• myrslok

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • Anonym (L)

    Då gjorde de moderkaksprov istället idag då.... det såg bra ut allting enl läkare på ul förutom bred nacke sa han.... besked inom 5 arbetsdagar det första sen ytterligare en vecka för utökade svaret.... svårt tänka positivt......näsben, hjärta o hjärna såg bra ut o det man såg av händer o fingrar osv osv

  • Carro04
    Anonym (L) skrev 2018-04-09 19:01:57 följande:

    Då gjorde de moderkaksprov istället idag då.... det såg bra ut allting enl läkare på ul förutom bred nacke sa han.... besked inom 5 arbetsdagar det första sen ytterligare en vecka för utökade svaret.... svårt tänka positivt......näsben, hjärta o hjärna såg bra ut o det man såg av händer o fingrar osv osv


    Håller tummarna för att ni får ett bra besked snabbt! Hur mår du? Den väntan på svar du nu går igenom var för mig fullständigt vidrig. Ta hand om dig så gott det går!
  • Anonym (L)

    Jag mår riktigt skit:( vet inte hur jag ska hantera ev besked :( känns så jävla hemskt detta vill intr behöva säga till min son att hans framtida syskon inte kommer klara sig:( ????????????

  • Anonym (L)

    Gick in i v16 idag....om vi får negativt besked blir det inte lätt att avbryta så här sent:( vad får man för stöd o hjälp vid sånt här? Inget provsvar till oss än....

  • Ankissen
    Anonym (L) skrev 2018-04-11 15:12:39 följande:

    Gick in i v16 idag....om vi får negativt besked blir det inte lätt att avbryta så här sent:( vad får man för stöd o hjälp vid sånt här? Inget provsvar till oss än....


    Åh jag känner så med dig. Vår sits var likadan, usla siffror på kub, 1/22 har jag för mig. Min ålder (38) och nackspalten (svårmätt men bred) drog ner. Allt annat var bra och fint. Jag hade sjukt mycket ångest, var oxå långt gången och såg bara en abort framför mig och att jag skulle behöva socialstyrelsens okej. Men nu sitter resultatet, Einar, framför mig på golvet, tio månader gammal. Det gick bra för oss, han är frisk, och åh vad jag hatar kub för det förstörde så många veckor för mig. Kram!
  • Anonym (L)

    Åå grattis vad underbart det gick vägen för er. hoppas så mycket att det gör det för oss med... största störst ångesten jag har o stressen e hur det sk påverka min son o att han ska ev tvingas gå igenom den förlusten... klart det e skit för oss med men som mamma vill jag ju skydda min son mot allt, o då han ju är 10år går det inte komma runt att det isf blir en stor förlust o sorg... kollar provsidan tusen ggr hela tiden trots jag vet de uppdaterar endast en gång på kvällen runt 20.....

    Jag vet inte hur jag ska tänka om det skulle vara downs... o ena sidan har jag svårt vilja avsluta pga det då det Ju inte är en dödlig avvikelse osv o andra sidan har jag ett barn redan sen tidigare förhållande som behöver mig mycket... med särskilda behov, ingen kromosomavvikelse eller så. Sååå svårt :(

  • Anonym (L)

    Dr ringde precis... det e downs... o nu vet jag inte vad vi ska göra..:(

  • Carabellis kusp
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 09:19:16 följande:

    Dr ringde precis... det e downs... o nu vet jag inte vad vi ska göra..:(


    Stor kram till dig. Det svåraste beslutet som gravid. Se till att få ställa alla frågor ni har så att det beslut ni fattar är välinformerat.
  • Anonym (Ds)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 09:19:16 följande:

    Dr ringde precis... det e downs... o nu vet jag inte vad vi ska göra..:(


    Lider med er. Gått igenom samma sak. Dock visste vi vad vi ville välja för beslut.

    All styrka till er
  • Carro04
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 09:19:16 följande:

    Dr ringde precis... det e downs... o nu vet jag inte vad vi ska göra..:(


    Alla styrkekramar i världen till er, oavsett vad ni beslutar. <3
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.