• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • KillBill

    Så här funkar det i en moderatledd kommun. En vanlig kommunanställd får vara nöjd med några hundralappar i löneökning. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA

    Det verkar som fossilhögerns burnout slutar i diket.

    Jag hade inte precis några större förhoppningar på Åkessons valpkull, men jag trodde nog ändå inte att de skulle vara så till den milda grad inkompetenta som de visat sig vara.

    Jag tycks heller inte vara ensam om att ha synpunkter på hur Åkesson dresserar sina valpar - frågan är väl bara hur stora S kan komma att bli innan valpkullen splittras. 40 procent är nog ingen omöjlighetSolig

    33 i senaste Sifo

    www.svd.se/a/5BpeQb/svd-sifo-november-ulf-kristerssons-regering-backar-stort

  • KillBill
    FDFMGA skrev 2022-11-18 19:23:16 följande:

    Det verkar som fossilhögerns burnout slutar i diket.

    Jag hade inte precis några större förhoppningar på Åkessons valpkull, men jag trodde nog ändå inte att de skulle vara så till den milda grad inkompetenta som de visat sig vara.

    Jag tycks heller inte vara ensam om att ha synpunkter på hur Åkesson dresserar sina valpar - frågan är väl bara hur stora S kan komma att bli innan valpkullen splittras. 40 procent är nog ingen omöjlighetSolig

    33 i senaste Sifo

    www.svd.se/a/5BpeQb/svd-sifo-november-ulf-kristerssons-regering-backar-stort


    Utan  L (som enligt undersökningen hamnar under strecket) är de gamla rödgröna partierna S, V och SD på väg att bli större än de blåbruna pertierna M, KD och SD. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2022-11-19 08:30:28 följande:
    Utan  L (som enligt undersökningen hamnar under strecket) är de gamla rödgröna partierna S, V och SD på väg att bli större än de blåbruna pertierna M, KD och SD. 
    S, V och MP utgår jag från att du menar med de gamla rödgröna partierna.

    SD saknar väl alla nyanser av grönt i partiets ideologi, somliga brukar iofs påstå att SD mer är ett rött än ett blått parti - men det är ju ett påstående som bottnar i ideologisk färgblindhet där man inte förmår skilja mellan rött och brunt.

    Hursomhelst så kan det mycket väl bli så att det bara finns en kvar av Åkessons valpar efter nästa val, extraval eller ordinarie. Såväl KD som L har ju helt tappat sina historiska rötter utan att för den skull kunna erbjuda något som inte de två andra blåbruna partierna redan gör.

    Det är väl också ganska troligt att de blåbrunas fossilkramande kommer att ge MP en rejäl skjuts i opinionen.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2022-11-19 13:54:49 följande:
    S, V och MP utgår jag från att du menar med de gamla rödgröna partierna.

    SD saknar väl alla nyanser av grönt i partiets ideologi, somliga brukar iofs påstå att SD mer är ett rött än ett blått parti - men det är ju ett påstående som bottnar i ideologisk färgblindhet där man inte förmår skilja mellan rött och brunt.

    Hursomhelst så kan det mycket väl bli så att det bara finns en kvar av Åkessons valpar efter nästa val, extraval eller ordinarie. Såväl KD som L har ju helt tappat sina historiska rötter utan att för den skull kunna erbjuda något som inte de två andra blåbruna partierna redan gör.

    Det är väl också ganska troligt att de blåbrunas fossilkramande kommer att ge MP en rejäl skjuts i opinionen.
    Ja visst, S, V och MP menade jag. Sådana här gånger önskar jag att det fanns en redigeringsfunktion. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten