• MAL01

    V. 32

    Hej alla!

    Går nu in i vecka 32 imorgon och längtar så efter bebis nu.

    Känner mig tung och oattraktiv. Mår illa och har en hel del sd och förvärkar. Min sambo får ta en del gnäll från mig just nu och han har sånt tålamod?.

    Men man får tänka att det inte är så långt kvar nu. Hur mår ni andra kring denna period i graviditeten? Har ert barn fixerat sig och rör det mycket på sig i magen. Min lille rör sig massor och magen dansar tango!????

    Dela gärna med er ni som vill.

    Allt gott?

  • Svar på tråden V. 32
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-05-17 09:15:27 följande:

    Jag hade halsbränna igår och tog en sån runt 19 och klarade mig resten av kvällen/natten.


    Då ska jag köpa det i dag, för det här är olidligt >.< Samma visa i dag som i går än så länge, det brukar även resultera i en jobbig natt och jag sover redan dåligt som det är.
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-05-17 12:55:31 följande:

    Då ska jag köpa det i dag, för det här är olidligt >.< Samma visa i dag som i går än så länge, det brukar även resultera i en jobbig natt och jag sover redan dåligt som det är.


    Åh hoppas det hjälper.

    Omeprazol varje dag är ju bra också. Ta en varje morgon. Halsbränna är hemskt, jag brukar få riktigt ont i hela bröstet när det är som värst.

    Jag har också börjat sova dåligt. Kissnödig, drömmer massor av konstiga drömmar, hostar och ligger allmänt oskönt. Jag kan isf ta igen det på dagen då barnen är i skolan eftersom jag är ledig.
  • jennie08

    Var hos bm idag och allt såg bra ut. SF mått 29 cm i vecka 31+4. Vad har ni för mått?

    Jag blev så förvånad för jag hade SF mått 28 för 3 veckor sen och jag upplever det som att magen vuxit sig dubbelt så stor. Men tydligen inte. Hade gått ner i vikt också.

    Hur går det för er andra?

  • InaLo

    Sf mått 29 i v 28. Ska inte ditt förens i v 34.

    Halsbrännan är enorm här med. Novalucol eller omembrasol tas dagligen.

    Värmen är ju det värsta. Skönt med några svalare dagar framöver.

  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-05-17 15:51:42 följande:

    Åh hoppas det hjälper.

    Omeprazol varje dag är ju bra också. Ta en varje morgon. Halsbränna är hemskt, jag brukar få riktigt ont i hela bröstet när det är som värst.

    Jag har också börjat sova dåligt. Kissnödig, drömmer massor av konstiga drömmar, hostar och ligger allmänt oskönt. Jag kan isf ta igen det på dagen då barnen är i skolan eftersom jag är ledig.


    Jag tog en Omeprazol förut. Den gav också effekt i typ en timme (precis som Novalucol). Efter middagen blir det jag som åker och köper Reduflux!

    Jag får också ont i hela bröstet och varje för uppstötning känns det som att jag ska kräkas :/
  • jennie08
    Iowhannah skrev 2018-05-17 17:44:14 följande:
    Jag tog en Omeprazol förut. Den gav också effekt i typ en timme (precis som Novalucol). Efter middagen blir det jag som åker och köper Reduflux!

    Jag får också ont i hela bröstet och varje för uppstötning känns det som att jag ska kräkas :/
    Hjälpte Redufluxen?
  • Iowhannah
    jennie08 skrev 2018-05-18 14:28:58 följande:

    Hjälpte Redufluxen?


    Jag behövde inte ta den i går, det gick över bara jag köpte den. Så på så sätt kan man säga att det hjälpte :P Däremot så finns det numera även i tablettform, så jag tog det istället för gelen.
  • Johanna79

    Här kommer en till i v. 32.

    Har blivit sjukskriven en vecka & sedan på halvtid juni ut. Mått så himla illa dom senaste dagarna... Har tidigare haft "Chlomipramin" mot illamående, & för några veckor sedan skrev mvc-läkaren ut nya. Han sa att dom används ofta på förlossningen, & att det inte är någon fara att ta någon då & då. Doktorn på vc idag tyckte däremot inte dom är lämpliga... Blir orolig... Jag har ju tagit ett par, inga mängder, men ändå.

    Så mycket tankar nu. Jag är ensamstående med ett barn sedan tidigare & skaffar nu på egen hand. När jag mår så här illa & bara ligger blir jag så himla orolig... Tänk om nå't händer mig.... Hur ska det gå för barnen då..?

    Har ni andra besvär med illamående med?

Svar på tråden V. 32