• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • babydreams
    Delilah2001 skrev 2017-01-11 14:42:57 följande:

    Då var kub ultraljudet avklarat!

    Fick bra siffror: 1: 20 000, så det känns jätteskönt!

    Eftersom jag är med i en studie så fick jag nipt test också, men det resultatet dröjer ett par veckor.


    Åh vad skönt! :D själv har jag inte gjort kub med tanke på att i mitt landsting får man inte det om man inte är över 35. Annars hade jag gärna gjort det..
  • FrökenJo

    Jag kommer inte heller lägga ut något på FB förrän bebben är ute. Gjorde inte det med sonen heller. Tycker det är lite läskigt med spridningen på FB och så är där så många "vänner" man bara känner ytligt. Lägger nästan aldrig ut något där ändå. Instagram däremot, där kanske jag lägger ut någon sommarbild med magen. Men där har jag privat konto och är rätt restriktiv med vilka jag godkänner som följare ;) Men jag tycker det är jättekul när andra lägger ut så man får följa deras resa/liv, så det är ju såklart lite dubbelt, haha. :)

  • Treansresa

    Jag har varken instagram eller Facebook så för mig blir valet enkelt:)

  • Treansresa

    Jag har varken instagram eller Facebook så för mig blir valet enkelt:)

  • Delilah2001
    babydreams skrev 2017-01-11 16:05:32 följande:

    Åh vad skönt! :D själv har jag inte gjort kub med tanke på att i mitt landsting får man inte det om man inte är över 35. Annars hade jag gärna gjort det..


    Otrolig känsla, den såg redan ut som en riktig bebis, sparkade med båda benen, och viftade med armarna och hade sig. Redan! Man blir ju helt kär!

    Det är åldersgräns i mitt landsting också, jag är 37 år. Känns så lättad över den låga risken jag fick trots det!
  • Sosozo

    Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?

    Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.

  • Mamma1986
    Sosozo skrev 2017-01-11 21:01:11 följande:

    Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?

    Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.


    nej det har jag aldrig hört talas om
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-01-11 21:01:11 följande:

    Läste detta på Pampers hemsida. Aldrig hört talas om! Har ni?

    Dags för test. Nu är det dags att fråga din barnmorska om fördelarna och nackdelarna med AFP-testet (alfa-fetoprotein). Detta enkla blodprov görs för att upptäcka medfödda missbildningar som Downs syndrom och ryggmärksbrock och måste utföras mellan vecka 16 och 18.


    Tror inte det provet görs längre. Fattade det som att det förr var ett prov för att upptäcka ryggmärgsbråck, men det blir säkrare resultat på rul.
  • FrökenMp

    Har en fråga och hoppas att nån av er kunniga kan svara!

    Senaste veckan har jag blivit så himla spänd i magen. Alltså den är konstant hård och det är nästan så att det kan hugga till lite, fast väääldigt lite. det känns lite jobbigt ibland. Det är som att det är så trångt i magen att huden inte räcker till? Jättesvårt att förklara... hoppas någon förstår mig och kan svara.

    Är i vecka 14+5 nu.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny