• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-04-21 09:59:29 följande:

    Lyssnar också på den, och även ivf-podden. Genom dom två poddarna får man höra om både den känslomässiga delen av att gå igenom barnlöshet och även den rent praktiska delen. Känns skönt på något sätt att fördjupa sig i ämnet, men bara vissa dagar.. andra dagar vill man inte höra något om det och bara glömma att man är ofrivilligt barnlös. Hur fan hamnade vi här?


    Det känns verkligen som en livskris fast man tänker att det snart ordnar sig. Men inte undra på att man faktiskt blir otroligt deppig pga detta. Det här är ju nästa steg i livet för människan och så funkar det inte. O är en extrem lång process att fixa. Sen blir man äldre ju längre tiden går o man blir sjukt stressad. Kram till er alla!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw
    LLW skrev 2018-04-21 09:59:29 följande:

    Lyssnar också på den, och även ivf-podden. Genom dom två poddarna får man höra om både den känslomässiga delen av att gå igenom barnlöshet och även den rent praktiska delen. Känns skönt på något sätt att fördjupa sig i ämnet, men bara vissa dagar.. andra dagar vill man inte höra något om det och bara glömma att man är ofrivilligt barnlös. Hur fan hamnade vi här?


    Jag lyssnar även på podden "jag vill ha barn" om två ensamma kvinnor som vill ha barn. Jättebra. En av dem hade gjort 10 ivf försök och nu en äggdonation i Riga och äntligen blivit gravid. Får hopp av att lyssna på andras historier. Min sambo tycker jag är helt urspårad som lyssnar på massa poddar, bloggar och familjeliv haha. Ibland kanske det stressar lite mer och man skulle behöva "logga ut" för att få andra tankar i huvudet men det är svårt.
  • Hoppasnu123

    Blir galen på att tyda kroppens tecken å försöka hitta rätt vid äl... har bruna flytningar 1-4 dagar innan riklig mens, så svårt att veta när jag ska räkna ifrån. Följer mensen i två mens-appar - en som börjar med brun flytning å en som börjar när jag anser att det är mens och brukar försöka få till de under hela perioden av gröna dagar som blir.

    I förrgår tog jag ett äl test som gav 2 streck, dock inte fullt så starkt som kontrollstrecket. I går kändes smärta i vänster äggstock..

    tog ett äl test sent igår kväll som endast visade ett svagtsvagt streck. Idag va stickan blank.

    Inte haft någon äl-sekret som brukar finnas..

    Missade jag äl så de va tidigare i veckan eller vad håller kroppen på med???

  • Jooosen
    Hoppasnu123 skrev 2018-04-21 23:11:52 följande:

    Blir galen på att tyda kroppens tecken å försöka hitta rätt vid äl... har bruna flytningar 1-4 dagar innan riklig mens, så svårt att veta när jag ska räkna ifrån. Följer mensen i två mens-appar - en som börjar med brun flytning å en som börjar när jag anser att det är mens och brukar försöka få till de under hela perioden av gröna dagar som blir.

    I förrgår tog jag ett äl test som gav 2 streck, dock inte fullt så starkt som kontrollstrecket. I går kändes smärta i vänster äggstock..

    tog ett äl test sent igår kväll som endast visade ett svagtsvagt streck. Idag va stickan blank.

    Inte haft någon äl-sekret som brukar finnas..

    Missade jag äl så de va tidigare i veckan eller vad håller kroppen på med???


    Urs det där ör svårt! Brukar du få äl sekret? Då kanske inte äl har varit än. Ja var testtokig förut men nu skiter jag i testen o går endast på sekret o hur tappen känns (vet, lättare sagt än gjort...). Ingen framgång än dock men ändå hehe. Mensen sägs ju starta först när det är ?riktigt? blod..
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • saijda

    Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

  • Hoppasnu123
    Jooosen skrev 2018-04-22 01:16:50 följande:

    Urs det där ör svårt! Brukar du få äl sekret? Då kanske inte äl har varit än. Ja var testtokig förut men nu skiter jag i testen o går endast på sekret o hur tappen känns (vet, lättare sagt än gjort...). Ingen framgång än dock men ändå hehe. Mensen sägs ju starta först när det är ?riktigt? blod..


    Testade mycket för typ ett år sen. Tempade å hade koll. Fick panik av att inte ha barn va de försts man tänkte på så la ner.. men det ha ju inte lycksts heller... så mu tänkte jsg försöka hitta dagar igen..

    men jag vet inte.. känns så hopplöst...

    Började gråta på jobbet en dag efter att en kollega berättat att hon va gravid.. så tråkigt att inte kunna bli glad för nån annans skull. De är ju fantastiskt alla barn som föds, men önskar så innerligt att det var mitt ..
  • Guldigatre

    Idag visade min fertilitetsmonitor på LH stegring, första gången den indikerar det sedan jag började testa för tre cykler sedan!!! :D

    Skönt att veta att jag har ägglossning iaf, även im jag mycket väl kan ga haft det tidigaste också men missat det på stickorna.

    Enligt monitorn är det nu 24-36 timmar kvar till ägglossning. Min pojkvän å andra sidan har 72 timmar kvar innan han är hemma... så typiskt. Håll tummarna att gårdagens simmare är uthålliga och kämpar på fram tills ägglossning och att det räcker ;)

  • XAHHA92

    Äl +7-8 och har fått mina helt vanliga pms symptom. Så där försvann mitt hopp, ännu en gång..


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Hedblomster
    Då har sambon fått hem sitt plaströr för spermaprov. Det är inte helt enkelt att göra provet förstod vi! Det ska in ett speciell datum en speciell tid, i det här fallet en måndagseftermiddag. Provet ska vara max en timme gammalt när det lämnas in. Vi bor i en stad, sambon jobbar i en annan och sjukhuset ligger i en tredje. Han kan inte göra det hemma eller på jobbet (vilket inte kändes lämpligt ändå) för då hinner han inte i tid, så vi antar att en toalett på sjukhuset blir mest praktiskt men det känns så himla knäppt. Hur som helst blir det skönt att ha det gjort och förhoppningsvis ser det normalt ut. En del av mig VILL att det ska vara fel på någon av oss så att vi kan få hjälp NU, men den rationella sidan av mig tänker att det är bättre att allt är bra - vi får vänta så länge det krävs helt enkelt... Men ja. 
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-04-23 23:02:17 följande:

    Äl +7-8 och har fått mina helt vanliga pms symptom. Så där försvann mitt hopp, ännu en gång..


    Men åh så tråkigt :( !! Hatar den känslan när samma jäkla pms & mens symptom dyker upp varje månad. Kan vi inte bara få våra plus någongång?
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år