• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-06-04 14:00:44 följande:

    Åh skönt! Sa de något spec? Håller tummarna nu!!


    De blev jätteglada att vi berättade & vill mer än gärna stötta oss i det hela. Det blev verkligen en fin stund när vi pratade om det. :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-04 20:17:56 följande:

    De blev jätteglada att vi berättade & vill mer än gärna stötta oss i det hela. Det blev verkligen en fin stund när vi pratade om det. :)


    Åh vad skönt!! Skulle vilja berätta för mamma men tar emot på något vis :/
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • XAHHA92

    Nu är jag färdig hos läkaren! Kroppen hade reagerat jättebra på bemfolan & där fanns inte bara en äggblåsa utan TVÅ på 18mm. Läkaren sa chans till tvillinggraviditet!! Ni kan ju tro vilka glädjetårar som jag fått idag!!

    Inseminationen sker på torsdag


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Corneliass
    XAHHA92 skrev 2018-06-05 12:32:14 följande:

    Nu är jag färdig hos läkaren! Kroppen hade reagerat jättebra på bemfolan & där fanns inte bara en äggblåsa utan TVÅ på 18mm. Läkaren sa chans till tvillinggraviditet!! Ni kan ju tro vilka glädjetårar som jag fått idag!!

    Inseminationen sker på torsdag


    Åh vad roligt! Grattis.
  • Långväntanefterdig
    XAHHA92 skrev 2018-06-05 12:32:14 följande:

    Nu är jag färdig hos läkaren! Kroppen hade reagerat jättebra på bemfolan & där fanns inte bara en äggblåsa utan TVÅ på 18mm. Läkaren sa chans till tvillinggraviditet!! Ni kan ju tro vilka glädjetårar som jag fått idag!!

    Inseminationen sker på torsdag


    Men woooow!!! Grattis!!!!!
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-05 12:32:14 följande:

    Nu är jag färdig hos läkaren! Kroppen hade reagerat jättebra på bemfolan & där fanns inte bara en äggblåsa utan TVÅ på 18mm. Läkaren sa chans till tvillinggraviditet!! Ni kan ju tro vilka glädjetårar som jag fått idag!!

    Inseminationen sker på torsdag


    Woho!!! Bra :D
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen

    Vet någon om man måste ha spolat äggledarna för att man ska kunna få godkänd remiss? Vår utredning könns så sjukt oseriös. Halvdåliga svar hela tiden plus att ja är den som ska kolla upp allt känns d som... har någon erfarenhet av hur lång tid d tar från att remissen skickas till Huddinge tills man kan få en tid för ivf (ni stockholmsbor) tack


    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-06-05 19:58:16 följande:

    Vet någon om man måste ha spolat äggledarna för att man ska kunna få godkänd remiss? Vår utredning könns så sjukt oseriös. Halvdåliga svar hela tiden plus att ja är den som ska kolla upp allt känns d som... har någon erfarenhet av hur lång tid d tar från att remissen skickas till Huddinge tills man kan få en tid för ivf (ni stockholmsbor) tack


    Till oss sa sahlgrenska att allt i utredningen hänger med till dom om läkaren skickar remissen, för att dom ska se just er journal om ni skickat egenremiss så behövs ert godkännande för det och då tas det på första mötet. Kan ju vara olika men tror just den biten ser liknande ut.

    Tråkigt att du inte är nöjd med utredningen, skickade han in remiss iaf efteråt eller hur blev det med allt ??
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-06-05 19:58:16 följande:

    Vet någon om man måste ha spolat äggledarna för att man ska kunna få godkänd remiss? Vår utredning könns så sjukt oseriös. Halvdåliga svar hela tiden plus att ja är den som ska kolla upp allt känns d som... har någon erfarenhet av hur lång tid d tar från att remissen skickas till Huddinge tills man kan få en tid för ivf (ni stockholmsbor) tack


    Vet inte hur det funkar i sthlm men förstår hur det känns med oseriös utredning:( känns som man bara trampar på samma ställe... kram!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen

    Tack för era svar. Vi har bara fått svar på att allt ser bra ut hos oss. Han mejlade inget om nästa steg. Jag fick maila o fråga vad som händer nu. Han skrev tillbaka att ja kan ringa Carl von linne kliniken och kolla hur vårdgarantin ser ut där (ja kom med den ivf kliniken som förslag så ja hört gott om den). Ingår inte den kliniken så skickar han remiss till Huddinge. Sjukt oklart allting. Tvivlar ens på om han ens kommer skicka remiss.. så nästa steg är att ringa Carl von linne. Röd dag imorn så säkert stängt.. vore så skönt att få remiss skickad innan sommarstängt :(


    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år