• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Pademelon

    Idag gjorde jag också ul och fick se en liten filur med full hjärtaktivitet. Helt underbart och en rejäl emotionell urladdning när all oro släppte. Plutten mätte 20,6 mm och jag blev daterad till 8+4 veckor. Stämmer fint, jag är 8+6 enl mensen bla bla men vet att jag hade ÄL lite senare, troligast cd 17. Är så glad nu!

  • jooo
    annadenise skrev 2016-10-18 11:30:05 följande:

    Jag gjorde vul igår i v.9+4. Fostret är 28 mm,allt så nästan 3 cm. Den rörde på armar och ben,helt fantastiskt:). Om 3 veckor ska jag göra kubb.


    Åh va häftigt! ! De börjar ju verkligen bli så minibebbar nu :)
  • jooo
    Pademelon skrev 2016-10-18 20:10:33 följande:

    Idag gjorde jag också ul och fick se en liten filur med full hjärtaktivitet. Helt underbart och en rejäl emotionell urladdning när all oro släppte. Plutten mätte 20,6 mm och jag blev daterad till 8+4 veckor. Stämmer fint, jag är 8+6 enl mensen bla bla men vet att jag hade ÄL lite senare, troligast cd 17. Är så glad nu!


    Åh förstår de. Skönt att oron släppte lite!! Visst är de häftigt o se lillen!
  • Bebisbubbla

    Hej alla :) har två frågor, när tänker ni/ ska ni börja med stödstrumpor?

    Har inskrivning hos BM idag och kom på att jag inte riktigt vet vad man ska fråga. Vad har ni frågat?

  • ika_109

    Då börjar min väntan... gjorde NIPT idag och kan vänta svar på fredag nästa vecka. Blev framflyttad 4 dgr.. så helt plötsligt är jag i vecka 11 (10+2)

    Men hur ska man klara av att vänta..  Gaaaah

  • Bebisbubbla
    ika_109 skrev 2016-10-19 09:56:31 följande:

    Då börjar min väntan... gjorde NIPT idag och kan vänta svar på fredag nästa vecka. Blev framflyttad 4 dgr.. så helt plötsligt är jag i vecka 11 (10+2)

    Men hur ska man klara av att vänta..  Gaaaah


    Vad visade ditt KUB-test?
  • ika_109
    Bebisbubbla skrev 2016-10-19 10:05:20 följande:
    Vad visade ditt KUB-test?
    Vi har inte gjort kub-testet än, den har vi inbokad 7/11, längtar att få se det lilla knytet igen.

    Vid min förra graviditet så fick vi så dåligt resultat (1/89) vilket gjorde att hela min värld raserades dock så visade moderkakstestetet en frisk liten pojke. Av den anledningen så valde vi att göra NIPT i privat regi innan vi gör kuben - för då spelar kubens sannolikhets siffra ingen roll för oss.

    Likväl så vill vi ändå göra kuben som kan upptäcka andra saker men då har vi iaf kunnat utesluta Trisomi 13+18 och 21.
  • Bebisbubbla
    ika_109 skrev 2016-10-19 10:58:48 följande:

    Vi har inte gjort kub-testet än, den har vi inbokad 7/11, längtar att få se det lilla knytet igen.

    Vid min förra graviditet så fick vi så dåligt resultat (1/89) vilket gjorde att hela min värld raserades dock så visade moderkakstestetet en frisk liten pojke. Av den anledningen så valde vi att göra NIPT i privat regi innan vi gör kuben - för då spelar kubens sannolikhets siffra ingen roll för oss.

    Likväl så vill vi ändå göra kuben som kan upptäcka andra saker men då har vi iaf kunnat utesluta Trisomi 13+18 och 21.


    Aa då framstår jag att du vill förekomma KUB och sannolikhetshalten.
  • Anotherone
    Bebisbubbla skrev 2016-10-19 09:15:11 följande:

    Hej alla :) har två frågor, när tänker ni/ ska ni börja med stödstrumpor?

    Har inskrivning hos BM idag och kom på att jag inte riktigt vet vad man ska fråga. Vad har ni frågat?


    Jag frågade nog inte så mycket, vår BM pratade på rätt bra så jag tycker vi fick svar på allt!

    Stödstrumpor minns jag inte att jag använde alls under min förra graviditet men nu känner jag redan (är i v 12+2 idag) att det nog kommer bli annorlunda denna gång. Så jag har faktiskt beställt tre par. Man fick 3 för 2 på Vårdväskan.se så jag slog till. Kan vara skönt att ha, jag står ofta upp och jobbar också.