• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • MedelåldersAnders
    FDFMGA skrev 2019-11-08 16:36:38 följande:

    Det kan ha förekommit men knappast i nutid, då skulle det ha framkommit. Jag tillhör för övrigt inte dem som anser att man kan ursäkta grova brott med att det finns andra som utfört liknande brott. 

    Vidare tror jag att det finns ett visst samband mellan vad man har för allmän människosyn och hur man kan tänkas behandla t ex en närstående.

    Dessutom - nu har bland andra Corren namngett politikern och han har ju gjort sig känd för att äldre ska ha mycket moderata anspråk på uppvärmning av stadens äldreboenden - att det duger gott med filtar om de fryser.


    Den där var ytterst spekulativ.

    Att det framkommer är inte alls säkert. Jodå, metoo har fått kvinnor att träda fram men fortfarande finns stora tabun här. Obs at jag inte vill försvara karln, är han skyldig är han värd allt förakt som man.

    Vad menar du med -allmän människosyn- här?

    Det här om åldringsvården, till att börja med - källa på hans uttalande?

    Sedan är det knappast detsamma som kvinnofridsbrott. Och här är jag med dig mer. Kostnader för det allmäna kontra den livssituation människor har är inga enkla saker.
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-11-09 01:46:00 följande:
    Inte ett dugg! En vänstertomte i foliehatt som påstår sej rösta blått. Skoj med folk som hela tiden gör bort sej!
    Jepp. För-virrad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    MedelåldersAnders skrev 2019-11-09 08:40:13 följande:
    Den där var ytterst spekulativ.

    Att det framkommer är inte alls säkert. Jodå, metoo har fått kvinnor att träda fram men fortfarande finns stora tabun här. Obs at jag inte vill försvara karln, är han skyldig är han värd allt förakt som man.

    Vad menar du med -allmän människosyn- här?

    Det här om åldringsvården, till att börja med - källa på hans uttalande?

    Sedan är det knappast detsamma som kvinnofridsbrott. Och här är jag med dig mer. Kostnader för det allmäna kontra den livssituation människor har är inga enkla saker.
    Det här är en tråd som behandlar moralen inom M.

    Mot den bakgrunden är det inte ointressant att moderaternas ledande politiker i Motala har häktats för grov kvinnofridskränkning.

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/soderman-l-ersatter-det-ar-omtumlande

    Motalamoderaternas synpunkter på att äldre som fryser kan värma sig med filtar kan du läsa om här.

    https://www.expressen.se/nyheter/kommunalradet-de-gamla-kan-ha-filtar/
  • KillBill
    Kverulant67 skrev 2019-11-08 23:28:01 följande:
    Det går ju sådär för det du stödjer.....
    https://www.svenskamagasinet.nu/nyhet_14821_spanien-gar-bast-medan-sverige-ar-nast-samst-i-klassen?fbclid=IwAR3ZeR0O3SwMR6VgaYS8bxeAcphctq1cwGEnHTwZ9R0-NepUCRE6Te4KSQo

    A
    nnat än allians-regeringen som hyllades med bla bästa finans-ministern inom EU.....

    Haha du hämtar alltså din fakta om den ekonomiska utvecklingen i Sverige och Spanien från en hemsida som drivs för svenskar bosatta i Spanien?


    Inte konstigt att det blev fel.  Som du ser nedan så är utvecklingen i Sverige mycket brätte i Sverige än i Spanien och det gäller i lika hög grad åren 2007 till 2014 som åren efter det.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

    Det går att prioritera annorlunda och ha kvar de 600 varslade läkarna och undersköterskorna på Karolinska i Stockholm som är på väg att få sparken. Är Kristdemokraterna med Ebba Busch Thor i spetsen beredda att göra det som krävs och lämna samarbetet med moderaterna och Inger Svenonius?


    https://www.expressen.se/nyheter/s-kritiken-mot-busch-thor-ett-respektlost-beteende/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

    Kan Ebba Busch Thor lura andra än lågutbildade kristdemokrater (och sverigedemokrater)?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-11-09 10:45:26 följande:

    Kan Ebba Busch Thor lura andra än lågutbildade kristdemokrater (och sverigedemokrater)?


    Det är väl ungefär som oskicket att i tid och otid använda beteckningen brun (dvs nazistisk) om en eventuell M-regering.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-11-09 11:26:09 följande:
    Det är väl ungefär som oskicket att i tid och otid använda beteckningen brun (dvs nazistisk) om en eventuell M-regering.

    Hur menar du nu? Det är samarbetet med SD (som bevisligen är sprunget ur nazism) som kritiseras? Det går inte att göra ogjort att SD grundades av veteraner inom svensk nazism och fascism.


    När Ebba Busch Thor hävdar att skolverkets förslag att stryka nationalsången från skolplanen är DDR politik så vet hon inte vad hon snackar om. I själva verket var ju nationalsången mycket viktig i det kommunistiska samhället.


    I övrigt så bekräftar Skolverket att nationalsången ska vara kvar i undervisningen och utbildningsminister Anna Ekström dementerar att  nationalsången ska strykas ur skolplanen.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Kverulant67
    KillBill skrev 2019-11-09 10:45:26 följande:

    Kan Ebba Busch Thor lura andra än lågutbildade kristdemokrater (och sverigedemokrater)?


    Tja när man som du och de andra 4 vänstertomtarna här förespråkar något som liknar DDR så blir jag inte förvånad denna gången heller över ditt svamlande....
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten