• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-09-14 12:23:21 följande:

    Vi får nog reda på allt på tisdag!! Fredag nästa vecka ska jag göra cellprov. Ber att det ser bra ut... samma här! Ja tänkte skita i hela grejen denna månad men tro fan att man inte Vill missa äl trots allt. Förmodligen äl imorn och sex i måndags och idag. Förhoppningsvis sista egna försöket... pallar inte ligga mer bara för att man måste!! Fick du utslag på testet? Jag hade tom ring idag men stickan i var rätt stark. Har haft äl flytningar i flera dagar....


    Åh jättenära nu ju! Vi har kört på rätt bra den här gången, och fantastiskt nog inte bara för att vi känt oss tvungna utan bara för att vi velat. Det var länge sen det kändes så! ÄL igår med största sannolikhet, fick fullt utslag på testet i torsdags så det borde varit då :) så nu är det den underbara väntetiden igen..

    men då borde du ju haft ÄL denna månad eller? Ska ni göra något ultraljud på tisdag eller är det bara att gå igenom testerna?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-16 10:26:24 följande:

    Åh jättenära nu ju! Vi har kört på rätt bra den här gången, och fantastiskt nog inte bara för att vi känt oss tvungna utan bara för att vi velat. Det var länge sen det kändes så! ÄL igår med största sannolikhet, fick fullt utslag på testet i torsdags så det borde varit då :) så nu är det den underbara väntetiden igen..

    men då borde du ju haft ÄL denna månad eller? Ska ni göra något ultraljud på tisdag eller är det bara att gå igenom testerna?


    Skönt med icke tvångsex for once! Igår hade ja utslag och senare värk! Så igår var äl. Sex dagen innan. Inget mer sen antagligen för min kille sover tydligen hos en kompis natten till idag (rätt irriterad) haha.. då hade vi äl samtidigt igen. Jag kommer inte försöka känna något alls denna månad. Släpper det här nu. Kommer förmodligen göra ultraljud och förhoppningvis få veta vilket protokoll vi ska få samt genomgång av sprutor.
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • LillaLuna
    Roran1 skrev 2018-09-16 00:50:42 följande:

    Hej har skrivit här ett par gånger. Vi är inne på vårt 17 försök men har lång cykel så inte ägglossning 12 ggr om året. Har en fråga till er ang era män/pojkvänner. Hur har de tagit det att de tog så lång tid? Eller tar så lång tid?

    Tyvärr känner min sambo just nu att han vill försöka mer innan vi söker hjälp. Alltså har vi inte gjort utredning eller något sådant. I juni/juli fick vi missfall så på sätt och vis vet vi att det går men av någon anledning går det inte så lätt eller vad man ska säga? Ja så hur har detta gått i er relation? Har ni några tips?


    Då har vi lika många försök bakom oss, även om jag då har kortare cykel. Min sambo har tagit det bra. För bra om du frågar mig... Han tycker jag är onödigt negativ och tycker inte vi har försökt speciellt länge (lite mindre än 1,5 år). Jag slutade tycka den här processen var kul någon gång i oktober/november förra året, men han kan fortfarande var helt till sig när jag ska ta ett test, vare sig för ÄL eller graviditet. Han har modet uppe på ett sätt som jag tycker börjar bli jobbigt. jag tog initiativ för utredning och allt sånt. Har gjort massor med efterforskningar och han typ bara hakar på... Inte ett dug stressad och tycker nog jag är lite fånig som tar det på så stort allvar ?redan?. Kan bli irriterad på mig som ?tjatar? om en eventuell graviditet och hur vi ska lyckas.

    Vår relation har helt ärligt tagit en del stryk pga detta. Största krisen vi haft i vårt förhållande fick vi efter mitt MF och rep-centrum nekade vår remiss för ivf pga det. Nu är vi förbi den krisen, då jag mår bättre-ish igen. Det som hjälpte mig var att få kontakt med en kurator som lyssnade och erbjöd tanke-strategier för mig.

    Lycka till! Det är helt ärligt skittufft när vad som skulle bli en sån spännande och lycklig tid, bara har gått och blivit en jobbig väntan.
  • Anonymlängtar

    Hej, här är en till som försöker. Har försökt i 3,5 år och fått två missfall så börjar kännas riktigt jobbigt nu.. Det tog oss tre år innan första plusset så vi va överlyckliga när de kom och förkrossande när de slutade med missfall. Men skam den som ger sig som man brukar säga Har bim 19/9 så håller både tummar och tår att mensen inte kommer

  • LillaAw

    Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LillaLuna
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:46:37 följande:

    Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3


    GRATTIS!!!!! Det är så tydligt!!!! Vad glad jag blir för din skull - tredje gången gillt verkligen!
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:46:37 följande:

    Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3


    Ååååååååh herregud vad jag blir glad för din skull!!!!!! Massa massa massa grattis!!!!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:46:37 följande:

    Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3


    Grattis igen <3,
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • XaHHa
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:46:37 följande:

    Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3


    Stort grattis!!!! :D <3
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Anonymlängtar
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:46:37 följande:

    Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3


    Grattis!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år