• Anonym (!!)

    Tappade mobilen i vatten, vad göra nu?

    Blir galen på mig själv. Tappade nyss ner min Iphone 7 i en hink med vatten OCH Ajax i bara nån sekund. Nu är ena högtalaren helt fucked. Har lagt den i ris, vad kan man mer göra? 

    Har ingen försäkring på telefonen heller! :/ 

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Tappade mobilen i vatten, vad göra nu?
  • annabellelee

    Låt den torka, gärna länge. Jag tappade en telefon i vatten och den slutade funka. Fick köpa ny. Många månader senare satte jag på den av nyfikenhet och då fungerade den felfritt. Så ge inte upp för tidigt....

  • Duckan

    Min tog tid på sig att torka, veckor. I början var den knas och batteriet höll dåligt, men sakteliga gick den tillbaka till sitt vanliga jag igen. Två år senare har jag den ännu.

  • Anonym (!!)

    Okej tack! Den ligger i ris just nu.. 

  • Anonym (Vattentålig)

    Ingen fara, IPhone 7 är ju vattentålig. Högtalaren låter konstig bara för att det fortfarande är vatten kvar, men det räcker att skaka mobilen lite och sedan vänta någon timme tills det torkat ordentligt. Jag har tvättat av min mobil under kranen massa gånger. Går hur bra som helst!

  • Anonym (!!)
    Anonym (Vattentålig) skrev 2018-08-20 13:21:24 följande:

    Ingen fara, IPhone 7 är ju vattentålig. Högtalaren låter konstig bara för att det fortfarande är vatten kvar, men det räcker att skaka mobilen lite och sedan vänta någon timme tills det torkat ordentligt. Jag har tvättat av min mobil under kranen massa gånger. Går hur bra som helst!


    Blir så nervös när jag inte har någon försäkring på den också haha, men tack! 
  • Anonym (Jenka)

    Hårtork..fast inte för närma..kan bli för varmt då..

  • Anonym (!!)
    Anonym (Jenka) skrev 2018-08-20 15:05:23 följande:

    Hårtork..fast inte för närma..kan bli för varmt då..


    Tack!
  • Anonym (XX)
    Anonym (Jenka) skrev 2018-08-20 15:05:23 följande:

    Hårtork..fast inte för närma..kan bli för varmt då..


    Absolut inte när mobilen redan är vattentät och ska fixa det själv. Skulle vara utan värme då men ändå tveksamt.
Svar på tråden Tappade mobilen i vatten, vad göra nu?