• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-27 16:25:21 följande:

    Harreguuuuud jag tänkte göra samma , höll på att sluta i kaos när jag nästan råkade länka på min egen fb. Shit den hade jag inte vart redo för. Men de gick bra å kontot är stängt. Gjorde en blogg istället haha.... ja herregud. Känns skönt att dela med sig men va anonym!


    Åh Fyfan då hade man dött!! Haha
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Hoppasnu123

    Min kollega berättade för en tid sedan att hon var gravid. Så fort jag blev ensam kom det över mig att de inte va jag och började gråta.

    Det pratas överlag mycket barn på jobbet och nu ska de börja pratas graviditet med. Jag är såklart glad för hennes skull men vet inte hur jag kommer reagera framöver. Vet verkligen inte hur jag ska hantera de. Är en känslosam människa och har knappt några spärrar för att börja gråta. kan ju gärna inte säga upp mej..

    Ska jag berätta för henne varför jag kommer reagera konstigt? När ich hur gör man minst skada och motverkar tryckt stämmning på jobbet?

  • Natttis

    Va på kalas idag den som fyllde år viste jag va gravid men så kändes det som om jag fick en käftsmäll idag det visade sig att hennes syster var gravid också. Här har jag och maken försökt i 1och ett halft år. Fan fan va deppig jag blev.

  • XAHHA92

    Fan också, spottings....... Den här månaden också körd! Nu har vi försökt exakt två år


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2018-04-28 19:45:03 följande:

    Fan också, spottings....... Den här månaden också körd! Nu har vi försökt exakt två år


    Behöver inte vara mens! Jag fick någon konstig blödning/spottings förra helgen och har BIM idag enligt Fertility friend och Flo. Känns det som att mensen är på gång?

    Håller tummarna för att mensen inte kommer!
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2018-04-28 19:45:03 följande:

    Fan också, spottings....... Den här månaden också körd! Nu har vi försökt exakt två år


    Behöver inte vara mens! Jag fick någon konstig blödning/spottings förra helgen och har BIM idag enligt Fertility friend och Flo. Känns det som att mensen är på gång?

    Håller tummarna för att mensen inte kommer!
  • XAHHA92
    saijda skrev 2018-04-28 19:56:32 följande:

    Behöver inte vara mens! Jag fick någon konstig blödning/spottings förra helgen och har BIM idag enligt Fertility friend och Flo. Känns det som att mensen är på gång?

    Håller tummarna för att mensen inte kommer!


    Får spottings varje månad så inget nytt, tyvärr! Dessutom negativt på bim-1 på testa tidigt :(
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2018-04-28 20:13:46 följande:

    Får spottings varje månad så inget nytt, tyvärr! Dessutom negativt på bim-1 på testa tidigt :(


    Aha okej, känns det i kroppen som det brukar göra när du får mensen? Förlåt om det är dumma frågor :/ håller verkligen tummarna hårt för att ni får ert pluss <3
  • XAHHA92
    saijda skrev 2018-04-28 20:24:56 följande:

    Aha okej, känns det i kroppen som det brukar göra när du får mensen? Förlåt om det är dumma frågor :/ håller verkligen tummarna hårt för att ni får ert pluss <3


    Japp, allt är precis som det brukar :( Vi får invänta ivf helt enkelt
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2018-04-28 20:38:07 följande:

    Japp, allt är precis som det brukar :( Vi får invänta ivf helt enkelt


    Ååååh lider med er... :( jag hoppas så innerligt att ni får ert pluss snart och all hjälp ni förtjänar <3
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år