• Anonym (jag)

    Blir ens liv mindre värt för att man låter föräldrarna vara med?

    I maj ska jag och maken fara och hälsa på sonen och han familj. Vi har inte träffats sen före jul så jag ser verkligen fram emot detta. Vi brukar alltid ge dem saker och den här gången frågade vi om de ville ha våra nattygsbord i lackat mörkt trä eftersom vi köpt nya. Nej egentligen inte fick jag till svar då. Förstår ni hur välkommen jag känner mig nu? Givetvis så undrar jag varför man inte vill ha gåvor och då får jag svaret att de vill köpa saker som de själva har råd med och inte ta emot allmosor. Nu är den ena på föräldraledighet så det de har råd med är inte mycket alls. Min make säger att jag ska sluta försöka ge dem saker eftersom de är otacksamma men jag vill säkerställa att barnbarnen har det bra materiellt sett. Men min svärdotter är av uppfattningen att man ska göra allting själv så tydligen är det viktigare att göra saker själv än att ha det bra?

  • Svar på tråden Blir ens liv mindre värt för att man låter föräldrarna vara med?
  • Anonym (jag)
    Anonym (herregud!) skrev 2016-05-06 20:02:16 följande:

    Hördu ts, vad tänker du om alla kommentarer du får här? I princip undantagslöst tycker vi alla att du verkar vara en blodsugande parasit som försöker leva ditt liv genom sonen och svärdotterns barn. Sitter du hemma och skakar på huvudet och tycker att vi alla andra är idioter som inte begriper ett dugg, eller hur tänker du?


    Jag tänker att ni inte förstår hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha.
  • Babyfeber
    Anonym (jag) skrev 2016-05-06 20:33:45 följande:
    Jag tänker att ni inte förstår hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha.
    Kontroll? Makt? Bestämmanderätt/äganderätt av dina vuxna barn?
  • EnAnonumius
    Anonym (jag) skrev 2016-05-06 20:33:45 följande:
    Jag tänker att ni inte förstår hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha.
    Jasså bara för att du INTE får höra det DU VILL höra så skall du bara sitta och intala dig själv att andra inte förstår hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha. Det där är bara en tragisk fakta bevis på att du saknar förmågan att tänka utan för dina snäva ramar, och se från en annan perspektiv än ditt egna.

    Tanken har aldrig slagit dig att vi är nog många som vet hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha.  Det som skiljer dig från oss är att vi har lärt oss att förstå och lärt oss att leva med att man aldrig kan få allt i livet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (herregud!)
    Anonym (jag) skrev 2016-05-06 20:33:45 följande:
    Jag tänker att ni inte förstår hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha.
    Jodå, vi förstår. Däremot inser vi att man inte alltid kan få det man vill ha, särskilt inte när detta något faktiskt tillhör någon annan.
  • Anonym (x9)
    Anonym (jag) skrev 2016-05-06 20:33:45 följande:
    Jag tänker att ni inte förstår hur det är att vara utan det man mest av allt vill ha.
    Men vad är det du vill ha?
  • Anonym (jag)
    Anonym (x9) skrev 2016-05-07 06:03:46 följande:

    Men vad är det du vill ha?


    Jag vill ha barnbarnen hos mig, inte bara träffa dem nån gång ibland som nån främling.
  • Iowhannah
    Anonym (jag) skrev 2016-05-07 07:40:51 följande:

    Jag vill ha barnbarnen hos mig, inte bara träffa dem nån gång ibland som nån främling.


    Jag träffade min farmor på storhelger (påsk, jul, midsommar) och födelsedagar och nån gång under sommarloven, men hon var aldrig någon främling. Hon var ju farmor. Och du är dina barnbarns farmor även om ni inte träffas 24/7.

    Jag har sagt det förut: jobba mer på din självkänsla och sluta leva genom andra!
  • Virriga Vera
    Anonym (jag) skrev 2016-05-07 07:40:51 följande:
    Jag vill ha barnbarnen hos mig, inte bara träffa dem nån gång ibland som nån främling.
    Nu är det ju så enkelt att just detta kan du inte få. Har du inga andra vänner, intressen förutom dina barn och barnbarn? Om inte så är det dags att skaffa dem nu, för annars kommer du att få ett tomt och tråkigt liv framöver.
  • Anonym (herregud!)
    Anonym (jag) skrev 2016-05-07 07:40:51 följande:
    Jag vill ha barnbarnen hos mig, inte bara träffa dem nån gång ibland som nån främling.
    Och det tror du att du får genom att försöka bestämma allt, inklusive amning, och försöka pracka på föräldrarna era avlagda saker? Och, inte att förglömma, försöka få dom att flytta in hos er?

    Och vadå vill ha dom hos dej, menar du att deras föräldrar inte klarar av dom?
Svar på tråden Blir ens liv mindre värt för att man låter föräldrarna vara med?