• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 11:18:01 följande:

    Jag känner mig gravid men vågar inte tro det :/ jag väntar också med spänning haha, har inte vågat ta testet ännu, är så nervös :0


    Har själv ingen erfarenhet från nidblödning, men tycker att den inte beter sig som en riktig mens tyder på att det är så. Tillsammans med alla andra symptom så gissar jag på ett plus.
  • saijda
    Migas skrev 2018-04-25 11:38:11 följande:

    Har själv ingen erfarenhet från nidblödning, men tycker att den inte beter sig som en riktig mens tyder på att det är så. Tillsammans med alla andra symptom så gissar jag på ett plus.


    Den är så skum, aldrig varit med om det innan.. åh hoppas hoppas. Ska se om jag vågar ta ett test. Har nog gått över 4 timmar nu.. :0
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 11:44:01 följande:

    Den är så skum, aldrig varit med om det innan.. åh hoppas hoppas. Ska se om jag vågar ta ett test. Har nog gått över 4 timmar nu.. :0


    Ta testet nu tycker jag. Jag var likadan denna gång (iom att cykeln var så oregelbunden) men jag tycker i efterhand att det var skönare med vetskapen (även om det hade varit negativt) än att gå och fundera och noja sig för resultatet.
  • Migas
    Let it Rain skrev 2018-04-23 19:41:47 följande:

    Hur mga är vi egentligen som lyckats plussa i tråden?

    Själv är jag i v. 27 nu, det har verkligen gått fort. Har äntligen fått liiite mage iaf. :)


    Jag är i vecka 15 (14+5) med andra barnet och gjorde KUB för några veckor sen. Tycker jag redan fått lite mage speciellt på eftermiddagen/kvällen men knappt på morgonen så är väl troligtvis inte riktiga magen än.
  • saijda
    Migas skrev 2018-04-25 11:55:39 följande:

    Ta testet nu tycker jag. Jag var likadan denna gång (iom att cykeln var så oregelbunden) men jag tycker i efterhand att det var skönare med vetskapen (även om det hade varit negativt) än att gå och fundera och noja sig för resultatet.


    Ber om ursäkt i förväg. Har kissat i en ?behållare? men tycker inte att urinen var tillräckligt koncentrerad men kanske har fel :/ och även fast jag har gått på toaletten så är jag kissnödig igen haha och det brukar inte vara så. har inte heller druckit eller gått på toaletten sedan runt 7:00 imorse. Tror du det går bra att testa med ett clearblue early test? Bara det jag har hemma annars får jag testa i veckan/helgen
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 12:13:08 följande:

    Ber om ursäkt i förväg. Har kissat i en ?behållare? men tycker inte att urinen var tillräckligt koncentrerad men kanske har fel :/ och även fast jag har gått på toaletten så är jag kissnödig igen haha och det brukar inte vara så. har inte heller druckit eller gått på toaletten sedan runt 7:00 imorse. Tror du det går bra att testa med ett clearblue early test? Bara det jag har hemma annars får jag testa i veckan/helgen


    Rekommenderar de inte att man håller sig typ fyra timmar om man ska testa med annat än morgonurin, så jag tror att det kommer att fungera. Du är väl dessutom på Bim eller tom passerat det? Då tycker jag det borde fungera med early dessutom.

    Jag glömde ju av mig och kissade när sambon gick upp (kring 4), så väntade till efter 8 - 8:30 och kissade i burken. För mig fungerade det iaf.

    Tycker du kan testa om du vill och vågar i värsta fall får du väl köpa ett annat test i veckan om inte mensen kommit.
  • saijda
    Migas skrev 2018-04-25 12:25:43 följande:

    Rekommenderar de inte att man håller sig typ fyra timmar om man ska testa med annat än morgonurin, så jag tror att det kommer att fungera. Du är väl dessutom på Bim eller tom passerat det? Då tycker jag det borde fungera med early dessutom.

    Jag glömde ju av mig och kissade när sambon gick upp (kring 4), så väntade till efter 8 - 8:30 och kissade i burken. För mig fungerade det iaf.

    Tycker du kan testa om du vill och vågar i värsta fall får du väl köpa ett annat test i veckan om inte mensen kommit.


    Okej jag kör testet nu då så får vi se. Annars får jag köpa annat test imorgon och testa i helgen. Är så nervös! :0 tredje försöket sedan missfall..
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 12:27:50 följande:

    Okej jag kör testet nu då så får vi se. Annars får jag köpa annat test imorgon och testa i helgen. Är så nervös! :0 tredje försöket sedan missfall..


    Spännande.
  • Migas
    saijda skrev 2018-04-25 12:27:50 följande:

    Okej jag kör testet nu då så får vi se. Annars får jag köpa annat test imorgon och testa i helgen. Är så nervös! :0 tredje försöket sedan missfall..


    Spännande.
  • saijda
    Migas skrev 2018-04-25 12:32:52 följande:

    Spännande.


    Ja men fertility friend har räknat om BIM så nu står det i helgen :0 får väl köpa fler test annars..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!