• LiljaSagittarius

    Kan ni sluta använda hen!?!?

    Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel



  • Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 15:33:30 följande:

    Dom visar sig i att dom är större än genustrams. -"Låt kärringarna hålla på"


    Det är för mig extremt avtändande med omanliga män som inte behandlar mig som en kvinna.
  • KlunsSmurfen

    Hen/h*n är bara ord för att undvika att kategorisera när det inte finns någon mening med det. Många skriver h*n när kategorierna inte är relevanta eller om man inte vet.

    Existerar det någon öht som varken är man eller kvinna, någon som saknar manliga och kvinnliga biologiska komponenter?
    Att känna sig som varken eller är inte samma sak som att vara varken eller.

    Man, kvinna, intersex, transsexuell, icke binär/dubbel binär, osäker, jag skiter fullständigt i vad folk sätter för etikett på sig själva men man kan inte kräva att andra ska hålla med.




    Är du en man om du säger att du är det? Är du en 7-åring om du känner dig så? Två meter lång? En katt? Hur långt går gränsen för vem eller vad du är? Eller finns det en gräns? Hanna Lindholm besöker Södertörns Högskola för att få studenters syn på identitet.


    - Människor har 10 fingrar
    -- Nej jag har 12 fingrar, jag har träffat en med 8 fingrar så människor har ett okänt antal fingrar.
    - Människor har 10 fingrar, du är ett undantag.
    -- Människor har allt från 0 fingrar till många, det är ett spektrum med flera kategorier. Vi måste ändra i biologi böckerna så det står att människor har  olika antal fingrar.
    - Undantag som tillhör en minoritet förändrar inte att människor har 10 fingrar.
    -- Jag har 12 fingrar, vem är du att ifrågasätta min existens?
    - Suck.

    - Människor har 10 fingrar
    -- Nej upplever det som att jag har 12 fingrar, jag har träffat en som upplever sig ha 8 fingrar så människor har ett okänt antal fingrar.
    - Jag har räknat dina fingrar, du har 10.
    -- Människor upplever sig ha allt från 0 fingrar till många, det är ett spektrum med flera kategorier. Vi måste ändra i biologi böckerna så det står att det beror på hur man upplever det .
    - Du har 10 fingrar, hur många fingrar du upplever dig ha är inte relevant.
    -- Det känns som att jag har 12 fingrar, vem är du att ifrågasätta min existens?
    - Suck.


    Antar att "LiljaS­agitta­rius" syftar på innehållet i klippet h*n länkade, det andra ju om att sätta etiketter på andra för att man själv eller någon annan inte passar in.

    När ett vanligt barn inte kan svara på vilket kön det tillhör för att det känns obekvämt så går det för långt, man ska inte uppfostra sina barn som om de vore icke binära om de inte är det. Ett vanligt barn är inget könlöst hen

    Ett postmodernt genustrams där sanning och fakta inte existerar så man hittar på en egen verklighet som man försöker tvinga på andra.
  • Anonym (Trött)

    Om 60 åringar, som jag kan använda ordet hen så borde unga människor kunna det.

    Hon och han funkar när man vet vilket kön det är eller vilket kön personen identifierat sig med.

    Hen använder man sig av när man faktiskt inte vet vilket kön personen är eller om man inte vill berätta vilket kön personen är.

    De som inte känner sig som han, hon eller hen, kallar sig själva som den och även ett annat ord som beskriver vad de identifierar sig som.

    Det är ju helt galet att berätta om sitt barn och variera hen och sonen/dottern när de skriver i sin tråd.

    Lika illa är det när ts berättar att deras man ljuger och är otrogen och nu kan inte lita på hen.

  • KlunsSmurfen
    Anonym (Hen) skrev 2018-09-06 09:47:43 följande:

    Snälla utbilda er lite!!! Det finns ickebinära personer som vill bli kallade för HEN och då blir det så. Faaaan blir så less på alla jävla tjötrövar som inte kan acceptera nya ord. Hahaha är ni 4 år gamla eller?

    Om en person vill bli kallad för ett visst namn då lyssnar ni minsann. Men HEN är svårt??? Ni är samma personer som stampar i golvet och börjar lipa för att ni inte ska säga NEGERBOLL... "men vi sa ju det när vi va småå... määääää *lipar*"

    Shut the fuck up och kom ur grottan


    Den nivån på diskussionen hör hemma på grottstadiet.

    Respekt är något man förtjänar....Shut the fuck up.
  • Anonym (Det finns bara två kön!)
    Anonym (ÄlskaHen) skrev 2018-09-08 14:30:27 följande:
    Så en människa som föds med en vagina men har XXY -kromosomer anser du är en kvinna? Du tror alltså på allvar att könet avgörs sv könsorganet? Otroligt naivt isf. Att man vill ändra sitt könsorgan till det som är socialt kopplat till det könet är inte så konstigt men alla hör inre det.

    Ja man föds in i sitt kön. Det avgörs dock inte på könsorganet.
    Kort och koncist.
    Könet bestäms av könsorganet.
  • Anonym (mor)

    HERREGUD så lycklig man blir där på BB när man får veta att man fått en liten fin grabb eller en liten tjej. Tänk om man fått en "hen"..............

  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 15:57:39 följande:

    HERREGUD så lycklig man blir där på BB när man får veta att man fått en liten fin grabb eller en liten tjej. Tänk om man fått en "hen"..............


    *URSÄKTA, blev fel där. Jag menar självklart inte att man blir ledsen om man råkar få ett av de där sällsynta barnen där könet är svårt att avgöra. Man blir förvirrad och undrande men självklart lycklig mitt i allt.
  • Anonym (mor)
    Alltid42 skrev 2018-09-08 16:06:35 följande:

     Nedan är ett exempel på en mening där ordet hen underlättar. Jag har tidigare saknat ett ord när dessa meningar dyker upp.

    "Beskriv för en familjemedlem ditt problem. Fråga honom eller henne om han eller hon har en lösning."

    "Beskriv för en familjemedlem ditt problem. Fråga hen om hen har en lösning. "

    Här har ordet hen fyllt en bra funktion tycker jag även om det absolut går bra att skriva som i första exemplet såklart!


    GLASKLART. Inte svårare än så och "hen" har ju använts i akademiska avhandlingar etc sedan långt tillbaka.
  • Anonym (mor)
    Alltid42 skrev 2018-09-08 16:30:45 följande:
    Tack!! Jag blir lika förvånad varje gång detta ord retar upp så många och leder till så starka reaktioner. Ordet är ju bara till hjälp tänker jag, att korta ner meningar lite...
    Eller hur!
Svar på tråden Kan ni sluta använda hen!?!?