• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-08 17:56:34 följande:

    D står att nid ofta kommer 7-14 dagar efter ÄL..idag sku d va dag 12 enligt tänkt äl. Ja vet int va ja ska tro. Ha gett upp hoppet om allt. Köpte 3 grav test idag på bybutiken som håller på å stänger igen, för dom kommer ändå behövas. Nå nu kom d som mer en flytningsklump som va färgad och klara blodstrimmor i resten av flytningen. Fuck. D kommer int bli t nåt d här.


    Men då kan det fortfarande vara en nidblödning men en del tur får du ett pluss i alla fall! Tyvärr låter det ju som att mensen är påväg men vi håller alla tummar och tår <3 och gravtesten kommer du få användning av senare!! Visst var det så att om mensen kommer imorgon så är mannen din hemma till nästa ÄL?

    Kram kram på dig!!
  • Anonym (Gabbi)
    Saima17 skrev 2017-11-20 09:09:04 följande:
    Tror ja får glömma bebis.. Fick som mörk grå-lila-int direkt bod lr röd men ja.. Mörk flytning.. Å d pratas bara graviditet på jobbet... Kollegan e i v16 :(

    Saima17 skrev 2017-12-12 13:48:14 följande:

    Okej... Alltså.. Hjälp!!! Ettdera e mensen 6-7 dar för tidig..eller så hadd ja nid blödning!!!! "laxrosa" flytning m några små blodstrimmor!!! Va tror ni???


    Saima17 skrev 2018-01-08 17:53:06 följande:
    En gång ha ja haft spottings. Å d e d isf knappast nu när ja enligt 25 dagars cykel ska ha mens imorgon.
    Tycker jag låter som spottings båda gångerna men vad vet jag. Alltså små blödningar som inte räknas till mensen. Att ha spottings just dagarna innan mensen är ju vanligt? 
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-08 18:32:37 följande:

    Men då kan det fortfarande vara en nidblödning men en del tur får du ett pluss i alla fall! Tyvärr låter det ju som att mensen är påväg men vi håller alla tummar och tår <3 och gravtesten kommer du få användning av senare!! Visst var det så att om mensen kommer imorgon så är mannen din hemma till nästa ÄL?

    Kram kram på dig!!


    To ett gravtest nu.. Skicka bilden t en kompis.. Måst höra va hon säger.. Ja tyckt d va ett svagt svagt +.. Så tror ja ska ta ett imorron bitti. Hitta ett sååå stort å synligt blodkärl på höger tutte vid bröstvårtan.. Sååå ömt där å..
  • öland88

    Har precis kissat på cb men när jag öppnade förpackningen, så va testet där de ska bli ett +, så va de redan ett svagt lodrätt sträck. ska de vara så? 



    Känns knasigt.
    På graviditetskollens test så kan man ana något.

    Har gått 7 dagar över mens idag. Har lite brunliknande flytningar o haft de så i 3 dagar. 

  • Saima17
    Anonym (Gabbi) skrev 2018-01-08 18:49:50 följande:
    Saima17 skrev 2017-11-20 09:09:04 följande:
    Tror ja får glömma bebis.. Fick som mörk grå-lila-int direkt bod lr röd men ja.. Mörk flytning.. Å d pratas bara graviditet på jobbet... Kollegan e i v16 :(
    Saima17 skrev 2017-12-12 13:48:14 följande:
    Okej... Alltså.. Hjälp!!! Ettdera e mensen 6-7 dar för tidig..eller så hadd ja nid blödning!!!! "laxrosa" flytning m några små blodstrimmor!!! Va tror ni???

    Tycker jag låter som spottings båda gångerna men vad vet jag. Alltså små blödningar som inte räknas till mensen. Att ha spottings just dagarna innan mensen är ju vanligt? 
    Ha aldrig nånsin haft d förrän dom gånger. Tror ja ska avvakta lite.
  • öland88

    Förtydligar mig, då jag insåg att jag skrev hel konstigt :) 


    Du vet när man kissar på en CB så ska de ju bli ett + för att man ska vara gravid och ett - för att man inte ska vara gravid. 
    Men när jag öppnade den ur förpackningen så va de redan ett - 
    Ska de vara så? 

  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-08 19:13:29 följande:

    To ett gravtest nu.. Skicka bilden t en kompis.. Måst höra va hon säger.. Ja tyckt d va ett svagt svagt +.. Så tror ja ska ta ett imorron bitti. Hitta ett sååå stort å synligt blodkärl på höger tutte vid bröstvårtan.. Sååå ömt där å..


    Håller tummarna att mensen håller sig borta och din kan lägga upp en bild på ett pluss imorgon!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-08 20:42:47 följande:

    Håller tummarna att mensen håller sig borta och din kan lägga upp en bild på ett pluss imorgon!


    D hoppas verkligen jag åxå!! Uppstigning 5:15 här.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-08 20:59:53 följande:

    D hoppas verkligen jag åxå!! Uppstigning 5:15 här.


    Åh spännande med svagt plus! Kan du inte lägga uppbild här? Så nyfiken! :D

    Inte alls för sent med nid! Det är vanligt att det kommer någon dag innan bim som jag förstått det. Och själv fick jag ju en nid på själva bim. Var två droppar klarrött blod. Därför trodde jag det var kört och testade inte förrän på kvällen bim+1 och då var det plus.

    Vi får se helt enkelt!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!