• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Fruadolfsson
    Snufflan skrev 2017-12-07 11:59:28 följande:

    Håller tummarna för dig. <3

    När ska du testa?


    Testade i förrgår och igår, båda negativt och det va med early test. Tänkte att jag testar på måndag eller tisdag igen, så får jag se om mensen kommer eller inte.
  • Snufflan
    MammaMia1012 skrev 2017-12-07 12:00:35 följande:

    Förstår dig! Hoppas att det inte är något!! Kram <3


    Tack!
    Fruadolfsson skrev 2017-12-07 12:03:12 följande:

    Testade i förrgår och igår, båda negativt och det va med early test. Tänkte att jag testar på måndag eller tisdag igen, så får jag se om mensen kommer eller inte.


    Som jag då... Men hur ska man orka hålla sig till mån-tid ;) Men det är kanske bara vänta. Jag som ändå misstänker mensen så kanske det är bäst.
  • Fruadolfsson
    Snufflan skrev 2017-12-07 12:09:54 följande:

    Tack!Som jag då... Men hur ska man orka hålla sig till mån-tid ;) Men det är kanske bara vänta. Jag som ändå misstänker mensen så kanske det är bäst.


    Haha ja det är en plågsam väntan detta, o det blir absolut inte bättre heller.. :p
  • Sommaren12

    Fan! :( känner mig så ledsen nu. Har inte blivit nåt sex alls vid äl. Har hela tiden varit nåt i vägen, sambon har ont i magen, dottern kommer in och sover hos oss, jobb och feber... Nu ärends hoppet om det var nårra aktiva simmare kvar sen i söndags men känns ju inte direkt troligt. Har längtat i fem år efter en till och det har varit väldigt jobbigt för mig. Sambon har inte velat men har tänkt om på sistone så nu när vi väl ska försöka vill jag fanimej inte att såna här smågrejer ska sätta stopp. :( Känner mig så himla låg nu. Nästa äl i början av januari känns som ett ljusår bort. :(

  • Snufflan
    Sommaren12 skrev 2017-12-07 21:51:17 följande:

    Fan! :( känner mig så ledsen nu. Har inte blivit nåt sex alls vid äl. Har hela tiden varit nåt i vägen, sambon har ont i magen, dottern kommer in och sover hos oss, jobb och feber... Nu ärends hoppet om det var nårra aktiva simmare kvar sen i söndags men känns ju inte direkt troligt. Har längtat i fem år efter en till och det har varit väldigt jobbigt för mig. Sambon har inte velat men har tänkt om på sistone så nu när vi väl ska försöka vill jag fanimej inte att såna här smågrejer ska sätta stopp. :( Känner mig så himla låg nu. Nästa äl i början av januari känns som ett ljusår bort. :(


    Förstår att det känns jobbigt. Men tänk, snart kommer julen och nyår. Tiden kommer gå snabbt tills det är dags igen. Styrkekramar
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-07 21:51:17 följande:

    Fan! :( känner mig så ledsen nu. Har inte blivit nåt sex alls vid äl. Har hela tiden varit nåt i vägen, sambon har ont i magen, dottern kommer in och sover hos oss, jobb och feber... Nu ärends hoppet om det var nårra aktiva simmare kvar sen i söndags men känns ju inte direkt troligt. Har längtat i fem år efter en till och det har varit väldigt jobbigt för mig. Sambon har inte velat men har tänkt om på sistone så nu när vi väl ska försöka vill jag fanimej inte att såna här smågrejer ska sätta stopp. :( Känner mig så himla låg nu. Nästa äl i början av januari känns som ett ljusår bort. :(


    Håller tummarna att det är några kvicka kvar! Ni kan inte få till det ikväll då? Inte alls samma för mig då vi båda gärna vill ha en 3a men han har vart sjuk hela veckan, suttit i bastun och druckit öl... suck! Man blir inte jättesugen på att försöka förföra, därav inget på själva ÄL stegringsdagen så jag kan relatera lite... ska försöka få till det igen ikväll i hopp om att ägget lever.. men vi får se!

    Annars får vi ta nya tag! Men vi ska Barani stugan över nyår (när ÄL är nästa gång) med svärföräldrar och svägerska så betnings hur mycket vi kan få till det då... suck.. har heller ingen bra känsla denna gång
  • Wicked977

    Det vi trodde var symtom på en graviditet slutade med ett besök på akuten. Visade sig att det var cysta som hade spruckit på äggstocken och lämnat massa vätska.. nu är det bara att försöka igen! Mens nu sen hoppas vi att vi prickar in ÄL!

  • Saima17

    Ha gett upp hoppet helt här. Vi kommer missa varje äl antagligen fram till iaf april... Fan ta mj säger ja bara!!!! Hade KAAANSKE äl i onsdags.. Haft konstiga ältest.. Nån da positivt sen negativt sen positivt igen 2 dar.. Eller om ja läst av helt fel.. Sambon kom hem igår., tunna vattninga flytningar. Fick till d igår.. Vakna nu av stick/värk i vänster äggstock. suck.. Försöker ta mentalt paus från bebis.. Men svårt när man redan läst på om minsta lilla tecken på äl.

  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2017-12-07 22:22:44 följande:

    Håller tummarna att det är några kvicka kvar! Ni kan inte få till det ikväll då? Inte alls samma för mig då vi båda gärna vill ha en 3a men han har vart sjuk hela veckan, suttit i bastun och druckit öl... suck! Man blir inte jättesugen på att försöka förföra, därav inget på själva ÄL stegringsdagen så jag kan relatera lite... ska försöka få till det igen ikväll i hopp om att ägget lever.. men vi får se!

    Annars får vi ta nya tag! Men vi ska Barani stugan över nyår (när ÄL är nästa gång) med svärföräldrar och svägerska så betnings hur mycket vi kan få till det då... suck.. har heller ingen bra känsla denna gång


    Ja kanske kan vi få till det ikväll men jag är bitter nu å vill bara strejka. Ägget lär va dött redan så tror chanserna är minimala eller obefintliga tyvärr. :( Till saken hör att han vill inte att det ska va konstlat och vi ska ligga bara för bebisverkstadens skull utan att det "får bli när det blir" så jag har inte sagt att "nu har jag ägglossning, let's do it!" utan bara försökt förföra honom x antal ggr men har blivit dissad eller saker kommit i vägen. Det här skulle varit vårt första riktiga försök, får väl prata med honom att den strategin inte riktigt funkar. Med eller utan äl-tester så känner jag ägglossningen väldigt tydligt, efter alla år av väntan och längtan så måtte han väl fatta att jag vill ligga hela tiden då?! Nä det här med att svansa som katten kring het gröt få va färdigt. Funkade med första barnet men läget är ett annat nu tycker jag.

    Ja då vet du lite hur det är. :( Jobbigt med stugan i det avseendet. Men du jag kan rekommendera att ni smyger iväg och låser in er på toa, det har vi gjort när vi varit iväg med svärisarna. ;)

    Yes nya tag nu då. Suck.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-12-08 00:45:37 följande:

    Ha gett upp hoppet helt här. Vi kommer missa varje äl antagligen fram till iaf april... Fan ta mj säger ja bara!!!! Hade KAAANSKE äl i onsdags.. Haft konstiga ältest.. Nån da positivt sen negativt sen positivt igen 2 dar.. Eller om ja läst av helt fel.. Sambon kom hem igår., tunna vattninga flytningar. Fick till d igår.. Vakna nu av stick/värk i vänster äggstock. suck.. Försöker ta mentalt paus från bebis.. Men svårt när man redan läst på om minsta lilla tecken på äl.


    Usch stackare! Jag tycker så synd om dig! :( Vad är det för tester du tar? Såna stegringstest som man får tolka själv? I ditt läge vill jag verkligen rekommendera CBs dubbla hormondetektor. Då får du svart på vitt om du är fertil eller inte. Dyrt men jag hade tyckt det varit värt det.

    Låter ju ändå lovande att ni fick till det igår. Vi håller tummarna för det så ni slipper vänta en evighet.

    Vad var nu anledningen till att du inte fick använda piller att skjuta upp mensen (och äl)?

    Om du är osäker på dina äl-tester kan du skriva datum på de och lägga upp bild på här så kan vi kanske hjälpa dig att tolka?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!