• Jumanjii

    Tinder. Hur lyckas ni?

    Känns meningslöst.

    Jag är 28 år, har ett barn och är inte ful.

    Men Tinder leder absolut ingenstans. Har fått flertalet matchningar som dör ut efter typ "Hej".

    Ibland har en mening eller två utbytts men sedan slutar mannen att skriva.

    Hur i hela friden hittar ni någon? Det är inte bara sex jag är ute efter, jag vill träffa någon. Dejta lite, utbyta intressanta diskussioner. 

    Jag jobbar mycket och har mitt barn varannan vecka. Svårt att hinna gå ut och hitta någon någonstans så jag provade Tinder som alla säger är så himla bra..

    Vad gör jag för fel? Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Tinder. Hur lyckas ni?
  • Anonym (Skumt)

    När det gäller Tinder och Match, när man ställer in en viss åldersgrupp måste de som jag ser också ha ställt min ålder för att jag ska kunna se de, eller syns de i alla fall?

  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Skumt) skrev 2021-07-05 14:28:44 följande:

    När det gäller Tinder och Match, när man ställer in en viss åldersgrupp måste de som jag ser också ha ställt min ålder för att jag ska kunna se de, eller syns de i alla fall?


    På Badoo och Happypancake är det så.
    Om du söker 30-åringar, och själv är 40, så syns bara dom som söker i din ålder.
  • Anonym (kaffedraken2)

    Det här var lite lustigt. Fick matchning med en tjej på 29, och så gick jag med på en annan dejtsajt igen igår, och en annan tjej på 29 skickade en flirt.
    Det ser inte ut som fejkprofiler, men man vet aldrig förstås.
    20 år yngre... precis dom åldrarna som inte är lämpliga för mig.
    Satan Rynkar på näsan

  • Tessaloniki

    Nu har jag inte läst alla svaren i tråden men jag tänkte ändå bidra med hur jag lyckades med Tinder. Det här är alltså för er som faktiskt letar efter ett seriöst förhållande.

    Först och främst, innan jag laddade ned Tinder så lyssnade jag på podden "Happy Dating", där ger hon fina förslag på hur man ska skriva en profiltext som "skrämmer bort" de som bara vill ha ligg. Jag köpte även hennes E-bok "Dejting börjar med Dej" och läste den. Jag ville nämligen ha ett förhållande som skulle hålla och då behöver man börja med sitt eget bagage, gå igenom det lite.

    So far so good, jag läste på och arbetade med mig själv, sen installerade jag appen. Jag valde ut bilder från det senaste halvåret ungefär, och under detta halvår har jag gått ned i vikt, så på ett par av bilderna var det mitt "mulliga" jag och på några mitt lite smalare jag. Jag pekade inte ut vilka bilder som var de "senaste" så att säga. Vill de ha mig ska de vilja ha mig även om jag går upp lite i vikt liksom. 

    Jag skrev en välbearbetad profiltext (hade skrivit på den rätt länge innan jag lade upp den, och ändrat flera gånger för att verkligen få fram mig själv i texten) och började sedan swipea. Jag var sjukt kräsen med högerswipen! Killar utan profiltext eller "spännarbilder" (dvs gymbilder) gick åt vänster med en gång. Tittade självklart på bilden (man vill ju känna attraktion också) men texten de skrev var allra viktigast. 

    På mina första två dagar matchade jag med tio killar, sen slutade jag swipea och började chatta. Många av killarna svarade inte, men ett par tre stycken som verkade seriösa skrev tillbaka och visade intresse. 

    Jag fick total jackpot faktiskt, och bor numera ihop med en av dessa matchningar. Vi klickade på alla sätt i text, och när vi träffades var det som att vi hade känt varandra hela livet! Allt var så tryggt och underbart. Hjärta
    När jag frågar min sambo vilken bild som han gillade bäst på min Tinder, så var det faktiskt en av mina äldre bilder, där jag är lite mullig. Han säger att han bara såg mitt vackra leende. Och min första tanke om hans profilbild (han hade bara en) var att hans ögon såg så himla snälla ut. 

    Som sagt, idag lever vi ihop, sparar till hus och försöker bilda familj. 

    Ett rätt roligt citat från serien "Gift vid första ögonkastet": "Förhållandet har mindre än 1 procents chans att lyckas om man träffas via en dejtingapp." Det citatet ska vi rama in någon dag Cool

    Såå fel statistiken kan ha!

    Önskar er alla seriösa lycka till med partnersöket, och rekommenderar verkligen att ni lyssnar på Happy Dating Glad


    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Anonym (Skumt)
    Tessaloniki skrev 2021-07-06 09:48:35 följande:

    Nu har jag inte läst alla svaren i tråden men jag tänkte ändå bidra med hur jag lyckades med Tinder. Det här är alltså för er som faktiskt letar efter ett seriöst förhållande.

    Först och främst, innan jag laddade ned Tinder så lyssnade jag på podden "Happy Dating", där ger hon fina förslag på hur man ska skriva en profiltext som "skrämmer bort" de som bara vill ha ligg. Jag köpte även hennes E-bok "Dejting börjar med Dej" och läste den. Jag ville nämligen ha ett förhållande som skulle hålla och då behöver man börja med sitt eget bagage, gå igenom det lite.

    So far so good, jag läste på och arbetade med mig själv, sen installerade jag appen. Jag valde ut bilder från det senaste halvåret ungefär, och under detta halvår har jag gått ned i vikt, så på ett par av bilderna var det mitt "mulliga" jag och på några mitt lite smalare jag. Jag pekade inte ut vilka bilder som var de "senaste" så att säga. Vill de ha mig ska de vilja ha mig även om jag går upp lite i vikt liksom. 

    Jag skrev en välbearbetad profiltext (hade skrivit på den rätt länge innan jag lade upp den, och ändrat flera gånger för att verkligen få fram mig själv i texten) och började sedan swipea. Jag var sjukt kräsen med högerswipen! Killar utan profiltext eller "spännarbilder" (dvs gymbilder) gick åt vänster med en gång. Tittade självklart på bilden (man vill ju känna attraktion också) men texten de skrev var allra viktigast. 

    På mina första två dagar matchade jag med tio killar, sen slutade jag swipea och började chatta. Många av killarna svarade inte, men ett par tre stycken som verkade seriösa skrev tillbaka och visade intresse. 

    Jag fick total jackpot faktiskt, och bor numera ihop med en av dessa matchningar. Vi klickade på alla sätt i text, och när vi träffades var det som att vi hade känt varandra hela livet! Allt var så tryggt och underbart. 

    När jag frågar min sambo vilken bild som han gillade bäst på min Tinder, så var det faktiskt en av mina äldre bilder, där jag är lite mullig. Han säger att han bara såg mitt vackra leende. Och min första tanke om hans profilbild (han hade bara en) var att hans ögon såg så himla snälla ut. 

    Som sagt, idag lever vi ihop, sparar till hus och försöker bilda familj. 

    Ett rätt roligt citat från serien "Gift vid första ögonkastet": "Förhållandet har mindre än 1 procents chans att lyckas om man träffas via en dejtingapp." Det citatet ska vi rama in någon dag 

    Såå fel statistiken kan ha!

    Önskar er alla seriösa lycka till med partnersöket, och rekommenderar verkligen att ni lyssnar på Happy Dating 


    Var hittar man det här Happy Dating du snackar om?
  • Anonym (happy days)
    Tessaloniki skrev 2021-07-06 09:48:35 följande:

    Nu har jag inte läst alla svaren i tråden men jag tänkte ändå bidra med hur jag lyckades med Tinder. Det här är alltså för er som faktiskt letar efter ett seriöst förhållande.

    Först och främst, innan jag laddade ned Tinder så lyssnade jag på podden "Happy Dating", där ger hon fina förslag på hur man ska skriva en profiltext som "skrämmer bort" de som bara vill ha ligg. Jag köpte även hennes E-bok "Dejting börjar med Dej" och läste den. Jag ville nämligen ha ett förhållande som skulle hålla och då behöver man börja med sitt eget bagage, gå igenom det lite.

    So far so good, jag läste på och arbetade med mig själv, sen installerade jag appen. Jag valde ut bilder från det senaste halvåret ungefär, och under detta halvår har jag gått ned i vikt, så på ett par av bilderna var det mitt "mulliga" jag och på några mitt lite smalare jag. Jag pekade inte ut vilka bilder som var de "senaste" så att säga. Vill de ha mig ska de vilja ha mig även om jag går upp lite i vikt liksom. 

    Jag skrev en välbearbetad profiltext (hade skrivit på den rätt länge innan jag lade upp den, och ändrat flera gånger för att verkligen få fram mig själv i texten) och började sedan swipea. Jag var sjukt kräsen med högerswipen! Killar utan profiltext eller "spännarbilder" (dvs gymbilder) gick åt vänster med en gång. Tittade självklart på bilden (man vill ju känna attraktion också) men texten de skrev var allra viktigast. 

    På mina första två dagar matchade jag med tio killar, sen slutade jag swipea och började chatta. Många av killarna svarade inte, men ett par tre stycken som verkade seriösa skrev tillbaka och visade intresse. 

    Jag fick total jackpot faktiskt, och bor numera ihop med en av dessa matchningar. Vi klickade på alla sätt i text, och när vi träffades var det som att vi hade känt varandra hela livet! Allt var så tryggt och underbart. Hjärta
    När jag frågar min sambo vilken bild som han gillade bäst på min Tinder, så var det faktiskt en av mina äldre bilder, där jag är lite mullig. Han säger att han bara såg mitt vackra leende. Och min första tanke om hans profilbild (han hade bara en) var att hans ögon såg så himla snälla ut. 

    Som sagt, idag lever vi ihop, sparar till hus och försöker bilda familj. 

    Ett rätt roligt citat från serien "Gift vid första ögonkastet": "Förhållandet har mindre än 1 procents chans att lyckas om man träffas via en dejtingapp." Det citatet ska vi rama in någon dag Cool

    Såå fel statistiken kan ha!

    Önskar er alla seriösa lycka till med partnersöket, och rekommenderar verkligen att ni lyssnar på Happy Dating Glad


    Den podden är jättebra. Jag är en man som tänkt att jag ska ta hjälp av henne, men tyvärr tar hon ju inte emot några nya klienter just nu. Även bloggen hon har på sin hemsida happydating.se är väldigt bra tycker jag 
    Anonym (Skumt) skrev 2021-07-06 15:40:42 följande:
    Var hittar man det här Happy Dating du snackar om?
    Podcasten kan man hitta på hemsidan, men även på Spotify. Det finns även en Instagram men den har jag själv inte läst/följt så jag vet inte riktigt hur bra innehållet på den är.
  • Tessaloniki
    Anonym (Skumt) skrev 2021-07-06 15:40:42 följande:
    Var hittar man det här Happy Dating du snackar om?
    På Spotify! Glad 
    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Tessaloniki
    Anonym (happy days) skrev 2021-07-06 15:48:51 följande:
    Den podden är jättebra. Jag är en man som tänkt att jag ska ta hjälp av henne, men tyvärr tar hon ju inte emot några nya klienter just nu. Även bloggen hon har på sin hemsida happydating.se är väldigt bra tycker jag 
    Anonym (Skumt) skrev 2021-07-06 15:40:42 följande:
    Var hittar man det här Happy Dating du snackar om?
    Podcasten kan man hitta på hemsidan, men även på Spotify. Det finns även en Instagram men den har jag själv inte läst/följt så jag vet inte riktigt hur bra innehållet på den är.
    Ja hon är ju toppen, jag som har instagram tog även kontakt med henne där för lite tips angående ens profiltext. Glad
    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Anonym (Skumt)
    Tessaloniki skrev 2021-07-06 15:48:56 följande:

    På Spotify!  


    Jag får nångång kolla upp det?
  • Tessaloniki
    Anonym (Skumt) skrev 2021-07-06 16:58:03 följande:

    Jag får nångång kolla upp det?


    Jag skulle råda dig att göra det så snart du kan :) helt klart värt att lyssna på!
    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Anonym (kaffedraken2)

    Jag fick matchning med en tjej på 35. Vad tycker ni, är hon för ung? Jag är 49.
    Jag såg en känd skådis som är lika gammal som henne (född 1986), hon är tillsammans med en man på 52.

  • Anonym (Mm)

    Man behöver skapa en flörtig stämning och ställa lite djupare frågor. Visa att man är seriös.

    Ni behöver tända en gnista hos den andra som gör att hen vill ha mer.

  • Anonym (Skumt)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-27 12:00:35 följande:

    Jag fick matchning med en tjej på 35. Vad tycker ni, är hon för ung? Jag är 49.

    Jag såg en känd skådis som är lika gammal som henne (född 1986), hon är tillsammans med en man på 52.


    Tinder eller kanske någon annan app?
  • Ms H
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-27 12:00:35 följande:

    Jag fick matchning med en tjej på 35. Vad tycker ni, är hon för ung? Jag är 49.

    Jag såg en känd skådis som är lika gammal som henne (född 1986), hon är tillsammans med en man på 52.


    Vad spelar det för roll vad andra tycker? Om ni har matchat, så har ju både du och hon angett att åldersskillnaden är okej.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Ms H skrev 2021-12-31 19:33:55 följande:
    Vad spelar det för roll vad andra tycker? Om ni har matchat, så har ju både du och hon angett att åldersskillnaden är okej.
    Det gör det inte. Bara kul att höra vad andra tycker. Jag skulle gärna träffa en tjej på 35.
  • 7777
    Jumanjii skrev 2018-05-12 19:07:53 följande:
    Tinder. Hur lyckas ni?

    Känns meningslöst.

    Jag är 28 år, har ett barn och är inte ful.

    Men Tinder leder absolut ingenstans. Har fått flertalet matchningar som dör ut efter typ "Hej".

    Ibland har en mening eller två utbytts men sedan slutar mannen att skriva.

    Hur i hela friden hittar ni någon? Det är inte bara sex jag är ute efter, jag vill träffa någon. Dejta lite, utbyta intressanta diskussioner. 

    Jag jobbar mycket och har mitt barn varannan vecka. Svårt att hinna gå ut och hitta någon någonstans så jag provade Tinder som alla säger är så himla bra..

    Vad gör jag för fel? Rynkar på näsan


    Det är inte ditt fel
    Den här sidan är som vilken annan webbplats som helst
    Till en början besöks den av vanliga människor och de träffas utan tillsyn från webbplatsens administratörer tills de vill marknadsföra den
    Senare ökar restriktionerna så att de pressar folk att inte betala för att kunna läsa dina meddelanden
    Naturliga människor är emot detta, och få allvarliga tillfälligheter eller personer med specifika mål finns kvar på platsen.
    Och med mer förklaring, när en normal person ser vad som finns, börjar han bli blyg och drar sig ofta tillbaka för att han inte vill jämföra honom med andra, och andra modeller finns kvar.Det finns de som vill betala pengar för att läsa meddelanden och sluta med pengar för andra ändamål.
    Jag har använt Tinder i fem år och har inte kunnat träffa någon, och ofta känner jag att Boviley blockeras för att jag inte betalar för tjänsten
    Situationen är inte alls vacker, och dessa sajter blockerar mannen från flickan för att pressa att betala pengar
    Detta, enligt min mening, skiljer sig inte från de bordeller som betalar för att komma in i dem
    Jag hoppas att folk verkligen förstår detta
  • prospicientia

    Samma här för mig som man. Jag får förvånansvärt många svar när det är jag som tar initiativet, men sen blir det bara ett par, tre meddelande till och sen tvärstopp. När det är någon som tar första steget och skriver till mig brukar det vara lite längre, men sällan mer än någon vecka och det har bara lett till träff i ett fall (och det gick förfärligt på träffen tyvärr).

  • prospicientia
    7777 skrev 2021-12-31 21:18:04 följande:
    Det är inte ditt fel
    Den här sidan är som vilken annan webbplats som helst
    Till en början besöks den av vanliga människor och de träffas utan tillsyn från webbplatsens administratörer tills de vill marknadsföra den
    Senare ökar restriktionerna så att de pressar folk att inte betala för att kunna läsa dina meddelanden
    Naturliga människor är emot detta, och få allvarliga tillfälligheter eller personer med specifika mål finns kvar på platsen.
    Och med mer förklaring, när en normal person ser vad som finns, börjar han bli blyg och drar sig ofta tillbaka för att han inte vill jämföra honom med andra, och andra modeller finns kvar.Det finns de som vill betala pengar för att läsa meddelanden och sluta med pengar för andra ändamål.
    Jag har använt Tinder i fem år och har inte kunnat träffa någon, och ofta känner jag att Boviley blockeras för att jag inte betalar för tjänsten
    Situationen är inte alls vacker, och dessa sajter blockerar mannen från flickan för att pressa att betala pengar
    Detta, enligt min mening, skiljer sig inte från de bordeller som betalar för att komma in i dem
    Jag hoppas att folk verkligen förstår detta
    Ja, det där, ja. Det finns hur många sidor som helst med en massa fejkprofiler vars enda syfte är att locka till att betala.

    Tyvärr har det blivit svårt att få kontakt med människor idag. Jag ville få kontakt med en pianolärare härom dagen. När det visade sig att han studerat komposition blev jag ännu mer intresserad. Men nej, det kostar 400 spänn bara för att få kontakten förmedlad! Inte nog med det - de vill ha återkommande betalningar varje månad! 400 jävla spänn bara för att få kontakt med en person? What? 
Svar på tråden Tinder. Hur lyckas ni?