• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw

    Jag vet inte hur nikotin påverkar äggen. Själv levde jag så försiktigt. Vågade inte träna under sprutorna eller efter för den delen för man va svullen och öm efter äggplocket. Dock fick jag min mens idag så mitt första ivf misslyckades. Känns otroligt tungt :/ men får gråta idag och sen gå vidare.

    Nytt försök i augusti och nu paus med hela bebisverkstaden fram tills dess. Ska dricka alkohol, ta en snus om jag vill och försöka att inte räkna dagar till äl/bim etc. Önskar mig mitt vanliga liv tillbaka typ.


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Fröken Rabarber
    LillaAw skrev 2018-06-03 21:50:55 följande:

    Jag vet inte hur nikotin påverkar äggen. Själv levde jag så försiktigt. Vågade inte träna under sprutorna eller efter för den delen för man va svullen och öm efter äggplocket. Dock fick jag min mens idag så mitt första ivf misslyckades. Känns otroligt tungt :/ men får gråta idag och sen gå vidare.

    Nytt försök i augusti och nu paus med hela bebisverkstaden fram tills dess. Ska dricka alkohol, ta en snus om jag vill och försöka att inte räkna dagar till äl/bim etc. Önskar mig mitt vanliga liv tillbaka typ.


    Rackarns! Beklagar att det inte lyckades, hoppas du kan njuta av sommaren och sen fylld av ny energi få till en lyckad ivf till hösten. Är det vanligt att det inte går första ivfen eller finns det ingen förklaring till varför det går ibland och ibland inte?
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-06-03 21:50:55 följande:

    Jag vet inte hur nikotin påverkar äggen. Själv levde jag så försiktigt. Vågade inte träna under sprutorna eller efter för den delen för man va svullen och öm efter äggplocket. Dock fick jag min mens idag så mitt första ivf misslyckades. Känns otroligt tungt :/ men får gråta idag och sen gå vidare.

    Nytt försök i augusti och nu paus med hela bebisverkstaden fram tills dess. Ska dricka alkohol, ta en snus om jag vill och försöka att inte räkna dagar till äl/bim etc. Önskar mig mitt vanliga liv tillbaka typ.


    Åh vad tråkigt! Beklagar att det inte gick vägen :( känns det ok att ta en paus nu eller skulle ni helst ha velat fortsätta direkt? Förstår vad du menar med att vilja ha sitt vanliga liv. Minns inte ens vad man tänkte på hela dagarna innan ivf fyllde alla tankar.
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-06-03 21:50:55 följande:

    Jag vet inte hur nikotin påverkar äggen. Själv levde jag så försiktigt. Vågade inte träna under sprutorna eller efter för den delen för man va svullen och öm efter äggplocket. Dock fick jag min mens idag så mitt första ivf misslyckades. Känns otroligt tungt :/ men får gråta idag och sen gå vidare.

    Nytt försök i augusti och nu paus med hela bebisverkstaden fram tills dess. Ska dricka alkohol, ta en snus om jag vill och försöka att inte räkna dagar till äl/bim etc. Önskar mig mitt vanliga liv tillbaka typ.


    Fy vad tråkigt tjejen :'(

    Beklagar <3
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-03 11:46:38 följande:

    Så tråkigt att känna så :( fan va vi får kämpa i det tysta hela tiden. Stor kram och hoppas tiden går fort för dig!


    Verkligen kämpa i det tysta! Det blir så himla jobbigt varje gång någon börjar prata om att skaffa barn etc och man bara sitter där helt tyst och hoppas ingen märker. Sån obekväm situation. Kram till dig med och hoppas att det kommer gå bra nu med sprutstarten! Uppdatera oss gärna här om du vill och orkar <3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-06-03 21:50:55 följande:

    Jag vet inte hur nikotin påverkar äggen. Själv levde jag så försiktigt. Vågade inte träna under sprutorna eller efter för den delen för man va svullen och öm efter äggplocket. Dock fick jag min mens idag så mitt första ivf misslyckades. Känns otroligt tungt :/ men får gråta idag och sen gå vidare.

    Nytt försök i augusti och nu paus med hela bebisverkstaden fram tills dess. Ska dricka alkohol, ta en snus om jag vill och försöka att inte räkna dagar till äl/bim etc. Önskar mig mitt vanliga liv tillbaka typ.


    Så himla tråkigt. Men ni gör rätt i nu att bara försöka släppa allt under sommaren. Ska också släppa den här skiten nu några månader. Men man vet knappt hur man gör. Det sägs ju att Varje ivf försök är närmare målet. Men svårt att tänka på det nu kanske.. hoppas ni kan njuta av semestern nu <3
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-03 22:23:23 följande:

    Verkligen kämpa i det tysta! Det blir så himla jobbigt varje gång någon börjar prata om att skaffa barn etc och man bara sitter där helt tyst och hoppas ingen märker. Sån obekväm situation. Kram till dig med och hoppas att det kommer gå bra nu med sprutstarten! Uppdatera oss gärna här om du vill och orkar <3


    Jag kommer absolut uppdatera! Det är en så jäkla viktig resa vi gör och jag tror att vi allihopa kommer att komma ut från detta så sjukt mycket starkare!

    Det är jättejobbigt att hamna i de situationer du skriver om, att ständigt komma med bortförklaringar till varför det inte är barn än. Man vill inte blotta sig för alla om detta men samtidigt vore det skönt att bara slänga det i ansiktet på folk ibland.....

    Stor kram!!
  • XAHHA92

    Igår tog jag sista sprutan av bemfola. Imorgon blir det vul & då bestäms dagen när jag ska ta ovitrelle & när inseminationen blir av. Nu är det nära!!

    Vi har för övrigt berättat för sambons föräldrar nu & även min pappa. Mamma ska få reda på det i veckan. Fy fasen vad skönt det är att ha berättat det!!


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-04 13:56:20 följande:

    Igår tog jag sista sprutan av bemfola. Imorgon blir det vul & då bestäms dagen när jag ska ta ovitrelle & när inseminationen blir av. Nu är det nära!!

    Vi har för övrigt berättat för sambons föräldrar nu & även min pappa. Mamma ska få reda på det i veckan. Fy fasen vad skönt det är att ha berättat det!!


    Åh skönt! Sa de något spec? Håller tummarna nu!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LillaAw

    Tack för stödet :) så skönt att kunna ventilera här då vi alla går genom samma sak och förstår ens känslor och inte kommer med onödiga kommentarer som "om du slutar tänka på det så går det nog" snark!

    Det är runt 50% chans att lyckas varje ivf men är beroende av ålder och kvalitet på embryo man får tillbaka och sådär. Tydligen större chans om man får en blastocyst som odlats i 5 dagar men vi fick en som odlats i två dagar och såg då fin ut.

    Bara att fortsätta! :) hoppas någon lyckas här i tråden snart!


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år