• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-09-05 11:48:15 följande:

    Idag bröt jag bara ihop. Över 2år och inte ett enda plus.. Hur f*n är det möjligt?! Jag är så arg och ledsen på samma gång. Det känns på något sätt som att när man passerat 2år är barnlösheten mer på riktigt. Förra året hade vi hopp, vi skulle ju precis påbörja utredning och allt skulle lösa sig. Men så gjorde det inte det.. Jag trodde dessutom så innerligt att vi skulle plussa nu i augusti, precis innan årsdagen för när vi sökte hjälp och eftersom jag kände av ägglossning så kraftigt på min födelsedag och vi äntligen fick till det 2dagar efter varandra att det äntligen skulle hända. Jag tänkte att nu grejjar vi detta själva.. Gjorde vi det? Nej..

    Mensen kom så perfekt efter jag kom hem från en utlandsresa och det kändes som en sån jävla käftsmäll! Det är verkligen en bit som fattas i hjärtat på en och det tär så mycket att alla andra får det vi kämpar så för.


    Känner med dig så jäkla mycket. Hur ligger ni till i processen nu?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Lillatjejen1992
    LillaLuna skrev 2018-09-05 20:49:45 följande:

    Usch, jag känner verkligen med dig! Milstolpar man aldrig vill passera. Hur ser det ut i er utredning? 2 år måste ju ändå räknas som hög tid för nästa steg! 2 år är verkligen 2 år för länge i den här situationen.

    Jag håller helt med om att det tär på en att alla andra runt omkring verkar vara så fertila att foster bara kastas in i livmodrarna på dem -.- jag är definitivt inne i fasen där jag känner mig riktigt jäkla missunnsam mot de som får vad jag vill ha. Umgicks i helgen med ett par och deras 9 månaders bebis. Fick igår veta att en kollega ska ha barn. Idag att en kompis väntar sitt första. Klarar knappt reagera positivt längre....


    Våran utredning måste göras om på annan klinik då den inte är fullständig (sambon lämnade bara 1 spermaprov och jag har inte spolat äggledarna).

    Just nu står vi still, vet inte om förhållandet pallar mer.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa. Kvinnlig och manlig faktor.
  • LillaLuna
    Lillatjejen1992 skrev 2018-09-05 21:48:11 följande:

    Våran utredning måste göras om på annan klinik då den inte är fullständig (sambon lämnade bara 1 spermaprov och jag har inte spolat äggledarna).

    Just nu står vi still, vet inte om förhållandet pallar mer.


    Åh, låter som vår utredning. Det konstaterades väldigt snabbt att inget var fel och vi skulle fortsätta som vanligt -.- man bara jahopp

    Det är verkligen så oerhört slitsamt på ens förhållande. Tror inte folk kan föreställa sig...! Det som bara ska vara så himla fint och lyckligt, blir bara jobbigt och tragiskt
  • Lillatjejen1992
    LillaLuna skrev 2018-09-06 08:11:57 följande:

    Åh, låter som vår utredning. Det konstaterades väldigt snabbt att inget var fel och vi skulle fortsätta som vanligt -.- man bara jahopp

    Det är verkligen så oerhört slitsamt på ens förhållande. Tror inte folk kan föreställa sig...! Det som bara ska vara så himla fint och lyckligt, blir bara jobbigt och tragiskt


    På mig hittades pcos snabbt när vi började och vid besök 2 fick sambon svar på första spermaprovet som visade att det bara fanns 2,5milj/ml och att över 15milj är normalt. Då tycker man ju att ett till prov vore på sin plats. Men nej.. Istället ville hon skicka oss till ivf direkt trots att hon själv sa att det kan gå då dom få simmarna som finns är väldigt aktiva. Så 5 letrozolekurer men inget hände. Sen kom regeln om spolning och det har väl alltid varit krav på 2 spermaprov om det första visar dåligt?

    Precis som du skriver.. Det som började med fjärilar i magen och prat om namn blev ett stort svart moln som sakta förstör relationen. Man undrar om ens lilla familj någonsin kommer få dendär sista pusselbiten.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa. Kvinnlig och manlig faktor.
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2018-09-05 20:43:04 följande:
    Så... Möjligen 3-9 månaders väntan till då innan IVF kommer sättas igång? Denna eviga väntan!! Man kan bli tokig för mindre! Men, nu är ändå bollen på riktigt i rullning? Alla steg får ses som framsteg...!
    Japp... 3 till 6 månader känner jag att jag hade klarat av men 9 månader känns helt omöjligt, och dessutom kommer ju sommaren och då måste man vänta tills semestern är över och då är det plötsligt ett ÅR... Sen vet jag inte om det är någon väntetid när man väl FÅR remiss till ivf... Så mycket väntan! Men det känns ändå skönt att liksom veta att nu ska vi bara klara tre månader, sen kommer ett läkarbesök osv. Dela upp tiden lite. 
    Jooosen skrev 2018-09-05 21:22:27 följande:
    Vilken otrevlig typ!! Bra att du hörde av dig igen. Man måste ligga på annars händer inte ett skit! Inget mer snack om betala själva om det dröjer?
    Vi pratade lite om det i helgen och min sambo sa att vi säkert har råd med en behandling som vi kan göra under tiden. Men nu tycker han inte längre att det är nödvändigt om vi "bara" ska vänta tills det gått två år sommaren 2019. 
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster

    Min dag igår:

    - Läkarbesök med lite gråt eftersom vi aldrig blir gravida.
    - En gubbe som stalkat mig på min arbetsplats följde efter mig i bil på vägen hem från jobbet och skrämde upp mig rejält. 
    - En i sambons familj födde sin underbara pluttiga lilla bebis som är jättefin men som ändå gör ont i mig. 
    - MENS! :(


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LillaAw
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-05 19:44:08 följande:

    Ja just de ! Å jag är supersnurrig, trodde de va torsdag idag!


    Äggplocket var rätt smärtsamt idag. Värsta av mina 3 plock. En annan läkare som inte var så bra. Klämde och tryckte på min mage och äggstockar under plocket och tog dubbelt så lång tid som de andra. Men 14 ägg fick vi ut :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-09-06 12:35:39 följande:

    Äggplocket var rätt smärtsamt idag. Värsta av mina 3 plock. En annan läkare som inte var så bra. Klämde och tryckte på min mage och äggstockar under plocket och tog dubbelt så lång tid som de andra. Men 14 ägg fick vi ut :)


    Shit bra!! Jobbigt med snärtan dock. Hoppas att det är värt det nu!!!!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • LillaLuna
    Hedblomster skrev 2018-09-06 10:16:26 följande:

    Min dag igår:

    - Läkarbesök med lite gråt eftersom vi aldrig blir gravida.

    - En gubbe som stalkat mig på min arbetsplats följde efter mig i bil på vägen hem från jobbet och skrämde upp mig rejält. 

    - En i sambons familj födde sin underbara pluttiga lilla bebis som är jättefin men som ändå gör ont i mig. 

    - MENS! :(


    Oj! Definitivt ingen bra dag på något sätt :(
  • LillaLuna
    LillaAw skrev 2018-09-06 12:35:39 följande:

    Äggplocket var rätt smärtsamt idag. Värsta av mina 3 plock. En annan läkare som inte var så bra. Klämde och tryckte på min mage och äggstockar under plocket och tog dubbelt så lång tid som de andra. Men 14 ägg fick vi ut :)


    Tråkigt och hemskt med smärtan, men grattis till 14!! Det är ju superbra! Hoppas alla blir befruktade och utvecklar sig fint! Hur känns det inför återföringen?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år