. På plats 21 hamnar USApoden den här veckan med en teknisk räckvidd på 81 095.

    https://www.poddindex.se/podcasts?page=2
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 12:51:40 följande:

    Nope, det ändrar inget om statskuppsförsöket och attacken mot capital Building berättade jag ju för dig.
    Och varför ska SVT/SR sända konspirationsskräp för?


    Och skulle de sända nått om detta, skulle de göra det objektivt sakligt och opartiskt, och då hade dom sagt det som jag sade ovan.
    Vi hamnar på exakt samma punkt varje gång med detta, och då är lättledd av FOX, det mest komiska är att ingen vet ens vad du vill ha sagt , för du tenderar att "glömma" av detta varje gång.


     


    Dock intresant att det sker en gå till och att SVT/SR är fortfarande det ÖVERDRIVET mest opartiska mediet i Sverige Skål


    Padirac skrev 2023-03-11 12:42:53 följande:
    Det är väl så att jag inte vet vad DU pratar om - det har jag sagt flertalet gången nu.Solig

    Nej, jag säger att det material som FOX/TC presenterar inte säger mot det tidigare släppta materialet, Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet. FOX/TCs påståenden är ett spinn, en desinformation.

    Att USApodden är en avlägsen podd beskriver väl inget mer än dina medievanor - du nämnde något om natt-TV på 4an och sociala medier smile2.gif

    Tror inte hen är intresserad, för det skulle innebär säga jag har fel, och det finns inte på kartan inser man.


    Vad duktig du är som kan upprepa saker som ingen har påstått.

    Vem diskuterar du med, klyban? - jag är verkligen nyfiken. Finns hen i forumet som vi är i nu?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?