• hundtok

    Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

    Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

  • Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • hundtok

    Idag var en lite sämre dag igen matmässigt men har hållit mig helt från godis och kakor trots att det fanns både på jobbet och hemma.

  • K Kalle

    Jag måste äta mer, för att få i mig tillräckligt med näringsämnen, men vill inte bli tjockare. Hur gör jag? Jag skulle behöva gå ner 2 kg i vikt. Jag vill definitivt inte gå upp. Eftersom jag är handikappad har jag svårt för att träna (är väl därför jag gått upp i vikt de senaste åren).

  • Duckan

    Helgen var okej trots att vi var bortresta. God mat, men mindre portioner.
    Tränat tis och ons. Igår åt jag helt okej och inte något sött alls. Vaknade hungrig och nästan lite illamående idag, men det är bara att vänja sig vid det sa maken .

  • hundtok

    Varit ute och promenerat. Åt en helt onödig bulle när jag kom in. Den råkade bara ligga framme på köksbänken. Var ju inte ens sugen. Suck, blir så trött på mig själv!

  • Duckan

    Jag trillade dit på några godisar igår. Var så trött och kände inte ens efter om jag kunde mostå, men kosten var bra hela dagen och en ganska liten kycklingsallad till middag så det får vara ok.

  • Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-10-28 09:16:41 följande:

    Jag trillade dit på några godisar igår. Var så trött och kände inte ens efter om jag kunde mostå, men kosten var bra hela dagen och en ganska liten kycklingsallad till middag så det får vara ok.


    Bea karaktär att bara ta några...! Jag hade liksom munchat

    Är det halloween nu helgen eller nästa helg?
  • Duckan

    Carabellis kusp, ibland kan jag hejda mig lite grann

    Dottern har höstlov och vill köra lite Halloween på måndag (vi är på landet då), men läste precis nån vett och etikett-grej i en annan tråd och då är det fredag 4/11 här i Sverige som är dagen att köra på för de som inte vill gå ut på en måndag.

  • nyfiknatjejen

    Nu blev jag lite inspirerad av tråden, ställde mig upp vid skrivbordet! En enkel lösning som förbränner mer kalorier. Har två kvällar i rad råkat äta upp en påse med kexchokladbitar så all extra förbränning välkomnas....

    Men frukosten idag kändes nyttig och väldigt god och mättande, två knäckebröd med en avocado och ett kokt ägg på.

    I eftermiddag blir det en timma tennisspelande {#emotions_dlg.flower}

  • Duckan

    nyfiknatjejen, god frukost! Jag åt två knäcke med en skiva ost på. Lite trist. gav också bort en halv knäcke till en hund vi har på visit på kontoret idag. Springa av mig lite på lunchen.

  • nyfiknatjejen

    Knäckbröd är verkligen min nya favorit så gott med leverpastej, ost, eller vad som helst egentligen Glad Känns betydligt nyttigare än ljust bröd som det ofta blev innan Drömmer

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!