• Aniiee

    Dagens lunch

    Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

    Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • klyban

    Har marinerade lövbiff kvar ifrån igår, så kanske grilla dom?
    Eller så göra nån sandwich/hamburgare, så jag har en del högrevsfärs över också.
    Har en del att tänka på ser det ut som nu, får se vad skitungarna säger och vad de vill ha och sen göra tvärtom Flört

  • kvarnfot
    klyban skrev 2017-05-21 14:17:59 följande:

    Har marinerade lövbiff kvar ifrån igår, så kanske grilla dom?
    Eller så göra nån sandwich/hamburgare, så jag har en del högrevsfärs över också.
    Har en del att tänka på ser det ut som nu, får se vad skitungarna säger och vad de vill ha och sen göra tvärtom Flört


    Det kan inte vara lätt att grilla lövbiff, måste bli rätt torrt om det är normal fart på grillen.
  • klyban
    kvarnfot skrev 2017-05-22 08:18:28 följande:
    Det kan inte vara lätt att grilla lövbiff, måste bli rätt torrt om det är normal fart på grillen.

    Jag kör fullfart, men kol rätt nära grillgallret.
    Om det blir torrt, nä, det blir mört och gott.
    Det gäller ju bara att inte övertillaga, då det går snabbt.
    Det är därför jag kör rätt extrem värme.
    Så får man fin grillyta och mot medium, efter redan 1min.(tror jag det är, tänker aldrig på tiden).
    Utan jag kör tills man ser det börja blöda upp och en mini antydan till början av en koagulation av proteinerna som kommer upp.

    Körde faktiskt en omgång till igår, och glömde inte olja upp dom denna gång, så grillsmaken ökade ett antal snäpp.
    Blev super.

Svar på tråden Dagens lunch