• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • babbi

    Nu behöver jag er hjälp!! Gjorde precis ett Clearblue early test. ÄL+11, BIM-3 (om jag förstår det eätt, mensen är beräknad 11/12).

    Är detta positivt eller bara spökstreck?!

    Man vill ju inte få några hopp.

  • Sommaren12
    babbi skrev 2017-12-08 08:50:39 följande:

    Nu behöver jag er hjälp!! Gjorde precis ett Clearblue early test. ÄL+11, BIM-3 (om jag förstår det eätt, mensen är beräknad 11/12).

    Är detta positivt eller bara spökstreck?!

    Man vill ju inte få några hopp.


    Svarade dig i andra tråden men som sagt, det ser lovande ut. Tycker det ser starkt ut för att va spök. Ta ett digitalt eller testa med Kronans early predict. Åh va kul om du får ett plus! :)
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-08 08:50:39 följande:

    Nu behöver jag er hjälp!! Gjorde precis ett Clearblue early test. ÄL+11, BIM-3 (om jag förstår det eätt, mensen är beräknad 11/12).

    Är detta positivt eller bara spökstreck?!

    Man vill ju inte få några hopp.


    Jag tycker jagder något!
  • Snufflan
    babbi skrev 2017-12-08 08:50:39 följande:

    Nu behöver jag er hjälp!! Gjorde precis ett Clearblue early test. ÄL+11, BIM-3 (om jag förstår det eätt, mensen är beräknad 11/12).

    Är detta positivt eller bara spökstreck?!

    Man vill ju inte få några hopp.


    Ursäkta min stavning. Telefonen är så jobbig!!! Jag ser något menar jag!
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-12-08 08:37:30 följande:

    Usch stackare! Jag tycker så synd om dig! :( Vad är det för tester du tar? Såna stegringstest som man får tolka själv? I ditt läge vill jag verkligen rekommendera CBs dubbla hormondetektor. Då får du svart på vitt om du är fertil eller inte. Dyrt men jag hade tyckt det varit värt det.

    Låter ju ändå lovande att ni fick till det igår. Vi håller tummarna för det så ni slipper vänta en evighet.

    Vad var nu anledningen till att du inte fick använda piller att skjuta upp mensen (och äl)?

    Om du är osäker på dina äl-tester kan du skriva datum på de och lägga upp bild på här så kan vi kanske hjälpa dig att tolka?


    Ja har babyplan tester. Ja ha tänkt när ja får nästa lön beställer ja en monitor.. Kosta typ 120? från nätet. Ja ja e ju int säker på äl alls den här mån men hade ont i äggstockar å livmoder i onsdaga å lite igår före vi fick till d. Å sen på natten igen. Å nu på morronkvisten. Ja ha haft blodpropp så får int ta såna piller :/ ja ha kasta dom sen länge så..men ja d e väl bara å va..
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-12-08 10:13:00 följande:

    Ja har babyplan tester. Ja ha tänkt när ja får nästa lön beställer ja en monitor.. Kosta typ 120? från nätet. Ja ja e ju int säker på äl alls den här mån men hade ont i äggstockar å livmoder i onsdaga å lite igår före vi fick till d. Å sen på natten igen. Å nu på morronkvisten. Ja ha haft blodpropp så får int ta såna piller :/ ja ha kasta dom sen länge så..men ja d e väl bara å va..


    Så var det ja. Har du läst själv om detta eller har du pratat med läkare? Jag har läst på lite om Primolut-Nor och blodproppar. I Fass står det tex att det inte finns något känt samband mellan preparatet och blodproppar och när jag googlar lite så hittar jag tex en artikel i Läkartidningen där flera överläkare uppmanar till att ta bort varningen då det inte finns något vetenskapligt underlag. Många läkemedelsbolag drar till med allt möjligt för att ha ryggen fria och det blir i det närmsta skrämseltaktik i Fass. Själv har jag en leversjukdom och bör inte ta några mediciner öht om jag ska titta i fass men jag har en hel drös mediciner ordinerade av läkare för att jag ska kunna leva. På samtliga står det i fass att jag inte bör ta de. :)

    Man får kanske jämföra nyttan med risken. Om du kan ta tio piller och därmed skjuta fram din äl så den passar er bättre det närmsta halvåret så kanske det är värt att ta en närmre titt på det? Det är ju ingen långtidsbehandling vi pratar om, primolut kan ju annars användas även som det, men här snackar vi ytterst tillfälligt. Jag hade ringt VC och sagt som det är och bett om att få tala om det med en läkare. Eller ännu bättre en gynekolog. Tycker hen att det finns en förhöjd risk så ska du självklart inte använda de tabletterna.

    Men nu håller vi tummarna för att du slipper det där och att du redan har nåt på G i magen. :)
  • Let it Rain
    babbi skrev 2017-12-08 08:50:39 följande:

    Nu behöver jag er hjälp!! Gjorde precis ett Clearblue early test. ÄL+11, BIM-3 (om jag förstår det eätt, mensen är beräknad 11/12).

    Är detta positivt eller bara spökstreck?!

    Man vill ju inte få några hopp.


    Jag ser också något, och då brukar jag inte se nåt när folk lägger upp sina tester och själva tycker sig se skuggor. Dock vet jag att CB kan ge spökstreck som kan vara rätt så starka, så jag hade avvaktat till minst BIM-1 och testat med ett annat test då.
  • Let it Rain
    babbi skrev 2017-12-08 08:50:39 följande:

    Nu behöver jag er hjälp!! Gjorde precis ett Clearblue early test. ÄL+11, BIM-3 (om jag förstår det eätt, mensen är beräknad 11/12).

    Är detta positivt eller bara spökstreck?!

    Man vill ju inte få några hopp.


    Och förresten, om du är gravid så är du välkommen till vår FB-grupp med BF augusti. :D
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-12-08 10:55:13 följande:

    Så var det ja. Har du läst själv om detta eller har du pratat med läkare? Jag har läst på lite om Primolut-Nor och blodproppar. I Fass står det tex att det inte finns något känt samband mellan preparatet och blodproppar och när jag googlar lite så hittar jag tex en artikel i Läkartidningen där flera överläkare uppmanar till att ta bort varningen då det inte finns något vetenskapligt underlag. Många läkemedelsbolag drar till med allt möjligt för att ha ryggen fria och det blir i det närmsta skrämseltaktik i Fass. Själv har jag en leversjukdom och bör inte ta några mediciner öht om jag ska titta i fass men jag har en hel drös mediciner ordinerade av läkare för att jag ska kunna leva. På samtliga står det i fass att jag inte bör ta de. :)

    Man får kanske jämföra nyttan med risken. Om du kan ta tio piller och därmed skjuta fram din äl så den passar er bättre det närmsta halvåret så kanske det är värt att ta en närmre titt på det? Det är ju ingen långtidsbehandling vi pratar om, primolut kan ju annars användas även som det, men här snackar vi ytterst tillfälligt. Jag hade ringt VC och sagt som det är och bett om att få tala om det med en läkare. Eller ännu bättre en gynekolog. Tycker hen att det finns en förhöjd risk så ska du självklart inte använda de tabletterna.

    Men nu håller vi tummarna för att du slipper det där och att du redan har nåt på G i magen. :)


    Hm ja alltså ja vet int. E ju så att ja får int ens använda p ring som anses vara minst hormoner i. Utan bara spiral. Å sen e d ju så att ja bor int i Sverige utan Finland så e ju lite andra preparat där än som finns i Sverige.. Men måst så..
  • MammaMia1012

    Hjälp mig!?

    I tisdags så hade jag ÄL stegring på kvällen poserivt ÄL test ?men helt plötsligt idag så har jag molvärk och ÄL flytningar??? Kan ägget släppa så här långt efter posetivt ÄL test? Fattar inget :O

Svar på tråden Följas åt till ett plus!