• Anonym (Älskar det!)

    Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!

    Tänkte att vi kunde diskutera lite, för och nackdelar, hur det sker, varför det sker osv osv!

    MORALTANTER UNDANBEDES!

    Jag kan börja med att berätta att jag skaffade mig en älskare för ungefär 5 månader sen.

    Har aldrig känt mig så älskad och omtyckt utan krav förr. Hemma har jag det stabila livet med en sambo som jag älskar och som älskar mig, vi har underbart sex men allt går på rutin. Att träffa någon vid sidan av är så spännande och sätter fart i tillvaron.

    Enda nackdelen är att vi alltid måste planera när vi ska träffas.

    Hur har ni andra det som bara ser en älskare som något som piggar upp en annars tråkig tillvaro?

  • Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!
  • Tecum
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-02 21:27:23 följande:
    Ja jag tror att det är viktigt att se varje situation som en egen. Det finns många anledningar till otrohet men här på fl bara en lösning. Många säger att man ska skilja sig först. Jag vet att min man tycker det vore ett större problem om jag ville skilja mig än om jag är otrogen. Så den generallösningen funkar inte här. Likaså skrivs det ofta att man riskerar barnens trygghet om man är otrogen. Lösningen är samma där, att skiljas. Vet inte hur det skulle göra barnen mer trygga.
    Nej olika situationer kräver olika lösningar. Det vore kul om vi kunde få diskutera ifred här på fl utan att alla pekpinnar och färdiga lösningar.
    Du har rätt, för många av bägge kön är en skilsmässa en större katastrof än otrohet, även om få vill erkänna det om de får frågan rakt av. Man SKA ha nolltolerans mot otrohet, annars är man störd. Att människor är olika har "moraltanterna" svårt att förstå, de utgår hela tiden från sig själva. Otrohet blir inte mer rätt för att det är så, men som du säger är hela frågan oerhört komplex.

    Om otroheten kan göra att skilsmässa undviks är det absolut bäst och tryggast för barnen, om förhållandet i övrigt är bra. Om det är bäst för partnern är en annan sak... Men barnen lider inte av otrohet så länge den inte upptäckts, eller leder till konflikt. Det är nonsens att påstå det. 
  • Anonym (För sällan)

    ?


    molly50 skrev 2016-09-03 12:51:17 följande:

    Men om det kommer fram att du är otrogen,hur tror du att han kommer att må då?

    Och barnen?

    Jag har själv blivit bedragen och att få veta att han ljugit mig rakt upp i ansiktet och svikit mig så var faktiskt mycket värre än att det tog slut.

    Jag förstår att det inte är lätt att bara lämna.

    Jag försöker bara förstå och sätta mig in i situationen.


    Tror att de flesta livsöden har en liten egen touch, som gör att det är svårt att sätta sig in i andras öden.

    Min man har ganska få vänner, det är jag som drar ut honom på sociala evenemang och det tycker han om, men han tar inga egna iniativ. Jag är ganska säker på att han misstänker att jag inte är sexuellt trogen, skulle välkomna diskussionen. Just i vårt fall så har han själv otrohet bakom sig som han förnekade och jag ville tro honom då. Senare har han erkänt och tackat för att jag inte stack då. Jag har sagt i ett brev till honom att om vi inte är intima med varandra ser jag ingen utväg för att tillfredsställa mina behov. Hur tydlig ska man vara? Detta brev lästes och deletades av honom utan kommentar.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Älskar det!) skrev 2016-09-03 15:30:01 följande:
    Han får inte spruta i mig, men vi har kört oskyddat fram tills nu. Tänker inte ta fler risker.
    Låter riskfyllt att ta den helt naturellt.
  • molly50
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-03 14:02:47 följande:
    Konstigt att Du uttalar dig om det. Det står tydligt i trådstarten att svar som dina undanbedes. Ändå går du in och försöker styra diskussionen dit du vill. Är det så viktigt för dig att framhäva vilken moraliskt perfekt människa du är? När du blir ifrågasatt så svarar du inte ens på det. Patetiskt.
    Men om man inte vill ha "moralpredikningar" och pekpinnar så ska man kanske inte skapa en öppen tråd om det där alla kan svara.
    Det här är ett diskussionsforum där alla har rätt att svara.
    Och just otrohet är ett ämne som sticker väldigt många i ögonen.
    Och startar man en tråd om otrohet eller att man är älskarinna/älskare utan att skämmas för det så får man räkna med att folk reagerar.

    Jag har skrivit det förut och jag kan skriva det igen. Starta en låst grupp där enbart ni som är otrogna eller har en älskare/älskarinna där ni kan diskutera om det ni håller på med om ni vill slippa pekpinnar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Älskar det!) skrev 2016-09-03 15:29:22 följande:
    Fast alltså, man "släpper inte in fler i förhållandet". Männen vet ju ingenting om vad som händer, därmed är det inte respektlöst. Fel, ja det kanske det är. Men dom är ju inte svikna förrän dom får reda på något. Sköter man det snyggt så behöver man inte oroa sig.

    Och anledningen till att jag undanbeder svar från moralisar som dig är inte att jag inte vill bli ifrågasatt, utanför att jag enbart är nyfiken på hur det är för andra otrogna. Vad du än skriver påverkar mig inte, jag har hittat en livsstil som jag trivs med. Ska det vara så svårt att förstå?

    Meeen på tal om något helt annat blev jag idag sviken av min älskare. Vi hade bestämt träff men så bestämde han sig för att gå på krogen istället. Trodde inte att det skulle göra så ont, men mjaa. Det känns :)
    Men tycker du att du visar din man respekt när du ligger med en annan bakom hans rygg?
    Och även om du tycker att du sköter det snyggt så finns alltid risken att det kommer fram.
    Och varför skulle det bli mer respektlöst mot din man då än om det aldrig kommer fram?
    Det är ju fortfarande samma sviniga handling även om han inte vet om den ännu.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (För sällan) skrev 2016-09-03 15:42:42 följande:

    ?


    Tror att de flesta livsöden har en liten egen touch, som gör att det är svårt att sätta sig in i andras öden.

    Min man har ganska få vänner, det är jag som drar ut honom på sociala evenemang och det tycker han om, men han tar inga egna iniativ. Jag är ganska säker på att han misstänker att jag inte är sexuellt trogen, skulle välkomna diskussionen. Just i vårt fall så har han själv otrohet bakom sig som han förnekade och jag ville tro honom då. Senare har han erkänt och tackat för att jag inte stack då. Jag har sagt i ett brev till honom att om vi inte är intima med varandra ser jag ingen utväg för att tillfredsställa mina behov. Hur tydlig ska man vara? Detta brev lästes och deletades av honom utan kommentar.
    Så kan det säkert vara.

    Jag kan förstå att du känner dig frustrerad. Uppmärksamhet och närhet behöver de flesta.
    Men kanske kan du prova att vara ärlig mot din man och berätta vad du gör bakom hans rygg och fråga hur han ställer sig till att du har en älskare när han inte vill tillfredsställa dina behov?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (12345)

    Alltid härligt med nya kontakter på tjänsteresorna.

  • Anonym (Marabou)
    Anonym (12345) skrev 2016-09-03 14:37:15 följande:

    Låter ni er älskare spruta sin sperma i er eller kör ni med skydd?


    Detta är ju en av nackdelarna som jag ser det. Oskyddat är ju absolut skönast, allt annat är plastigt, så jag kan erkänna att jag tidigare låtit mig bli sprutad i...då jag träffar fler olika personer är det dock inget alternativ längre...
  • Anonym (Marabou)
    Anonym (Älskar det!) skrev 2016-09-03 15:29:22 följande:
    Fast alltså, man "släpper inte in fler i förhållandet". Männen vet ju ingenting om vad som händer, därmed är det inte respektlöst. Fel, ja det kanske det är. Men dom är ju inte svikna förrän dom får reda på något. Sköter man det snyggt så behöver man inte oroa sig.

    Och anledningen till att jag undanbeder svar från moralisar som dig är inte att jag inte vill bli ifrågasatt, utanför att jag enbart är nyfiken på hur det är för andra otrogna. Vad du än skriver påverkar mig inte, jag har hittat en livsstil som jag trivs med. Ska det vara så svårt att förstå?

    Meeen på tal om något helt annat blev jag idag sviken av min älskare. Vi hade bestämt träff men så bestämde han sig för att gå på krogen istället. Trodde inte att det skulle göra så ont, men mjaa. Det känns :)
    Jag förstår dig och som någon skrev: det är en av nackdelarna med att ha någon vid sidan av, för även om personen är singel...så är man ett andrahandsval. Jag är inte så naiv att jag tror att de jag träffar bara vill träffa mig och ha sex ibland, utan de flesta människor vill förr eller senare ha ett etablerat förhållande och då slängs man på "soptippen" rent krasst. Är personen inte sugen på sex just då eller intresserad av att variera sexet, ja, då kan man hamna i sitsen att krogbesök är ett intressantare alternativ.

    En person jag träffar valde att jobba över en kväll när vi hade stämt träff. Det tog också ganska hårt, inte minst därför att jag ju planerat in träffen noga och så var det inte viktigare än några extratimmar på jobbet...
  • Anonym (Marabou)
    molly50 skrev 2016-09-03 12:51:17 följande:
    Men om det kommer fram att du är otrogen,hur tror du att han kommer att må då?
    Och barnen?
    Jag har själv blivit bedragen och att få veta att han ljugit mig rakt upp i ansiktet och svikit mig så var faktiskt mycket värre än att det tog slut.

    Jag förstår att det inte är lätt att bara lämna.
    Jag försöker bara förstå och sätta mig in i situationen.
    Grejen är väl att det i så fall är ett beslut som mognar fram, hur många öht skiljer sig på ett kick? Ja, det ska vara om en otrohet uppdagas eller dyl., men annars är det ju i regel en långsam process, tror inte det är helt ovanligt att folk funderar på skilsmässa i flera år och är man otrogen så slutar man nog sällan med det beteendet "bara" för att man funderar på skilsmässa.
Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!