• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • KillBill
    nattuw skrev 2021-09-06 21:11:11 följande:

    Inte om du har inställningen att livet börjar vid befruktningen. Då räddar ett abortförbud tusentals liv.


    I länder där abort inte är tillåten så är det vanligt att kvinnor genomgår illegala aborter som leder till stora risker för kvinnorna. Men det är förstås inget som fanatiska abortmotståndare bryr sig om..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-09-06 21:25:56 följande:
    I länder där abort inte är tillåten så är det vanligt att kvinnor genomgår illegala aborter som leder till stora risker för kvinnorna. Men det är förstås inget som fanatiska abortmotståndare bryr sig om..
    De som inte läst biologi eller har något intresse av att förstå andra människor kommer aldrig att kunna förstå abortmotståndarnas syn på livet. För abortmotståndarna är det lika illa att döda någon oavsett ålder.

    Det spelar då ingen roll om det handlar om dagar, veckor eller år. De (abortmotståndarna) behöver inga konstlade idéer om när livet skall räknas som ett liv. De låter naturen sköta den saken och naturen startar livet vid befruktningen.

    Ett tillägg för de som har genomgått en abort. Jag är inte motståndare till aborter och dömer inte någon som gjort en abort. Däremot anser jag att det finns ett egenvärde i att förstå andra människors syn på kontroversiella frågor. Jag ber om ursäkt om jag därmed rivit upp några sår.
  • nihka
    nattuw skrev 2021-09-07 15:08:37 följande:
    De som inte läst biologi eller har något intresse av att förstå andra människor kommer aldrig att kunna förstå abortmotståndarnas syn på livet. För abortmotståndarna är det lika illa att döda någon oavsett ålder.

    Det spelar då ingen roll om det handlar om dagar, veckor eller år. De (abortmotståndarna) behöver inga konstlade idéer om när livet skall räknas som ett liv. De låter naturen sköta den saken och naturen startar livet vid befruktningen.

    Ett tillägg för de som har genomgått en abort. Jag är inte motståndare till aborter och dömer inte någon som gjort en abort. Däremot anser jag att det finns ett egenvärde i att förstå andra människors syn på kontroversiella frågor. Jag ber om ursäkt om jag därmed rivit upp några sår.
    Tror du att du är den enda som har räknat ut det här

    Problemet är inte att man inte fattar hur de tänker utan att man inte håller med och dessutom ser vad denna onyanserade "hyllning till livet" kan orsaka för skador på individ- och samhällsnivå.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

     


    Idag är årsdagen då den före detta moderata justitieministern Beatrice Ask erkände narkotikabrott på Facebook. Det roliga i sammanhanget är att det var den regering som Beatrice Ask var justitieminister i som år 2008 narkotikaklassade DXM (Dextrometorfan) som är den verksamma substansen i preparatet Dayquil.


     


    Som vanligt briljerar moderaterna i ämnet noll koll


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-09-13 18:54:29 följande:

     

    Idag är årsdagen då den före detta moderata justitieministern Beatrice Ask erkände narkotikabrott på Facebook. Det roliga i sammanhanget är att det var den regering som Beatrice Ask var justitieminister i som år 2008 narkotikaklassade DXM (Dextrometorfan) som är den verksamma substansen i preparatet Dayquil.

     

    Som vanligt briljerar moderaterna i ämnet noll koll


    Ja det var oerhört! Har polisen informerats?
    Another wild hearted woman
  • KillBill
    Pappa i Skåne skrev 2021-09-14 17:51:47 följande:

    Det farliga idag är att det i vissa kretsar är normaliserat att sympatisera med socialdemokraterna.


    Du är radikaliserad om du har den ståndpunkten. Socialdemokraterna är populärt statsbärande parti i alla nordiska länder och din uppfattning säger mer om dig än om de som gillar S.  
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

    Läser att Moderaterna utreder fallet med den toppmoderat som är misstänkt för lämpligt sexuellt beteende inom den egna (moderat) klanen.


    Borde inte saken polisanmälas? Grooming faller väl under allmänt åtal? Är det inte ett svaghetstecken att ett parti som säger sig representera lag och rättvisa inte polisanmäler en så allvarlig misstanke?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten