• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen

    Kan inte förstå hur mina 2-3 vänner som VET att vi kämpar skickar mig bilder på deras mage. Man ba jo tack ja vet att du är gravid!! Vill dom smälla upp det i mitt ansikte i tid och otid. Men det kanske är jättesvårt att förstå vår hopplöshet om man inte är inne i den själv ?


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-04-10 20:11:55 följande:

    Åå tack för kollande! Då är det kanske inte regel här! Hoppas


    Tror att du kan vara lugn!:)

    Såg nu att det tydligen visst finns en begränsing i Västmanland på 1 års sammanboende men det påverkar som tur är inte oss!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-10 20:57:50 följande:

    Kan inte förstå hur mina 2-3 vänner som VET att vi kämpar skickar mig bilder på deras mage. Man ba jo tack ja vet att du är gravid!! Vill dom smälla upp det i mitt ansikte i tid och otid. Men det kanske är jättesvårt att förstå vår hopplöshet om man inte är inne i den själv ?


    Tror faktiskt inte att folk fattar hur jobbigt det är när man är i våran situation. Så tråkigt för man väljer ju tyvärr att ta avstånd på grund av det...
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-10 21:05:29 följande:

    Tror faktiskt inte att folk fattar hur jobbigt det är när man är i våran situation. Så tråkigt för man väljer ju tyvärr att ta avstånd på grund av det...


    Ja tyvärr är det så.. man orkar inte umgås med dom dessvärre. Det värsta är att typ alla mina vänner är gravida eller just fött barn... så vet inte vem man ska vara med längre haha ..
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-04-10 20:57:50 följande:

    Kan inte förstå hur mina 2-3 vänner som VET att vi kämpar skickar mig bilder på deras mage. Man ba jo tack ja vet att du är gravid!! Vill dom smälla upp det i mitt ansikte i tid och otid. Men det kanske är jättesvårt att förstå vår hopplöshet om man inte är inne i den själv ?


    Antar att det måste vara svårt att förstå för annars förstår jag inte varför mina vänner pratar bebis i tid och otid...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • XAHHA92

    Fick idag brev från RMC!! Den 7.e maj ska vi få komma på informationsmöte inför IVF! Skönt att det hinns med innan sommaren iallafall!


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-04-10 22:00:38 följande:

    Fick idag brev från RMC!! Den 7.e maj ska vi få komma på informationsmöte inför IVF! Skönt att det hinns med innan sommaren iallafall!


    Åh Braa! Snart bara 3 veckor dit :) håll ut!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw
    XAHHA92 skrev 2018-04-10 22:00:38 följande:

    Fick idag brev från RMC!! Den 7.e maj ska vi få komma på informationsmöte inför IVF! Skönt att det hinns med innan sommaren iallafall!


    Åh vad härligt! Vet att ni väntat länge med lång utredningstid. Vi ska på vårt infomöte och sprutgenomgång den 8 maj :) så då kommer vi ligga ganska lika i vår uppstart ( beroende på när mens börjar och om vi får göra korta eller långa protokollet) det enda som är dumt är att vi ska iväg på semester 1juni och sen är det sommarstängt. Precis på håret!
  • Hedblomster

    Har gyntid nästa vecka som del i utredningen men kommer ha mens då. Tror ni det gör nåt? De sa inget om att jag skulle boka om ifall mens och jag frågade inte. Vill helst inte ringa och fråga för hon som svarar i telefon är inte trevlig...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-04-11 13:33:24 följande:

    Har gyntid nästa vecka som del i utredningen men kommer ha mens då. Tror ni det gör nåt? De sa inget om att jag skulle boka om ifall mens och jag frågade inte. Vill helst inte ringa och fråga för hon som svarar i telefon är inte trevlig...


    Det är ingen fara att ha mens på undersökningen :) säg bara till innan det är dags å hoppa upp så dom vet om det :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år