• Anonym (Älskar det!)

    Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!

    Tänkte att vi kunde diskutera lite, för och nackdelar, hur det sker, varför det sker osv osv!

    MORALTANTER UNDANBEDES!

    Jag kan börja med att berätta att jag skaffade mig en älskare för ungefär 5 månader sen.

    Har aldrig känt mig så älskad och omtyckt utan krav förr. Hemma har jag det stabila livet med en sambo som jag älskar och som älskar mig, vi har underbart sex men allt går på rutin. Att träffa någon vid sidan av är så spännande och sätter fart i tillvaron.

    Enda nackdelen är att vi alltid måste planera när vi ska träffas.

    Hur har ni andra det som bara ser en älskare som något som piggar upp en annars tråkig tillvaro?

  • Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!
  • Anonym (man)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-08 17:12:03 följande:
    Tabut är mindre, men långtifrån borta. Många menar fortfarande att allt som inte är strikt monogami "inte är riktig kärlek". Men det finns de av oss som jobbar för att sprida information och acceptans. Förhoppningsvis blir det mindre stigmatiserat att leva på andra vis framöver.
    Vi får hålla tummarna för det.
    Personligen anser jag att folk får leva hur fan de vill så länge alla är med på det och de inte skadar eller sårar någon annan. Jag skulle själv inte vilja leva i ett öppet förhållande men jag ser ingen som helst fel eller konstigt i det, alla hittar sina egna lösningar som passar dem bäst.
  • Tecum
    molly50 skrev 2016-09-08 18:38:48 följande:
    Det tycker inte jag heller.
    Jag tycker faktiskt att det är ett större svek att partnern sviker en och går och ljuger en rakt upp i ansiktet.
    Jag skulle ha lättare att hantera om partnern var ärlig om att han träffat en annan och ville göra slut.
    Visst,det gör ont. Men man slipper hantera bristen på tillit som man annars kan tvingas göra efter en otrohet.

    Precis!
    Självklart är det ett svek om man vill skiljas och bägge inte är med på det, i synnerhet om en tredje part är inblandad. Fattar inte hur man kan blunda för det. Sen vilket svek som är värst får var och en avgöra.

    Kanske är det skillnad mellan kvinnor och män, men om man blir dumpad för en annan när man är i en relation tappar man tilliten till alla kvinnor, inte bara till partnern. Man är oduglig och kasserad och får väldigt svårt att känna tillit igen.
  • Anonym (Lady Chatterly)

    Det här är lite udda... På väg på en resa med min älskare och hans fru är också med... Och ja, hon är helt införstådd med vad jag är. (vi reser i ett större antal)

  • Hustru
    Anonym (Lady Chatterly) skrev 2016-09-08 20:37:22 följande:

    Det här är lite udda... På väg på en resa med min älskare och hans fru är också med... Och ja, hon är helt införstådd med vad jag är. (vi reser i ett större antal)


    Är det bara frun som vet din roll eller är det ett allmänt känt faktum som alla bara tiger om? Vem sover var? Och med vem?

    Skulle känna mig obekväm som älskarinna och snacket.
  • Anonym (Lady Chatterly)
    Hustru skrev 2016-09-08 21:32:12 följande:

    Är det bara frun som vet din roll eller är det ett allmänt känt faktum som alla bara tiger om? Vem sover var? Och med vem?

    Skulle känna mig obekväm som älskarinna och snacket.


    Jag har en bundsförvant med på resan som är invigd i historien. I övrigt anar väl folk vad som pågår men ingen vet säkert.

    Hela sällskapet sover tillsammans i sovsal.
  • Anonym (Lady Chatterly)
    Hustru skrev 2016-09-08 21:32:12 följande:

    Är det bara frun som vet din roll eller är det ett allmänt känt faktum som alla bara tiger om? Vem sover var? Och med vem?

    Skulle känna mig obekväm som älskarinna och snacket.


    Jag har en bundsförvant med på resan som är invigd i historien. I övrigt anar väl folk vad som pågår men ingen vet säkert.

    Hela sällskapet sover tillsammans i sovsal.
  • misil

    Om partnern är införstådd med detta så är det självklart okej,som man inte ska lägga några moraliska pekpinnar på.
    Men om partnern inte är införstådd i detta och dess partner ljuger för den så är det inte okej,eftersom partnern då utan sin vetskap tvingas leva ett liv som bygger på en lögn utan att kunna ta ställning till detta.

  • Anonym (Pyrt)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-08 17:12:03 följande:
    Tabut är mindre, men långtifrån borta. Många menar fortfarande att allt som inte är strikt monogami "inte är riktig kärlek". Men det finns de av oss som jobbar för att sprida information och acceptans. Förhoppningsvis blir det mindre stigmatiserat att leva på andra vis framöver.
    Jag har ingenting emot att andra lever på ett annat sätt, men det är ju märkligt att monogami är den rådande normen på så många ställen, om det nu är "onaturligt". Att män på sina håll haft flera fruar har mest berott på ekonomi. Änkor har inte klarat sig själva och i ett område med kvinnoöverskott har inte heller döttrar klarat sig när föräldrarna avlidit.
  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (Lady Chatterly) skrev 2016-09-02 17:34:07 följande:
    Eftersom båda dom är 60+ är ju biologiska barn omöjligt. (de har vuxna barn)

    Och han har en längtan efter fler barn och alltid haft så när jag dök upp blev det plötsligt en verklig möjlighet. (jag är 38)

    Hans fru vet att vi ligger med varandra men tar det inte på så fullt allvar utan tycker mest det är fjanterier.

    Blir jag gravid så tar vi det och tar tillvara på möjligheten till att starta upp på riktigt tillsammans.
    Att frun mest tycker att det är fjanterier beror kanske på att det inte är första gången mannen är otrogen med en yngre tjej. Nu känner jag ju inte honom, men jag tror att han gör slut så fort du blir gravid. Förutom att vilja ha barn finns det andra möjliga orsaker till att han säger att det är OK att du blir gravid nämligen 1) han vill ha sex utan kondom 2) Han tänder på risken att du kan bli gravid.

    Om du blir gravid hur tänker du göra då? Ska han skilja sig och ni leva ihop lyckliga tills han blir lite väl gammal för att kunna göra något eller tänker du skilja dig och ta hand om barnet själv?
  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (Lady Chatterly) skrev 2016-09-02 17:34:07 följande:
    Eftersom båda dom är 60+ är ju biologiska barn omöjligt. (de har vuxna barn)

    Och han har en längtan efter fler barn och alltid haft så när jag dök upp blev det plötsligt en verklig möjlighet. (jag är 38)

    Hans fru vet att vi ligger med varandra men tar det inte på så fullt allvar utan tycker mest det är fjanterier.

    Blir jag gravid så tar vi det och tar tillvara på möjligheten till att starta upp på riktigt tillsammans.
    Att frun mest tycker att det är fjanterier beror kanske på att det inte är första gången mannen är otrogen med en yngre tjej. Nu känner jag ju inte honom, men jag tror att han gör slut så fort du blir gravid. Förutom att vilja ha barn finns det andra möjliga orsaker till att han säger att det är OK att du blir gravid nämligen 1) han vill ha sex utan kondom 2) Han tänder på risken att du kan bli gravid.

    Om du blir gravid hur tänker du göra då? Ska han skilja sig och ni leva ihop lyckliga tills han blir lite väl gammal för att kunna göra något eller tänker du skilja dig och ta hand om barnet själv?
Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!