• Anonym (Älskar det!)

    Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!

    Tänkte att vi kunde diskutera lite, för och nackdelar, hur det sker, varför det sker osv osv!

    MORALTANTER UNDANBEDES!

    Jag kan börja med att berätta att jag skaffade mig en älskare för ungefär 5 månader sen.

    Har aldrig känt mig så älskad och omtyckt utan krav förr. Hemma har jag det stabila livet med en sambo som jag älskar och som älskar mig, vi har underbart sex men allt går på rutin. Att träffa någon vid sidan av är så spännande och sätter fart i tillvaron.

    Enda nackdelen är att vi alltid måste planera när vi ska träffas.

    Hur har ni andra det som bara ser en älskare som något som piggar upp en annars tråkig tillvaro?

  • Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!
  • Anonym (Anna)
    molly50 skrev 2016-09-03 19:24:28 följande:

    Men om man inte vill ha "moralpredikningar" och pekpinnar så ska man kanske inte skapa en öppen tråd om det där alla kan svara.

    Det här är ett diskussionsforum där alla har rätt att svara.

    Och just otrohet är ett ämne som sticker väldigt många i ögonen.

    Och startar man en tråd om otrohet eller att man är älskarinna/älskare utan att skämmas för det så får man räkna med att folk reagerar.

    Jag har skrivit det förut och jag kan skriva det igen. Starta en låst grupp där enbart ni som är otrogna eller har en älskare/älskarinna där ni kan diskutera om det ni håller på med om ni vill slippa pekpinnar.


    Eller kan du bara försöka stå ut med att du inte är välkommen i denna tråd och ägna ditt liv åt något annat än att försöka omvända otrogna.
  • Maria 434
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-03 21:01:15 följande:

    Eller kan du bara försöka stå ut med att du inte är välkommen i denna tråd och ägna ditt liv åt något annat än att försöka omvända otrogna.


    Skapar man en tråd öppen för alla får man räkna med att det blir diskussioner, det är väl inte så svårt att förstå.
  • Anonym (För sällan)
    molly50 skrev 2016-09-03 19:35:44 följande:

    Så kan det säkert vara.

    Jag kan förstå att du känner dig frustrerad. Uppmärksamhet och närhet behöver de flesta.

    Men kanske kan du prova att vara ärlig mot din man och berätta vad du gör bakom hans rygg och fråga hur han ställer sig till att du har en älskare när han inte vill tillfredsställa dina behov?


    Jag har varit ärlig och talat om vad som händer om jag inte får närhet, Det är hans tur att vara ärlig. Jag kan knappast vara ärlig om inte han är ärlig mot mig och är beredd på att förklara sig mot mig.

    Förstår att du menar väl, men det funkar inte här.
  • Tecum
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-03 21:01:15 följande:
    Eller kan du bara försöka stå ut med att du inte är välkommen i denna tråd och ägna ditt liv åt något annat än att försöka omvända otrogna.
    Detta är ett diskussionsforum och inget sällskap för inbördes beundran. Givetvis får den som startar en tråd i ett känsligt ämne vara beredd att bli ifrågasatt. Det är dock ingen ursäkt för att vara oförskämd mot TS och där brister det allt som oftast.
  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2016-09-03 22:05:43 följande:
    Detta är ett diskussionsforum och inget sällskap för inbördes beundran. Givetvis får den som startar en tråd i ett känsligt ämne vara beredd att bli ifrågasatt. Det är dock ingen ursäkt för att vara oförskämd mot TS och där brister det allt som oftast.
    Exakt, och just i den här tråden har ingen varit oförskämd mot TS och TS själv har inte bett någon dra, Den enda som verkar ha stora problem med att bli ifrågasatt är Anna.
  • Anonym (man)
    Anonym (Marabou) skrev 2016-09-03 20:11:34 följande:
    Grejen är väl att det i så fall är ett beslut som mognar fram, hur många öht skiljer sig på ett kick? Ja, det ska vara om en otrohet uppdagas eller dyl., men annars är det ju i regel en långsam process, tror inte det är helt ovanligt att folk funderar på skilsmässa i flera år och är man otrogen så slutar man nog sällan med det beteendet "bara" för att man funderar på skilsmässa.
    Visst är det så, att skilja sig är ingen lätt sak och de flesta vill väl fixa nåt nytt innan de slänger den gamla i papperskorgen, göra det så bekvämt som möjligt för sig själv. men samtidigt är det ju inte alla som funderar på att skilja sig som är otrogna heller?.

    I grunden handlar det väl om hur mycket man bryr sig om sin partner, hur mycket man är beredd att såra och förnedra personen, allt räknas liksom, hur lång tid det pågått, hur många man legat med, om det varit oskyddat sex räknas definitivt eftersom även det visar att man inte brytt sig om man smittar sin partner heller.. ännu en prick på "jag bryr mig inte om dig" skalan. Ju mer skit man samlat på hög desto mer skada kommer man göra på sin partner den dagen det kommer fram och det är ingen liten skada det blir heller, det tar oftast åratal att återhämta sig, vissa återhämtar sig inte aldrig helt utan dras med livslånga problem med tillit.

    Man kan tycka att äh vafan jag kommer ändå inte vara där när idioten bryter ihop, jag kommer va med någon ny... men har man gemensamma barn blir det kidsen som får ta smällen. Det blir ju lite svårt att samarbeta med någon som förnedrat en så totalt och det är svårt att vara en bra och närvarande förälder när man är knäckt.
  • Anonym (man)
    Anonym (För sällan) skrev 2016-09-03 22:05:25 följande:
    Jag har varit ärlig och talat om vad som händer om jag inte får närhet, Det är hans tur att vara ärlig. Jag kan knappast vara ärlig om inte han är ärlig mot mig och är beredd på att förklara sig mot mig.

    Förstår att du menar väl, men det funkar inte här.
    På ett sätt är han ju redan ärligare än dig, det han gör gör han helt öppet och ger dig en chans att förhålla dig till det och göra ett val (som att vara otrogen), det du gör gör du bakom hans rygg vilket inte ger honom chansen att förhålla sig till det eller göra något val... jag tycker faktiskt inte det går att jämföra rakt av, möjligen om din otrohet pågick öppet så skulle det funka men inte annars.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (man) skrev 2016-09-03 22:21:53 följande:

    Exakt, och just i den här tråden har ingen varit oförskämd mot TS och TS själv har inte bett någon dra, Den enda som verkar ha stora problem med att bli ifrågasatt är Anna.


    Läs tråden igen. Orkar du inte läsa hela kan du börja med att läsa inlägg 106 och 268.
  • Anonym (För sällan)
    Anonym (man) skrev 2016-09-03 22:54:45 följande:

    På ett sätt är han ju redan ärligare än dig, det han gör gör han helt öppet och ger dig en chans att förhålla dig till det och göra ett val (som att vara otrogen), det du gör gör du bakom hans rygg vilket inte ger honom chansen att förhålla sig till det eller göra något val... jag tycker faktiskt inte det går att jämföra rakt av, möjligen om din otrohet pågick öppet så skulle det funka men inte annars.


    Du har ingen insyn i vårt äktenskap och att han skulle vara ärlig enligt dig blir för mig bara en tolkning av manlig solidaritet. Nej han har ljugit för mig, förnekat sin otrohet när barnen var små. Detta är ingen hämnd och inget rättfärdigande av mitt beteende. Vill han ta upp en diskussion är han välkommen, jag har försökt. Nu lever vi som syskon, funkar bra.
  • Anonym (man)
    Anonym (För sällan) skrev 2016-09-03 23:31:04 följande:
    Du har ingen insyn i vårt äktenskap och att han skulle vara ärlig enligt dig blir för mig bara en tolkning av manlig solidaritet. Nej han har ljugit för mig, förnekat sin otrohet när barnen var små. Detta är ingen hämnd och inget rättfärdigande av mitt beteende. Vill han ta upp en diskussion är han välkommen, jag har försökt. Nu lever vi som syskon, funkar bra.
    Sant, jag har ingen insyn i ert förhållande, den enda insyn jag har är det du nämner. Har du tidigare nämnt att han också varit otrogen?

    Men varför hänger ni öht ihop? Ert förhållande verkar ha dött för länge sen, han är otrogen , du är otrogen, ni pratar inte med varandra, vad är poängen med att vara tillsammans? Har ni barn? Om ni har det, har ni funderat på hur ert förhållande påverkar era barn? Vad det sätter för normer och hur det kommer påverka dem i sina framtida förhållanden?
Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!