• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Långväntanefterdig

    Hej tjejer!

    Idag är en depp dag. Blivit bjuden på inte mindre än 2 babyshowers. Känns förjävligt. Dom vet visserligen inte om min situation så det är ännu svårare... hur gör man med detta med att berätta eller inte? Jag vill inte berätta för alla... samtidigt vill jag att dom närmast ska veta.. sambons föräldrar längtar så efter barnbarn och nämner det varje gång vi ses.... så jävla jobbigt.

  • Hedblomster
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-25 19:13:53 följande:

    Hej tjejer!

    Idag är en depp dag. Blivit bjuden på inte mindre än 2 babyshowers. Känns förjävligt. Dom vet visserligen inte om min situation så det är ännu svårare... hur gör man med detta med att berätta eller inte? Jag vill inte berätta för alla... samtidigt vill jag att dom närmast ska veta.. sambons föräldrar längtar så efter barnbarn och nämner det varje gång vi ses.... så jävla jobbigt.


    Vad jobbigt:( jag vill väl egentligen inte att alla ska veta men SPRÄNGS av att bära på det, så närmaste familj och vänner vet. Det är skönt att slippa pikar om barn men det är ingen av dom som förstår hur det är så de kan ändå inte säga de rätta sakerna...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen

    Verkligen! Spolning känns ju rätt aktuellt i en utredning. Han viftade bort det rätt fort. O man känner ju sig rätt liten där man sitter så ja bara nickade typ.. fan borde stått på mig mer?! Ja vet sen innan att allt ser bra ut på mig så hade verkligen velat göra en spolning :(Plus att vi tog blodprov idag både ja o min kille. Är på cd9. Borde inte ja få ta blodprov typ cd3-4 samt cd21 (som ja hör att andra fått göra)... lite konstigt kan man tycka. Kan man välja att boka en spolning på annat vis?


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

    Verkligen! Spolning känns ju rätt aktuellt i en utredning. Han viftade bort det rätt fort. O man känner ju sig rätt liten där man sitter så ja bara nickade typ.. fan borde stått på mig mer?! Ja vet sen innan att allt ser bra ut på mig så hade verkligen velat göra en spolning :(Plus att vi tog blodprov idag både ja o min kille. Är på cd9. Borde inte ja få ta blodprov typ cd3-4 samt cd21 (som ja hör att andra fått göra)... lite konstigt kan man tycka. Kan man välja att boka en spolning på annat vis?


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-25 13:31:02 följande:

    Kliniker brukar ju samarbeta med olika ivfkliniker och rekomenderar oftast dessa. Dom brukar dock ligga lite off (uppsala eller dalarna). Man behöver inte köra på den kliniken dom rekomenderar. Det är då remissen skickas till huddinge reprod.avd och blir ni godkända får ni hem ett papper med godkända kliniker ni då kan kontakta (dessa kliniker ligger i stockholm) :)


    Okej tack! :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-04-25 22:31:20 följande:

    Verkligen! Spolning känns ju rätt aktuellt i en utredning. Han viftade bort det rätt fort. O man känner ju sig rätt liten där man sitter så ja bara nickade typ.. fan borde stått på mig mer?! Ja vet sen innan att allt ser bra ut på mig så hade verkligen velat göra en spolning :(Plus att vi tog blodprov idag både ja o min kille. Är på cd9. Borde inte ja få ta blodprov typ cd3-4 samt cd21 (som ja hör att andra fått göra)... lite konstigt kan man tycka. Kan man välja att boka en spolning på annat vis?


    Vad var det för blodprover ni tog idag då? Jag och sambon tog infektionsprover första besöket, dvs hiv och hepatit samt om jag är immun mot röda hund. Andra besöket tog jag för att kolla sköldkörteln och så råkade jag vara på cd3 så tog AMHprov också. Prov på cd21 TROR jag är för att se om man haft ägglossning vilket min gyn tyckte var onödigt när jag nästan helt säkert har ägglossning. Men i allmänhet verkade det rätt flummigt och ostrukturerat vilka prover som skulle tas eller inte...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-04-25 22:31:20 följande:

    Verkligen! Spolning känns ju rätt aktuellt i en utredning. Han viftade bort det rätt fort. O man känner ju sig rätt liten där man sitter så ja bara nickade typ.. fan borde stått på mig mer?! Ja vet sen innan att allt ser bra ut på mig så hade verkligen velat göra en spolning :(Plus att vi tog blodprov idag både ja o min kille. Är på cd9. Borde inte ja få ta blodprov typ cd3-4 samt cd21 (som ja hör att andra fått göra)... lite konstigt kan man tycka. Kan man välja att boka en spolning på annat vis?


    Jag fick ta ett blodprov och det var på cd3. Tror man kan boka in en spolning på privata kliniker, så gör det! :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-04-25 22:51:59 följande:

    Jag fick ta ett blodprov och det var på cd3. Tror man kan boka in en spolning på privata kliniker, så gör det! :)


    Okej men tror denna är privat.. ska kolla upp det. Är mama Mia i Stockholm. Ska se vad det är. Tack :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-04-25 23:24:06 följande:

    Okej men tror denna är privat.. ska kolla upp det. Är mama Mia i Stockholm. Ska se vad det är. Tack :)


    Mama mias fertilitetsutredningar brukar vara landstingsfinansierade :)

    Hur mycket betalade ni för besöket? Betalade ni 350kr/var är kliniken privat men ansluten till landstinget. En helt privat utredning kan kosta ca 4000kr och uppåt för bara blodprover och spermaprov tex.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-26 06:21:21 följande:

    Mama mias fertilitetsutredningar brukar vara landstingsfinansierade :)

    Hur mycket betalade ni för besöket? Betalade ni 350kr/var är kliniken privat men ansluten till landstinget. En helt privat utredning kan kosta ca 4000kr och uppåt för bara blodprover och spermaprov tex.


    Ja det har du ju rätt i! Vi betalde typ 350 kr. Kanake ja kan föreslå spolning trots allt! ..?
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år