• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • saijda

    Hej och god jul i efterskott! <3

    Själv hade jag BIM den 23/12 och ingen mens igår den 24/12 heller och tempen ligger fortfarande mellan 36.9-37.1 grader.

    Hoppas verkligen på ett plus, ska se om jag vågar ta ett test imorgon. Förra gången kom mensen en vecka senare, vilket aldrig har hänt innan :0 vad tror ni? <3

    Bifogar bild från WomanLog

  • Anonym (Nina)

    God jul på er!

    Enligt min app så börjar min fertila period idag, och ägglossning den 30/12.

    Dock är min mens så oregelbunden, så det är svårt att veta...

    Håller tummarna för plus för er som ska testa i dagarna!

  • saijda
    Anonym (Nina) skrev 2017-12-25 01:53:19 följande:

    God jul på er!

    Enligt min app så börjar min fertila period idag, och ägglossning den 30/12.

    Dock är min mens så oregelbunden, så det är svårt att veta...

    Håller tummarna för plus för er som ska testa i dagarna!


    Åh spännande, hoppas på ett pluss för dig då!

    Tack så mycket<3 fortfarande ingen mens i sikte och tempen ligger stadigt på 37.0 grader, brukar ligga på 36,5 grader.

    Ska se om jag vågar testa mig :0
  • ankmamma
    saijda skrev 2017-12-25 07:51:40 följande:

    Åh spännande, hoppas på ett pluss för dig då!

    Tack så mycket<3 fortfarande ingen mens i sikte och tempen ligger stadigt på 37.0 grader, brukar ligga på 36,5 grader.

    Ska se om jag vågar testa mig :0


    Att du kan hålla dig :O jag hade testat redan!! haha:) det låter ju lovande i alla fall :D
  • Nojjig

    Negativt test igår på julafton :( och idag kom den varje månad obligatoriska svampinfektionen och mensen kommer när som helst. Blä.

  • saijda
    ankmamma skrev 2017-12-25 10:11:39 följande:

    Att du kan hålla dig :O jag hade testat redan!! haha:) det låter ju lovande i alla fall :D


    Kan egentligen inte hålla mig ^^, ska köpa test idag och hoppas på ett pluss :0 ville inte köpa ett test innan jag var säker på att mensen var sen. Jag hoppas verkligen :D

    Hur går det för dig då?
  • ankmamma
    saijda skrev 2017-12-25 10:22:24 följande:

    Kan egentligen inte hålla mig ^^, ska köpa test idag och hoppas på ett pluss :0 ville inte köpa ett test innan jag var säker på att mensen var sen. Jag hoppas verkligen :D

    Hur går det för dig då?


    Åh lycka till :D uppdatera oss!! :)

    Det går bra hoppas jag! Hade äl igår och vi har fått till det varje dag sedan torsdag.. så nu börjar den långa väntan på BIM ;)
  • saijda
    ankmamma skrev 2017-12-25 10:28:26 följande:

    Åh lycka till :D uppdatera oss!! :)

    Det går bra hoppas jag! Hade äl igår och vi har fått till det varje dag sedan torsdag.. så nu börjar den långa väntan på BIM ;)


    Tack så mycket, självklart uppdaterar jag :D

    Åh håller tummarna för dig då, när har du BIM?
  • ankmamma
    saijda skrev 2017-12-25 10:42:07 följande:

    Tack så mycket, självklart uppdaterar jag :D

    Åh håller tummarna för dig då, när har du BIM?


    Jag har BIM 1/1, provar för första gången progesteronkräm pga av min korta lutealfas:) åh va jag är nervös!! ;)
  • Sommaren12
    Nojjig skrev 2017-12-25 10:20:00 följande:

    Negativt test igår på julafton :( och idag kom den varje månad obligatoriska svampinfektionen och mensen kommer när som helst. Blä.


    Usch va jobbigt att ha svamp varje månad! :( vi får kämpa på mot plus.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!