• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-03-22 15:24:46 följande:

    Ja som fan!! Dock visste ja att min ägglossning var 5 dagar sen så förstod att mensen oxå skulle vara det förmodligen. Ja jag tycker det är bra att du tillåter dig det!! Själv vågar ja inte. Ställer in mig på mens typ direkt efter ägglossning.. sorgligt men sant :/


    Jag hade för en gångs skull inte tagit ÄL test när min mens var så sen, räknade med att den skulle komma som vanligt och hade symptom när jag "borde" haft det. Så vet inte vad som hände där riktigt!

    Jaa jag ställer in mig på det också, men låter tankarna sväva iväg ibland ändå.. fin gräns det där!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-22 15:39:09 följande:

    Vi gick i göteborg, ja vi fick ju gjort allt som behövdes, så himla skönt att ha det gjort. Så nu är det bara hem och sexa några dagar på raken å hoppas de tar sig. 4 april har vi återbesök och får reda på hur spermierna mår.

    Var faktiskt inte så många frågor, mer konstaterande kring hälsodeklarationen. Så det var skönt. Han sa att man pratar mer ingående nästa besök.


    Ah okej förstår! Skönt att ha det gjort iaf.!gjorde det ont att spola?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-03-22 17:00:41 följande:

    Ah okej förstår! Skönt att ha det gjort iaf.!gjorde det ont att spola?


    Det gjorde inte ont alls. Kändes lite som mensvärk typ. Är väldigt positivt överraskad!
  • XAHHA92

    Idag fick jag bekräftat av läkaren ang mitt AMH värde. Det är väldigt lågt för min ålder och kommer innebära att jag inte kommer kunna få biologiska barn så länge till. Medans vissa kvinnor inte kan få barn i 40 års åldern så kanske min ålder hamnar på 30 år, man vet ju inte exakt.. Lite sorgligt! Men vi försöker se på den ljusa sidan, JUST NU kan jag få barn iallafall. Vad som sker om fem år får vi ta då. Läkaren har skickat remiss så vi ska få föra IVF. Det kommer dock att ske efter sommaren :(


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig
    XAHHA92 skrev 2018-03-22 22:16:53 följande:

    Idag fick jag bekräftat av läkaren ang mitt AMH värde. Det är väldigt lågt för min ålder och kommer innebära att jag inte kommer kunna få biologiska barn så länge till. Medans vissa kvinnor inte kan få barn i 40 års åldern så kanske min ålder hamnar på 30 år, man vet ju inte exakt.. Lite sorgligt! Men vi försöker se på den ljusa sidan, JUST NU kan jag få barn iallafall. Vad som sker om fem år får vi ta då. Läkaren har skickat remiss så vi ska få föra IVF. Det kommer dock att ske efter sommaren :(


    Stooooor kram!!! Villet besked att få :( va tråkigt att höra! Ni birde ju få slippa kön då tycker man?? Jobbigt att ni ikte kunde få en snabbare tid :(
  • Långväntanefterdig

    Har googlat så mycket så snart kraschar väl hela google hahhaa.... önskar såååå himla mycket att jag är gravid!!!! Läst solskenshistorier om folk som plussat direkt efter spolning.. åh vad jag hoppas att jag kan få vara en av dom..

    Såg ju mina ägg igår på ultraljudet, så häftigt. Skulle ju ha ägglossning vilken sekund som helst. Så vi åkte direkt hem till sänghalmen hahha.... nu har vi ju störst möjlighet att verkligen få till det. När jag verkligen till å med sett ägg som är påväg å släppa.

    Vi ska ju tillbaka igen i början av april, kommer köra ett test efter påsk där tänkte jag.. Åh håller alla tummar å tår. För både mig och er andra! Det är våran tur nu tjejer!!!!! Låt det komma massa plus NU!

  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-03-22 22:16:53 följande:

    Idag fick jag bekräftat av läkaren ang mitt AMH värde. Det är väldigt lågt för min ålder och kommer innebära att jag inte kommer kunna få biologiska barn så länge till. Medans vissa kvinnor inte kan få barn i 40 års åldern så kanske min ålder hamnar på 30 år, man vet ju inte exakt.. Lite sorgligt! Men vi försöker se på den ljusa sidan, JUST NU kan jag få barn iallafall. Vad som sker om fem år får vi ta då. Läkaren har skickat remiss så vi ska få föra IVF. Det kommer dock att ske efter sommaren :(


    Trist! Innebär det att du släpper ägg varje månad men att d också blir sämre kvalite eller kommer du bara ha äl lite mer sällan men med samma kvalite. Ja tänker att detta kanske är mitt problem också men har ingen aning. Jävligt tråkigt iallafall. Känns som ni väntat tillräckligt länge nu... man får tänka att man får längta lite under sommaren eller nåt.. kram!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-23 07:55:57 följande:

    Har googlat så mycket så snart kraschar väl hela google hahhaa.... önskar såååå himla mycket att jag är gravid!!!! Läst solskenshistorier om folk som plussat direkt efter spolning.. åh vad jag hoppas att jag kan få vara en av dom..

    Såg ju mina ägg igår på ultraljudet, så häftigt. Skulle ju ha ägglossning vilken sekund som helst. Så vi åkte direkt hem till sänghalmen hahha.... nu har vi ju störst möjlighet att verkligen få till det. När jag verkligen till å med sett ägg som är påväg å släppa.

    Vi ska ju tillbaka igen i början av april, kommer köra ett test efter påsk där tänkte jag.. Åh håller alla tummar å tår. För både mig och er andra! Det är våran tur nu tjejer!!!!! Låt det komma massa plus NU!


    Ja hoppas att detta är en riktig lyckocykel för er!! Kom ihåg att försöka sexa idag och kanske imorn också!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-23 09:41:18 följande:

    Trist! Innebär det att du släpper ägg varje månad men att d också blir sämre kvalite eller kommer du bara ha äl lite mer sällan men med samma kvalite. Ja tänker att detta kanske är mitt problem också men har ingen aning. Jävligt tråkigt iallafall. Känns som ni väntat tillräckligt länge nu... man får tänka att man får längta lite under sommaren eller nåt.. kram!


    Tydligen så har jag bra ägg, men få kvar. Om jag förstått läkaren rätt. Dock tycker man ju att om äggen jag släpper är bra så borde jag blivit gravid för längesedan! Att vänta under sommaren är nog det värsta, då är det en period då absolut ingenting kan hända. Den tanken hade vi förra sommaren iallafall :( Hade läkaren bara skickat in den här remissen för två månader sedan så hade vi hunnit få en behandling innan sommaren
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-03-23 09:42:12 följande:

    Ja hoppas att detta är en riktig lyckocykel för er!! Kom ihåg att försöka sexa idag och kanske imorn också!!


    Ja nu jäklar ska det liggas hahahaaa.. håller alla tunmar... känner typ ett nytt hopp denna gången på både gott och ont. Men det kändes som att mycket släppte nu när vi vsr hos läkaren, och det kan säkert påverka en hel del också. Känner ju mig nästan gravid redan, väldigt konstig känsla!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år