• Anonym (hiuyt)

    Våldtäktsmän

    Aftonbladet har startat en serie kring våldtäktsmän. En av dem säger att han inte är en våldtäktsman, trots att han är dömd för våldtäkt. 

    Många män ser en person de själva åtrår och tror då att personen åtrår honom tillbaka. De kan inte se att den andra inte alls är med på noterna, även efter att hon sagt nej. Det blir lite: Vadå nej, jag vill ju ha dig. Ett barnsligt tänk som verkar kunna göra så att män tror att sex är frivilligt från båda håll trots att det inte är det. 

    Eller varför anser en del män att de inte är våldtäktsmän trots att de har haft sex med någon mot deras vilja och trots att de är dömda för brottet? 

    Visst kan jag förstå att man kan ha svårt att ta till sig att man har begått ett fruktansvärt brott, men då är det ju dags att skaffa hjälp för att kunna se sin egen del i det hela så att man inte gör om samma sak igen när man släpps ut. 

  • Svar på tråden Våldtäktsmän
  • sextiotalist

    Det är väl journalisten vill veta, vad snurrar i deras huvuden och varför har de gjort det de gjort

  • sebbe420

    Det kan ju gälla mördare också. De fortsätter bedyra sin oskuld även från fängelset där de avtjänar sitt livstidsstraff. Det finns ju vissa personlighetstyper som aldrig kan ta på sig egen skuld utan de kommer för evigt lägga skulden på annat håll. De kanske t o m själva tror på sina egna lögner.

  • CitronTulo
    sebbe420 skrev 2018-05-08 13:12:35 följande:

    Det kan ju gälla mördare också. De fortsätter bedyra sin oskuld även från fängelset där de avtjänar sitt livstidsstraff. Det finns ju vissa personlighetstyper som aldrig kan ta på sig egen skuld utan de kommer för evigt lägga skulden på annat håll. De kanske t o m själva tror på sina egna lögner.


    Den stora skillnaden mellan mördare och väldtäktsmän är väl att våldtäktsmännen sällan förnekar att det förekommit sexuellt umgänge men att det varit frivilligt. Samma anledning som gör att det kan vara svårt att döma en våldtäktsman trots ex. DNA-bevis. Sällan som en mördare erkänner att den dödat någon men att den döde ville bli dödad.. 
  • Anonym (Tja)
    Anonym (hiuyt) skrev 2018-05-08 10:37:03 följande:

    Aftonbladet har startat en serie kring våldtäktsmän. En av dem säger att han inte är en våldtäktsman, trots att han är dömd för våldtäkt. 

    Många män ser en person de själva åtrår och tror då att personen åtrår honom tillbaka. De kan inte se att den andra inte alls är med på noterna, även efter att hon sagt nej. Det blir lite: Vadå nej, jag vill ju ha dig. Ett barnsligt tänk som verkar kunna göra så att män tror att sex är frivilligt från båda håll trots att det inte är det. 

    Eller varför anser en del män att de inte är våldtäktsmän trots att de har haft sex med någon mot deras vilja och trots att de är dömda för brottet? 

    Visst kan jag förstå att man kan ha svårt att ta till sig att man har begått ett fruktansvärt brott, men då är det ju dags att skaffa hjälp för att kunna se sin egen del i det hela så att man inte gör om samma sak igen när man släpps ut. 


     En del anser att bara okända män som hoppar fram ur en buske och överfaller kvinnan är en våldtäktsman. Om de tvingat sig på en kompis på en fest kan de inte se sig själva som våldtäktsmän. Det stämmer inte med deras bild.
  • Liberté

    Ja, absurt förhållningssätt. Om jag skulle gå lös på honom med ett basebollträ och sen tycka att det var för uppfostran ändrar inget i lagens mening.

    Men så är det, kommer man från en skit kultur så har man svårt att leva i ett modernt samhälle där män och kvinnor är enskilda individer med lika rättigheter.

    Att kvinnan ska underställa sig mannens behov och hennes åsikt är värd mindre vilket leder till att tanken att våldtäkt kan vara ok för han är man och hon kvinna.

  • Anonym (Tja)
    Liberté skrev 2018-05-08 14:54:07 följande:

    Ja, absurt förhållningssätt. Om jag skulle gå lös på honom med ett basebollträ och sen tycka att det var för uppfostran ändrar inget i lagens mening.

    Men så är det, kommer man från en skit kultur så har man svårt att leva i ett modernt samhälle där män och kvinnor är enskilda individer med lika rättigheter.

    Att kvinnan ska underställa sig mannens behov och hennes åsikt är värd mindre vilket leder till att tanken att våldtäkt kan vara ok för han är man och hon kvinna.


    ??????????????????????????????????
  • Nimzay
    sebbe420 skrev 2018-05-08 13:12:35 följande:

    Det kan ju gälla mördare också. De fortsätter bedyra sin oskuld även från fängelset där de avtjänar sitt livstidsstraff. Det finns ju vissa personlighetstyper som aldrig kan ta på sig egen skuld utan de kommer för evigt lägga skulden på annat håll. De kanske t o m själva tror på sina egna lögner.


    Ja, jag tänker också lite så; att det nog kan ha att göra med att många våldtäktsmän är av just sådana personlighetstyper som typ aldrig kan ta på sig egen skuld utan för evigt lägger skulden på andra och som nog ofta rent av tror på sina egna lögner och omvridningar om vad som skett osv. Tänker lite att kanske stor del av de som begår våldtäkter och dylika brott har drag av vissa personlighetsstörningar och liknande - typ som narcissism, antisocial, psykopat osv för jag tänker mig att man om man har drag av sådana personligheter ofta just inte tar på sig sin egen skuld, lägger all skuld på andra, vrider om situationer och sedan nästan eller kanske rent av verkligen tror på det själv och så.
  • Nimzay
    Liberté skrev 2018-05-08 14:54:07 följande:

    Ja, absurt förhållningssätt. Om jag skulle gå lös på honom med ett basebollträ och sen tycka att det var för uppfostran ändrar inget i lagens mening.

    Men så är det, kommer man från en skit kultur så har man svårt att leva i ett modernt samhälle där män och kvinnor är enskilda individer med lika rättigheter.

    Att kvinnan ska underställa sig mannens behov och hennes åsikt är värd mindre vilket leder till att tanken att våldtäkt kan vara ok för han är man och hon kvinna.


    Så kan det också vara. ^^
  • Anonym (Häpp)
    Liberté skrev 2018-05-08 14:54:07 följande:

    Ja, absurt förhållningssätt. Om jag skulle gå lös på honom med ett basebollträ och sen tycka att det var för uppfostran ändrar inget i lagens mening.

    Men så är det, kommer man från en skit kultur så har man svårt att leva i ett modernt samhälle där män och kvinnor är enskilda individer med lika rättigheter.

    Att kvinnan ska underställa sig mannens behov och hennes åsikt är värd mindre vilket leder till att tanken att våldtäkt kan vara ok för han är man och hon kvinna.


    Om man ser på alla våldtäkter som försiggår i Sverige så fortfarande de flesta utförda av Svenska även om det är procentuellt fler bland invandrare.-

    Är det i svensk kultur vanligt att våldta, tafsa på kvinnor på firmafesten, hota feminister med våldtäkt, tafsa på barn, sexuellt mörda (Engla) ????

    Eller är det män som är problemet?
Svar på tråden Våldtäktsmän