• Jumanjii

    Tinder. Hur lyckas ni?

    Känns meningslöst.

    Jag är 28 år, har ett barn och är inte ful.

    Men Tinder leder absolut ingenstans. Har fått flertalet matchningar som dör ut efter typ "Hej".

    Ibland har en mening eller två utbytts men sedan slutar mannen att skriva.

    Hur i hela friden hittar ni någon? Det är inte bara sex jag är ute efter, jag vill träffa någon. Dejta lite, utbyta intressanta diskussioner. 

    Jag jobbar mycket och har mitt barn varannan vecka. Svårt att hinna gå ut och hitta någon någonstans så jag provade Tinder som alla säger är så himla bra..

    Vad gör jag för fel? Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Tinder. Hur lyckas ni?
  • Anonym (Du)
    HD2017dis skrev 2018-05-14 08:27:05 följande:
    Kvinnor fungerar på liknande sätt. Kanske inte just kring barnbiten, där brukar kvinnor skita i vilket, men däremot kring plånboksbiten.

    En kille som har några mille kapital är milsvida mer värd än en kille som är pank+ev. skulder. Det är vattendelaren hos män. Sen är det så klart olika, vissa kvinnor bryr sig också om killen har barn och kanske skiter i att han är pank och sitter hos kronfågel.
    Ja, absolut. Kvinnor dejtar gärna män med lite pengar på bankkontot. Det säger jag inte emot.
  • Pissarro2
    Anonym (Du) skrev 2018-05-14 08:41:52 följande:
    Ja, absolut. Kvinnor dejtar gärna män med lite pengar på bankkontot. Det säger jag inte emot.
    Men det är väl inget man berättar i sin profiltext om man har stålar på kontot?
  • Anonym (Du)
    Pissarro2 skrev 2018-05-14 10:17:10 följande:
    Men det är väl inget man berättar i sin profiltext om man har stålar på kontot?
    Man kan ha bilder på sig där det tydligt framgår att man inte är fattig. En dyr bil på bilden, att man håller på med dyra hobbies och så vidare.
  • Pissarro2
    Anonym (Du) skrev 2018-05-14 11:05:38 följande:
    Man kan ha bilder på sig där det tydligt framgår att man inte är fattig. En dyr bil på bilden, att man håller på med dyra hobbies och så vidare.
    Ok, det där är inte min stil alls. Jag vill heller inte träffa någon tjej som har det sinnet att hon väljer män utifrån hans plånbok. 

    Jag tror heller inte att det är så många tjejer faller för män som har sådana foton. 
  • Anonym (Treo Comp)
    Anonym (Du) skrev 2018-05-14 11:05:38 följande:

    Man kan ha bilder på sig där det tydligt framgår att man inte är fattig. En dyr bil på bilden, att man håller på med dyra hobbies och så vidare.


    Komplett ointressant för mitt vidkommande. Däremot ska mannen vara självförsörjande. Det vill säga, ha ett vanligt jobb och en vanlig bostad han trivs med.
  • Gizmo
    Anonym (jätte bra på att chatta) skrev 2018-05-14 01:32:02 följande:
    Hallå jag finns här! Jag är är jätte bra på att chatta, men ingen vill prata med mig Rynkar på näsan Tjejer är så ytliga av sig.
    Du får gärna inboxa mig så kan vi chatta lite!
  • Anonym (ökadtrygghet)

    Jag fick en matchning nu. Halleluja!
    Inte ofta. En 12 år äldre kvinna, attraktiv.
    Men vem skriver först?

  • Anonym (Rödluvan)

    Tycker Tinder funkade bra efter ändamålet. Många ville bara ligga och ett litet antal var mer seriösa.

  • Grandia79
    Jumanjii skrev 2018-05-12 19:07:53 följande:

    Känns meningslöst.

    Jag är 28 år, har ett barn och är inte ful.

    Men Tinder leder absolut ingenstans. Har fått flertalet matchningar som dör ut efter typ "Hej".

    Ibland har en mening eller två utbytts men sedan slutar mannen att skriva.

    Hur i hela friden hittar ni någon? Det är inte bara sex jag är ute efter, jag vill träffa någon. Dejta lite, utbyta intressanta diskussioner. 

    Jag jobbar mycket och har mitt barn varannan vecka. Svårt att hinna gå ut och hitta någon någonstans så jag provade Tinder som alla säger är så himla bra..

    Vad gör jag för fel? 


    Leta på andra ställen. Har märkt att när vi letar, så hittar vi inget. Men 'skiter' vi i vilket så kommer de. Tänk de kan vara killen i ICA kön framför dej, killen på bussen, killen på jobbet eller killen på FL. Det kan vara vem som helst. Så ge inte upp, bara kämpa.

    Vill du utbyta diskussioner eller nåt så släng ett PM bara.

    Lycka till
  • Anonym (S)

    Samma erfarenhet här. Så tråkigt. Det är "Hej hur mår du, vad gör du, vad ska du göra i helgen" och sen dör det. Helt meningslöst.

Svar på tråden Tinder. Hur lyckas ni?