• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Anonym (Gabbi) skrev 2017-11-08 13:01:14 följande:

    Om man har under 10 är det osannolikt att ett ägg hinner fästa, så då brukar man behöva hjälp för att förlänga lutealfasen. Om din lutealfas är så kort borde du köpa progesteronkräm för att förlänga den. 


    Oj det hade jag ingen aning om.. vi gör nämligen vårt första försök nu! Tack för infon:)
  • Let it Rain
    ankmamma skrev 2017-11-08 17:54:51 följande:
    Oj det hade jag ingen aning om.. vi gör nämligen vårt första försök nu! Tack för infon:)
    Jag använde en progesteronkräm som heter ProgesterAll som jag köpte på nätet förra gången jag blev gravid. Hade då en lutealfas på 12 dagar men som började med bruna spottings före mensen kom igång. I ditt fall skulle jag säga att det är absolut nödvändigt med det eftersom ägget inte hinner fästa om du vill bli gravid.
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-08 17:06:15 följande:

    Heja heja! Hoppas inerligt att det tar sig för er och oss andra här!


    Ikväll känner ja verkligen av äl.. Tryckande känsla i vid äggstockarna. ..eftersom d va positivt imorse så måst d ju hålla i sj t imorron em?? Lr hur?? Fan om vi missar m några timmar.. Ska ta ett test imorron före jobb.. To imorse ca 6:30.. Visa starkt å fint..ska ta imorron igen men då vid 5:15 tiden. Hållet tummarna.. Imorron ska d bli åka av iaf hahaha.. Lycka till alla!!
  • 5blir6

    Hoppar in här. Har försökt i 3 månader nu, försöker oss på en sladdis. Är på BIM +3 idag. Använder NC så jag vet med säkerhet när min äl var. Min temp är inte lika hög som precis vid äl men den ligger fortfarande över min basaltemp. Brösten känns spända och är ömma (men det är dom iofs när jag ska få mens oxå) annars märker jag inte. Springer dock på toa hela tiden, inte för att jag är kissig utan att jag får för mig att mensen kommer. När mensen kommer så kommer den alltid på morgonen. Är tempen fortfarande över min basaltemp i morgon och mensen inte har kommit så testar jag nog :)

  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-08 18:58:40 följande:

    Ikväll känner ja verkligen av äl.. Tryckande känsla i vid äggstockarna. ..eftersom d va positivt imorse så måst d ju hålla i sj t imorron em?? Lr hur?? Fan om vi missar m några timmar.. Ska ta ett test imorron före jobb.. To imorse ca 6:30.. Visa starkt å fint..ska ta imorron igen men då vid 5:15 tiden. Hållet tummarna.. Imorron ska d bli åka av iaf hahaha.. Lycka till alla!!


    Precis så känner jag också, inte så mycket menssmärta utan mer tryckande och stickande känsla :) Ja men visst måste det hålla i sig! Klart du ska baka bebis imorgon! :)
  • MammaMia1012
    5blir6 skrev 2017-11-08 19:11:02 följande:

    Hoppar in här. Har försökt i 3 månader nu, försöker oss på en sladdis. Är på BIM +3 idag. Använder NC så jag vet med säkerhet när min äl var. Min temp är inte lika hög som precis vid äl men den ligger fortfarande över min basaltemp. Brösten känns spända och är ömma (men det är dom iofs när jag ska få mens oxå) annars märker jag inte. Springer dock på toa hela tiden, inte för att jag är kissig utan att jag får för mig att mensen kommer. När mensen kommer så kommer den alltid på morgonen. Är tempen fortfarande över min basaltemp i morgon och mensen inte har kommit så testar jag nog :)


    Men så spännande! Du måste hålla oss uppdaterade imorgon! Håller tummar och tår!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-08 19:15:32 följande:
    Precis så känner jag också, inte så mycket menssmärta utan mer tryckande och stickande känsla :) Ja men visst måste det hålla i sig! Klart du ska baka bebis imorgon! :)
    ne precis..en typ dov tryckande känsla..int nå värk..å absolut int på "mensvärkställen" utan snett på vänster sida.. varje steg ja tar så e d ett dovt dunk typ just där..lite stickande/lätt huggande/knipande/ilande..  ja imorron ska d bakas bebis för fult..å 2 veckor framåt..haha..sen e d bara å hoppas att mensen uteblir. tänk om man faktiskt sku ha sån tur?!? va härligt d sku va.. :D  tänk å få en juli - augusti bebis..eg min önskan..så man slipper köpa större dyra vinterjackor..man kan ju gå halvnaken om d e sommarbebis hahaha..sku va å få på sin egen födelsedag..30/7 ;)
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-08 19:28:29 följande:

    ne precis..en typ dov tryckande känsla..int nå värk..å absolut int på "mensvärkställen" utan snett på vänster sida.. varje steg ja tar så e d ett dovt dunk typ just där..lite stickande/lätt huggande/knipande/ilande..  ja imorron ska d bakas bebis för fult..å 2 veckor framåt..haha..sen e d bara å hoppas att mensen uteblir. tänk om man faktiskt sku ha sån tur?!? va härligt d sku va.. :D  tänk å få en juli - augusti bebis..eg min önskan..så man slipper köpa större dyra vinterjackor..man kan ju gå halvnaken om d e sommarbebis hahaha..sku va å få på sin egen födelsedag..30/7 ;)


    Blir lika här :) vi har kört på varje dag nu och kommer göra det (om jag får bestämma) imorgon och fredag. Sen kanske det blir varannan dag vi får se :p

    Ja men tänk om man fick bestämma, å vad mysigt det skulle vara <3 jag har två som fyller i december, så skulle vara så skönt om 3an ville komma i god tid innan det. :) jag stod och plockade in rena sängkläder i garderoben och började drömma om att få ta fram åt en liten, men jag var tvungen att stoppa tankarna för jag vet att jag blir så besviken om det inte blir något.

    Nu full fokus på att göra bebis så får vi ta allt annat sen :)
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-08 19:42:52 följande:
    Blir lika här :) vi har kört på varje dag nu och kommer göra det (om jag får bestämma) imorgon och fredag. Sen kanske det blir varannan dag vi får se :p

    Ja men tänk om man fick bestämma, å vad mysigt det skulle vara <3 jag har två som fyller i december, så skulle vara så skönt om 3an ville komma i god tid innan det. :) jag stod och plockade in rena sängkläder i garderoben och började drömma om att få ta fram åt en liten, men jag var tvungen att stoppa tankarna för jag vet att jag blir så besviken om det inte blir något.

    Nu full fokus på att göra bebis så får vi ta allt annat sen :)
    jaa ja sku ju aldri ha skrivi att ja bara hadd ont på ena sidan..nu när ja sto å torka håret..så börja d på andra sidan.. så ja knappt kan gå..ja har sambon hemma 2v nu så nu ska d var å varannan da.. :D 
    d här e ju vår första vi ska baka nu så e riktigt spännande..men ha vari så bebis sjuk sen ja va 23 (e 31 nu) så ha vari rätt jobbit när man vari så bebissjuk å alla som man aldri trodd sku få före en fick..en efter en..å ja ha vari ensam..länge..men nu..sku kunna fara å köpa bebiskläder redan..men vågar int..man vet aldri hur d går..å då påminns man bara..men vi ha no redan titta på barnvagn..har min dröm vagn men helt klart för dyr :/ men e rolgit att min sambo e så taggad nu å..å nästans läskigt jätte taggad ;) 
    men tänker no under renoveringen av huset nu.."men kan man ha d här tapeterna i ett barnrum sen.." hehe... :D 
    men som du skriver..nu först fokus på ett +..sen fokus på v12.. så att man känner sj lite säkrare..sen börjas d no handlas :)
  • Shishii

    Hej alla fina!

    Jag har inte haft ägglossning på flera månader efter p-piller. Testade mig nu och fick detta resultat, det är väl ägglossning? Could it be?!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!