• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw

    Jag var på Sophiahemmet idag för första gången och tyckte de var väldigt proffsiga. Fick tider till nästa besök och en plan. De gjorde ultraljud idag och fick ta de sista blodproverna. De sa även att kön inte var lång och att det går ganska snabbt att få landstingsfinansierat IVF, typ 8 veckor.

    Kommer få göra om min äggledarspolning som var en hemsk upplevelse då jag svimmade sist av smärta :/ det känns sådär men de skulle göra på något annat vis än vad min gynekolog hade gjort.

    Jag har även kommit upp i fribeloppet så behövde inte betala något alls idag då de har avtal med landstinget trots att de är privat vård :) kan dock va annat om man åker dit och inte är skriven i Stockholm.

    Är glad och känner mig positiv inför framtiden.

  • Jooosen

    Cd 14 idag. Borde ja äl om två dagar. Min äl är ju som en klocka. Men inga äl flytningar och bara negativa ältester. Känns som ägglossningen Kanake uteblir?? Brukar alltid få äggviteflytningar innan..... fan har inte tid med utebliven !!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-03-01 20:00:08 följande:

    Cd 14 idag. Borde ja äl om två dagar. Min äl är ju som en klocka. Men inga äl flytningar och bara negativa ältester. Känns som ägglossningen Kanake uteblir?? Brukar alltid få äggviteflytningar innan..... fan har inte tid med utebliven !!


    Tror du inte den bara är lite sen då? :/ jobbigt när man är som en klocka. Du har inga ägglossningstest? Ibland när min varit sen så har jag fått svaga lh-ökningar ändå några dagar innan...
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-03-01 20:12:04 följande:

    Tror du inte den bara är lite sen då? :/ jobbigt när man är som en klocka. Du har inga ägglossningstest? Ibland när min varit sen så har jag fått svaga lh-ökningar ändå några dagar innan...


    Har testet två dagar med digital men neg än så länge. Känns bara illa då jag är helt snustorr där nere haha.. men ska fortsätta testa. Har 3 test kvar! :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-03-01 20:12:04 följande:

    Tror du inte den bara är lite sen då? :/ jobbigt när man är som en klocka. Du har inga ägglossningstest? Ibland när min varit sen så har jag fått svaga lh-ökningar ändå några dagar innan...


    Hur gick besöket idag? Hoppas det kändes bra!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

    Borde verkligen fått stegring vid det här laget. Inga tecken på att äl är på g. Runt cirkel på digitalt test. Tog ut stickan. Är det stegring på gång eller ser det ut såhär vanligtvis när man inte är nära äl?


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-03-02 13:58:46 följande:

    Borde verkligen fått stegring vid det här laget. Inga tecken på att äl är på g. Runt cirkel på digitalt test. Tog ut stickan. Är det stegring på gång eller ser det ut såhär vanligtvis när man inte är nära äl?


    Min såg exakt ut sådär imorse! (Har samma test) Jag ska ha ägglossning imorgon eller på söndag sa de på Sophiahemmet när de gjorde ultraljud och såg ett ägg på höger sida. Mina stegringar brukar gå snabbt så räknar med en glad gubbe på testet sent ikväll. Oftast så kommer mina LH stregingar sent på kvällen. Har alltid fått glad gubbe då konstigt nog..
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-03-02 13:58:46 följande:

    Borde verkligen fått stegring vid det här laget. Inga tecken på att äl är på g. Runt cirkel på digitalt test. Tog ut stickan. Är det stegring på gång eller ser det ut såhär vanligtvis när man inte är nära äl?


    Såhär såg min ut tidigt imorse :) räknar med glad gubbe ikväll.

  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-03-02 13:58:46 följande:

    Borde verkligen fått stegring vid det här laget. Inga tecken på att äl är på g. Runt cirkel på digitalt test. Tog ut stickan. Är det stegring på gång eller ser det ut såhär vanligtvis när man inte är nära äl?


    Vet inte hur dom brukar se ut tyvärr :(
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster

    Imorse tog jag ett gravtest som det plötsligt dök upp ett streck på men när jag tog ett till likadant med samma urin blev det inte riktigt samma resultat...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år