• Anonym (S18)

    Ni gör mig så jävla äcklad!

    Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

    Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

    I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

    Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

    Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

  • Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-29 14:21:02 följande:
    Jag har nu läst en hel del antaganden och felmoraliserande i denna tråd av en ytterst förvirrad ts. Det kanske kommer lite huxflux nu när man börjat slänga SD-stämpeln men jag ville ändå skriva ner mina åsikter på ämnet och dela dessa.

    Jag skulle vilja påstå att en stor lösning på det mesta ni skriver, allt från att man inte vet om kvinnan gör det av egen fri vilja, om hon har en lämplig ålder och om hon själv är den som får pengarna eller om någon tar allt ifrån henne vid dagens slut, allt detta hade inte ens behövt vara en diskussion om det fanns statliga bordeller.

    På en statlig bordell hade man tagit ansvar för sina anställda. Göra en psykologisk utredning på de som ansöker, både om att få jobba och att få köpa sex, innan man anställer/låter någon köpa. Man hade även kunnat se till att avtalen om vad säljare och köpare kommer överens om är okej under samlaget upprätthålls och att personen som säljer sexet inte blir lurad på pengar eller fel behandlad. Jag föreslår att man på dessa bordeller även ska se till att både anställda och köpare ska bli testade för sexuellt överförbara sjukdomar innan samlag får ske. Det ska även finnas någon form av legitimation för köpare så att man lätt kan spåra en person om avtal bryts eller en könssjukdom upptäcks så att denna person/ dessa personer lätt kan kontaktas vid lagbrytning, så att de kan föras inför rätta, eller eventuella sjukdomar har spridits så behandling för dessa kan påbörjas.
    Detta är en liten del av förbättringar som kan göras för att dagens sexarbetare ska få en trygg arbetsplats där de inte ska behöva känna skuld, skam och måsten över vad de gör. De som jobbar på statliga bordeller ska alltså göra det enbart för att det är det de själva vill och allt sker på deras villkor. Vill man alltså exempelvis neka en kund samlag eller annat så ska man kunna göra det.

    Jag förstår att detta kan anses vara en totalt vrickad idé för många, särskilt för mina likakönade, då man ofta får för sig att ens egna åsikter som kvinna automatiskt ska vara desamma för alla andra kvinnor. Precis som när det kommer till frågan om prostitution och sexköp så är inte världen svart och vit som en kille så fint lägger fram det.

    Avslutningsvis, bara för att du själv som person har en stark känsla av vad som är rätt och fel så betyder det inte att du har all kunskap som krävs på området för att faktiskt kunna dra en slutsats om ämnet. Under förintelsen hade många en stark känsla till att det rätta var att utrota judar, homosexuella och människor av utländsk härkomst. Idag ser vi dock på detta som en väldigt mörk del av europeisk historia.
    Sammanfattningsvis vill jag alltså bara förmedla till alla att man inte ska dra förhastade slutsatser om något. Bara för att saker ser ut på ett visst sätt idag så betyder det inte att saker inte måste ändras för att föra vårt samhälle framåt till att bli mer accepterande och därigenom mer jämlikt!
    Ingenstans finns det statliga bordeller så varför skulle svenska staten satsa på bordellverksamhet.
    Skulle prostituerade vara statligt anställda skulle självfallet arbetslösa kunna tvingas söka jobb på bordeller och om de inte tog erbjuden anställning och inte hade goda skäl att neka som fysiskt hinder eller liknande kunna bli av med a-kassa.Särskilt lämpliga för anställning lär ju unga arbetslösa vara eftersom de inte fött barn eftersom  de inte har några förlossningsskador som kan hindra att ha flertal gånger per dag.

    Statliga jobb kan bara gå till medborgare så de fattiga romska kvinnorna eller de fattiga från Nigeria som är de som är i majoritet som sexsäljare i Nordeuropa skulle inte kunna få dessa anställningar.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (ttt) skrev 2018-06-29 15:00:08 följande:

    Bara för att få lite mer perspektiv på diskussionen - det är vanligare att unga killar än unga tjejer prostituerar sig. Även kvinnor köper sex.


    Kanske det är män som till större delen köper de unga killarna? Tror du får kolla upp det. Ungdom och skönhet är precis lika eftertraktat i gay-världen som i den hetero.
  • oanonym
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 15:11:26 följande:

    Kanske det är män som till större delen köper de unga killarna? Tror du får kolla upp det. Ungdom och skönhet är precis lika eftertraktat i gay-världen som i den hetero.


    Ja, det är män som köper unga killar oftast. Jag reagerade som du också, men sedan tänkte jag att påståendena ?Det är vanligare att unga killar än tjejer prostituerar sig? och ?Även kvinnor köper sex? inte behöver ha med varandra att göra.
  • Anonym (anneli)
    oanonym skrev 2018-06-29 15:54:13 följande:
    Ja, det är män som köper unga killar oftast. Jag reagerade som du också, men sedan tänkte jag att påståendena ?Det är vanligare att unga killar än tjejer prostituerar sig? och ?Även kvinnor köper sex? inte behöver ha med varandra att göra.
    Nähä. Ja jag hänger inte med riktigt. Tror inte det är vanligt att kvinnor köper sex i Sverige utan de som utnyttjar unga män sexuellt är de som jobbar på HVB-hem med ensamkommande....och då är inte pengar inblandade. Kanske ett uppehållstillstånd men sannolikt inte det heller fast den ensamkommande hoppas och tror det.  I teve har vi kunnat se att X antal gamla svenska kärringar åker till T EX Gambia och köper en ung man som sällskap. De är ju unikum och endast att beklaga.
  • oanonym
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 16:18:01 följande:

    Nähä. Ja jag hänger inte med riktigt. Tror inte det är vanligt att kvinnor köper sex i Sverige utan de som utnyttjar unga män sexuellt är de som jobbar på HVB-hem med ensamkommande....och då är inte pengar inblandade. Kanske ett uppehållstillstånd men sannolikt inte det heller fast den ensamkommande hoppas och tror det.  I teve har vi kunnat se att X antal gamla svenska kärringar åker till T EX Gambia och köper en ung man som sällskap. De är ju unikum och endast att beklaga.


    Japp.
  • Anonym (anneli)
    oanonym skrev 2018-06-29 16:20:32 följande:
    Japp.
    Eller Dajm
  • Anonym (ttt)

    www.metro.se/artikel/alex-18-säljer-sex-till-äldre-kvinnor-många-vill-ha-ungdomar-xr


    ? Vi är sofistikerade gentlemän när vi träffar de här kvinnorna. Vi tar hand om dem. Och skiljer sig inte sjukt många i Sverige? Jag tänker att de här kvinnorna kanske är ensamma?


    Alex säger att de allra flesta kunder är kvinnor strax över 40 år gamla. De vill gärna ses kring helgen men ibland ringer någon mitt på dagen i veckan.


    ? Alltså, vi har en bil som vi kan vara i om det skulle vara så. Men det har bara hänt någon gång. Vi är nästan alltid hos kvinnorna. Vi frågar ju inte något om deras liv men man ser ju på lägenheten att de har barn och så.

  • Anonym (yes)
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 14:29:15 följande:
    Alltså, jag tror det är ytterst få som motsäger sig den fria viljans prostitution, som en eskort kan vara. Det är bara att de är så försvinnande få, och det är inte deras röster som är intressanta eftersom de inte utnyttjas, misshandlas, blir offer för trafficking osv.

    Eftersom en på riktigt frivillig prostituerad, dvs en som inte bara hamnat där pga skit, är som någon skrev "en på miljonen" undrar jag varför ni tycker det är intressant att diskutera dem? Det är inte ett problem, de är inte en del av problemet., problemet med prostitution rör inte dom. Om vi lyfter bort dom helt från diskussionen, kan ni hålla med om att prostitution är ett stort problem där väldigt många far väldigt illa?
    En på miljonen, var får du det ifrån?

    Varför vi tycker det är intressant att diskutera om dem.... nu kör du med dina manipulationsknep igen.... är det öht fastställt att det förhåller sig som du påstår?
    Om det inte är det varför utgår du ifrån att alla här ska diskutera utifrån att verkligheten ser ut som DU påstår att den gör?

    Som svar på din fråga, folk väljer att diskutera "dem". För att de helt enkelt inte håller med om din svartvita världsbild och dina påståenden.
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 23:11:03 följande:
    Bara att googla som jag gjorde så dyker det upp artiklar där prostituerade uttalar sig, NZ har stora problem med våld mot kvinnor och barn och det var just att utsättas för våld som inte hade förändrats

    Nu vet jag inte vad som hänt med alla dessa nya inlägg, men gav du källa någon gång, eller återupprepade du bara samma sak om och om igen?

    Dock finner jag det märkligt att en del hävdar man ska skydda kvinnorna, men sen bara orsakar dom mer skada.
    Efter 20 år förbud måste det bli pinsamt uppenbart att det inte fungerar överhuvudtaget, men moralen gör så en del inte ens klarar av att diskutera frågan och de problem som finns.
    Jag anser det största problemet med prostitution är kriminella nätverk, även där man har prostitution lagligt.
    Ser aldrig några förslag hur man ska lösa detta, vi har nu testat att förbjuda det och fallerat i det grövsta.
    Dock är min erfarenhet av moraliska brott, är just att man tillåter inga argument och man gladligen kliver över lik för upprätthålla moralen.
    Samtidigt som man försöker hävda det är för kvinnorna, fast det är uppenbart fel.


    hur många meter var det?
  • Anonym (anneli)
    Anonym (ttt) skrev 2018-06-29 16:36:42 följande:

    www.metro.se/artikel/alex-18-säljer-sex-till-äldre-kvinnor-många-vill-ha-ungdomar-xr


    ? Vi är sofistikerade gentlemän när vi träffar de här kvinnorna. Vi tar hand om dem. Och skiljer sig inte sjukt många i Sverige? Jag tänker att de här kvinnorna kanske är ensamma?


    Alex säger att de allra flesta kunder är kvinnor strax över 40 år gamla. De vill gärna ses kring helgen men ibland ringer någon mitt på dagen i veckan.


    ? Alltså, vi har en bil som vi kan vara i om det skulle vara så. Men det har bara hänt någon gång. Vi är nästan alltid hos kvinnorna. Vi frågar ju inte något om deras liv men man ser ju på lägenheten att de har barn och så.


    Sidan finns inte kvar som det verkar!? Väldigt märkligt att kvinnor med barn i 40-årsåldern inte väljer att träffa en vettig man i mogen ålder utan köper en snorunge. Liksom varför inte skaffa en dildo och lite fantasi?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!