• Orkide

    Hooverboards till barn

    Kan någon förklara för mig varför man ger barn en hooverboard eller vad de nu heter? Jag ser inga positiva anledningar, bara farligt i min värld. Så kom igen, förklara för mig??

  • Svar på tråden Hooverboards till barn
  • kaffe
    Orkide skrev 2016-08-21 09:39:29 följande:
    Kommer aldrig förstå er som köper dessa brädor till barn. Vill ni vuxna köpa en till er själv så visst. Men till barn. Det jag fått ut av tråden är att barn är bortskämda, vuxna tänker inte efter på de negativa aspekterna innan de köper till barn.
    På vilket sätt är man bortskämd om man äger en hoverboard?


  • Hugful80
    Orkide skrev 2016-08-20 14:35:48 följande:
    Men bag ser barn som ramlar överallt med dem. En leksak för några tusen kronor som inte ger något förutom eventuellt skador låter ju skitdumt i mina ögon. Men det är jag de.
    Jag har ärligt talat inte sett ett enda barn (eller vuxen för den delen) som ramlat. Och det är många som åker där jag bor. En leksak för några tusen som inte ger några skador låter helkul i mina öron. Men det är jag de.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Orkide
    kaffe skrev 2016-08-21 10:06:24 följande:
    På vilket sätt är man bortskämd om man äger en hoverboard?


    Inte för att man äger den för de som sagt här in tråden. "För att barnen vill ha och då köper jag det". Får barnen allt de vill ha blir de rätt bortskämda eller?

    Men som sagt kommer jag nog aldrig förstå
  • K med lilla E
    Orkide skrev 2016-08-21 16:55:31 följande:
    Inte för att man äger den för de som sagt här in tråden. "För att barnen vill ha och då köper jag det". Får barnen allt de vill ha blir de rätt bortskämda eller?

    Men som sagt kommer jag nog aldrig förstå
    Jag säger inte att det ÄR så men det KAN vara så att några av de här bortskämda snorungarna har sparat själva till sin hoverboard.
  • Orkide
    K med lilla E skrev 2016-08-21 17:53:31 följande:
    Jag säger inte att det ÄR så men det KAN vara så att några av de här bortskämda snorungarna har sparat själva till sin hoverboard.
    Kan ju alltid hoppas
  • K med lilla E
    Orkide skrev 2016-08-21 17:55:38 följande:
    Kan ju alltid hoppas
    Så den här tråden handlar egentligen inte om hoverboards utan om att du är avundsjuk på att vissa föräldrar  köper saker till sina barn och därmed gör dom bortskämda?
  • kaffe
    Orkide skrev 2016-08-21 16:55:31 följande:
    Inte för att man äger den för de som sagt här in tråden. "För att barnen vill ha och då köper jag det". Får barnen allt de vill ha blir de rätt bortskämda eller?

    Men som sagt kommer jag nog aldrig förstå
    Det är ingen som har sagt att dom köper allt barnen vill ha. Att man köper något ens barn önskar betyder inte att dom får allt dom pekar på eller får det utan någon motprestation. Det känns som det luktar avundsjuka.
  • Alvolina

    Tänker inte köpa någon sådan till mina barn. Vi är väl ändå rätt moderna och brukar ha det "senaste" så att säga, men här blir det stopp. Ser livsfarligt ut och tycker mest att personerna som står på ser väldigt lata ut. Har sett barn som åkt bredvid sina föräldrar när de vart på promenad och kan verkligen inte förstå varför. Rör på er istället! Antar att den ändå inte används för att åka några längre sträckor med.

Svar på tråden Hooverboards till barn