• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    siiaa skrev 2018-03-01 09:19:50 följande:

    Hej!

    Måste få skriva av mig lite, igår ringde jag till fertilitetsmotagningen eftersom vi nu är på 11e försöket utan pluss. Bm som jag fick prata med hade en liten föreläsning om att man ska ha sex innan äl pga att spermier kan leva upp till 5 dgr, att äl-tester är bra att använda och att jag ska koppla av och sluta tänka så mycket på det?! Som att man inte har koll på hur allt funkar när man försökt nästan ett år själv, man har ju googlat ALLT!! Och att bara koppla av och sluta tänka på det är ju lättare sagt än gjort :(

    Berättade även för henne att jag har kort lutealfas men då sa hon att det är tiden mellan mens och äl som kan variera och vara kort för vissa, inte lutealfasen! Så fast jag både har tempat, använt äl-tester och känner när jag har äl sä hade jag tydligen fel ändå :(


    Väldigt tråkig attityd!!!! Jag förstår att det säkert ringer massa folk som har noll koll men de måste ju försöka känna in och lyssna vilka som gör allt rätt... Man kan inte läxa upp folk som ringer så känsliga samtal! Fick du någon tid då? Ringde du landstinget eller privat? :(
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • XAHHA92

    Känner att det är dags att lämna min egna tråd ?för oss som försökt ett halvår? och hoppa in här, om det är okej? Känner igen vissa namn här och vissa känner säkert igen mitt, tråkigt nog...!

    2018 är vårat år (alla här som kämpar)!! Heja oss!!


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Hedblomster
    XAHHA92 skrev 2018-03-01 11:13:23 följande:

    Känner att det är dags att lämna min egna tråd ?för oss som försökt ett halvår? och hoppa in här, om det är okej? Känner igen vissa namn här och vissa känner säkert igen mitt, tråkigt nog...!

    2018 är vårat år (alla här som kämpar)!! Heja oss!!


    Du är så välkommen så!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Asale

    XAHHA92: det måste vara vårat år! Annars tror jag att jag blir galen! Orkar inte med denna undran hela tiden och besvikelse när man får negativa tester gång på gång...

  • XAHHA92
    Asale skrev 2018-03-01 11:39:31 följande:

    XAHHA92: det måste vara vårat år! Annars tror jag att jag blir galen! Orkar inte med denna undran hela tiden och besvikelse när man får negativa tester gång på gång...


    Ja det är ovissheten som är den värsta. Hade man bara vetat ett specifikt datum som man blir gravid på hade man kunnat stå ut med väntan
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • siiaa
    Hedblomster skrev 2018-03-01 10:59:35 följande:

    Väldigt tråkig attityd!!!! Jag förstår att det säkert ringer massa folk som har noll koll men de måste ju försöka känna in och lyssna vilka som gör allt rätt... Man kan inte läxa upp folk som ringer så känsliga samtal! Fick du någon tid då? Ringde du landstinget eller privat? :(


    Ja, var inte så roligt :( man har ju skjutit upp att ringa det där samtalet just för att det är en jobbig sak att prata om..

    Nej fick ingen tid, jag och killen är inte skrivna på samma adress trots att vi är sambos pga hans jobb, och den regeln accepterar jag självklart att dom har! Men tror inte vi hade fått någon tid ändå eftersom hon sa att det inte gått ett år än. Jag ringde landstinget.
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-03-01 11:13:23 följande:

    Känner att det är dags att lämna min egna tråd ?för oss som försökt ett halvår? och hoppa in här, om det är okej? Känner igen vissa namn här och vissa känner säkert igen mitt, tråkigt nog...!

    2018 är vårat år (alla här som kämpar)!! Heja oss!!


    Du är så välkommen! 2018 kom igen nu. På måndag ska jag boka tid för ett första besök för utredning!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    siiaa skrev 2018-03-01 09:19:50 följande:

    Hej!

    Måste få skriva av mig lite, igår ringde jag till fertilitetsmotagningen eftersom vi nu är på 11e försöket utan pluss. Bm som jag fick prata med hade en liten föreläsning om att man ska ha sex innan äl pga att spermier kan leva upp till 5 dgr, att äl-tester är bra att använda och att jag ska koppla av och sluta tänka så mycket på det?! Som att man inte har koll på hur allt funkar när man försökt nästan ett år själv, man har ju googlat ALLT!! Och att bara koppla av och sluta tänka på det är ju lättare sagt än gjort :(

    Berättade även för henne att jag har kort lutealfas men då sa hon att det är tiden mellan mens och äl som kan variera och vara kort för vissa, inte lutealfasen! Så fast jag både har tempat, använt äl-tester och känner när jag har äl sä hade jag tydligen fel ändå :(


    Fan va tråkigt!! Som att man inte vet... jag ska ringa vårat första samtal på måndag. Är super nersöv... hoppas dom är snälla. Suck fick ni någon tid eller?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • siiaa
    Jooosen skrev 2018-03-01 13:51:14 följande:

    Fan va tråkigt!! Som att man inte vet... jag ska ringa vårat första samtal på måndag. Är super nersöv... hoppas dom är snälla. Suck fick ni någon tid eller?


    Nej precis, känns som jag visste mer än henne.. jaa förstår dig, jag var också nervös innan. Jag fick först prata med en på gyn som var jättegullig, tror dom flesta är så faktiskt :) nej fick ingen tid, men det berodde dels på att vi inte är skrivna på samma adress. Fast hon tyckte ju att vi skulle koppla av och ha massa sex i några månader tills det gått ett år, så hade nog inte fått någon tid ändå :(
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-01 13:49:31 följande:

    Du är så välkommen! 2018 kom igen nu. På måndag ska jag boka tid för ett första besök för utredning!


    Jaaa, det gör du rätt i!! Även om en utredning kan kännas läskig, speciellt för vad undersökningarna kan visa, så ger det förhoppningsvis ett svar på varför och sedan kan man få hjälp. Ibland känns livet så jäkla orättvist över hur vissa kan kläcka ur sig barn efter barn medans vi andra får kämpa oss genom gråt och nedslag. En stor kram till oss alla!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år