• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-06-20 19:04:57 följande:

    Jag är glad för er alla i tråden som tar steg framåt med remisser och insemination och ivf, det är jag verkligen! Ni förtjänar det allihopa efter allt kämpande. Men jag måste nog ta en paus från tråden. Det gör ont i mig att inte ens få en remiss skickad eftersom jag bor i ett län där man ska ha försökt i två år för ivf. Att gå privat och ta betalt är tyvärr inte aktuellt just nu då sambon inte vill det och det är rätt av honom för det funkar inte i vår ekonomi nu, själv tänker jag för mycket med hjärtat.


    Åh vad tråkigt att du känner så :(

    Jag hoppas att tiden går fort för er och att ni får hjälp! Det bästa är ju om ni blir spontant gravida såklart! Det hejjar jag för . Välkommen när du orkar! Vi finns här. Kra m
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-06-20 19:04:57 följande:

    Jag är glad för er alla i tråden som tar steg framåt med remisser och insemination och ivf, det är jag verkligen! Ni förtjänar det allihopa efter allt kämpande. Men jag måste nog ta en paus från tråden. Det gör ont i mig att inte ens få en remiss skickad eftersom jag bor i ett län där man ska ha försökt i två år för ivf. Att gå privat och ta betalt är tyvärr inte aktuellt just nu då sambon inte vill det och det är rätt av honom för det funkar inte i vår ekonomi nu, själv tänker jag för mycket med hjärtat.


    Ja detta är verkligen som en livskris. Tycker det är så orättvist att ni ska vänta så länge. Förstår att du vill ta en paus. Önskar dig lycka till <3
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-20 17:26:15 följande:

    Kör på bara! Kroppen kan ju spela dig ett spratt, eller så är det värk från spolningen! Det känns ju bättre efteråt om man iallafall försökte :)


    Tänker det!! Man vill inte missa hehe
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LLW
    Hedblomster skrev 2018-06-20 19:04:57 följande:

    Jag är glad för er alla i tråden som tar steg framåt med remisser och insemination och ivf, det är jag verkligen! Ni förtjänar det allihopa efter allt kämpande. Men jag måste nog ta en paus från tråden. Det gör ont i mig att inte ens få en remiss skickad eftersom jag bor i ett län där man ska ha försökt i två år för ivf. Att gå privat och ta betalt är tyvärr inte aktuellt just nu då sambon inte vill det och det är rätt av honom för det funkar inte i vår ekonomi nu, själv tänker jag för mycket med hjärtat.


    Förstår dig helhjärtat <3 lycka till och kom tillbaka när som helst!
  • XAHHA92

    Det var det klassiska spökstrecket på testet igår... Negativt idag! Som om vi skulle ha sån tur att bli gravida.. Sen vi ansökte om utredning har hela den här processen varit ett enda stort hån mot oss. Jag vill bara påbörja IVF och skita fullständigt i den här jävla inseminationen!! Att göra en insemination som ger en chans på ynka 10% känns som ren tortyr!! Efter över två år som oförklarligt barnlös så borde vi få IVF direkt.


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig
    XAHHA92 skrev 2018-06-21 06:47:19 följande:

    Det var det klassiska spökstrecket på testet igår... Negativt idag! Som om vi skulle ha sån tur att bli gravida.. Sen vi ansökte om utredning har hela den här processen varit ett enda stort hån mot oss. Jag vill bara påbörja IVF och skita fullständigt i den här jävla inseminationen!! Att göra en insemination som ger en chans på ynka 10% känns som ren tortyr!! Efter över två år som oförklarligt barnlös så borde vi få IVF direkt.


    Hur blir det nu då? Fler insinuationer? Eller kan ni få ivf nu?
  • XAHHA92
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 07:23:06 följande:

    Hur blir det nu då? Fler insinuationer? Eller kan ni få ivf nu?


    Måste gå genom två inseminationer till innan vi får IVF..
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 07:40:30 följande:

    Men va ?? Varför det ? Låter ju knas?


    För de anser att vi är så pass unga :( Men de verkar skuta fullständigt i att vi försökt i över två år och att mitt AMH värde dessutom är väldigt lågt för min ålder. Blir så jäkla dåligt behandlad i den här processen
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig
    XAHHA92 skrev 2018-06-21 07:43:16 följande:

    För de anser att vi är så pass unga :( Men de verkar skuta fullständigt i att vi försökt i över två år och att mitt AMH värde dessutom är väldigt lågt för min ålder. Blir så jäkla dåligt behandlad i den här processen


    Men det måste ju finnas rum för era åsikter också??? Prata med dom igen , någon självbestämmande rätt har man ju!!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år