• AnonymisJ

    Vad tycker du om böneutrop?

    Som rubriken lyder, vad tycker du om böneutrop? Och varför tycker du så?

  • Svar på tråden Vad tycker du om böneutrop?
  • Anonym (Tveksam)

    Man har rätt att utöva sin religion men böneutrop är jag tveksam till. Har en stad fått tillåtelse så vill de andra städerna med moske också ha det.

    Sverige är kristet i botten och kyrk klockorna ska vi fortsätta ringa i,det är en del av vår kultur eller vad man vill kalla det.

    Men Sverige är inget muslimskt land,så vi bör vara försiktiga med så inte det börjar ta över.

  • absalon

    Många i anden svaga är måhända rädda för att mot sin vilja bli föförda och omvända till islam. Religionen på modet just nu. I varje fall den religion man talar mest om nu. Finns några säkra knep för att slippa omvändelse?

  • Anonym (x)
    Anonym (.) skrev 2018-06-13 17:20:27 följande:
    dom har väl inte så mycket att säga till om nu när det blivit godkänt
    De kan ju fortfarande tycka till om det, eller hur?
  • oanonym
    absalon skrev 2018-06-13 18:36:04 följande:

    Många i anden svaga är måhända rädda för att mot sin vilja bli föförda och omvända till islam. Religionen på modet just nu. I varje fall den religion man talar mest om nu. Finns några säkra knep för att slippa omvändelse?


    Det kanske är islam som är rädd att deras anhängare ska bli sekulariserad/ tappa tron?
  • Anonym (eftervalet....)

    För det första hör det inte hemma i Sverige. För det andra låter det hemskt, skär genom märg och ben.

  • Anonym (Emot)
    AnonymisJ skrev 2018-06-13 13:10:08 följande:

    Som rubriken lyder, vad tycker du om böneutrop? Och varför tycker du så?


    Jag är emot.

    Jag kan också tala om vad en kille jag känner tycker, som har flytt ifrån ett land i Mellanöstern. Han har vaknat till böneutropen kl 4 VARJE MORGON I HELA SITT LIV. Han tyckte det var så skönt att slippa det när han kom till Sverige. Nu måste han flytta ifrån ett bostadsområde i Sverige för att slippa höra oljudet fortsättningsvis.

    Han har berättat väldigt mycket om hur det fungerar (eller snarare inte fungerar) i Mellanöstern och hur illa det är i det han kallar "Mini-Middle-East" där han nu bor. Det var ju det han försöket fly IFRÅN.

    Jag kan inte beskriva det han berättat på ett enkelt sätt. Men det är allvarligt sjukt.
  • Anonym (Emot)
    absalon skrev 2018-06-13 17:23:39 följande:

    Låt oss vara lite generösa, Ingen klagar väl över klockringningen. Religiösa möten av olika slag på torg och i parker är heller inte knäpptysta när körer och gitarrsystrar klämmer i för fullt. Vi klarar säkert av lite muslimska böneutrop mellan varven utan att bli helt omvända.Skrattande


    Läs mitt inlägg ovan!
  • Anonym (Lägg ner alltihop.)

    Varken böneutrop, kyrkklockor eller andra religiösa saker som låter ska vara tillåtet.

  • Anonym (Hemglass)

    Nej tack till böneutrop och nej tack till islamisering av Sverige.

    Snart kommer någon i tråden jämföra böneutrop med signalen från Hemglass.

  • Anonym (.)
    Anonym (Hemglass) skrev 2018-06-13 20:12:15 följande:

    Nej tack till böneutrop och nej tack till islamisering av Sverige.

    Snart kommer någon i tråden jämföra böneutrop med signalen från Hemglass.


    Håller med
Svar på tråden Vad tycker du om böneutrop?