• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Inalina

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram

  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 00:16:17 följande:

    Ja vi får åka hela gänget tillsammans, kan behövas!!;) Jo annars är det bra, molande värk kring livmodern typ växtvärk, svullna/ömma bröst och väldigt känslosam. Blir rörd för ingenting och blir tårögd haha. Annars inget! I början hade jag super mkt cravings på surt och salt. Gjorde salladsdressing som jag typ drack haha! Hur är din dagsform?


    Okej, skönt att känna nånting iallafall, ja har liite molvärk men inte mycket. Allt annat borta. Ja antar att de kommer och går, men nervös blir man ju såklart ändå.

    Haha låter inte frestande med salladsdressing som dricka, men va gör man inte för att stilla sina begär haha
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-23 00:55:27 följande:

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram


    Åh nej! Förstår din oro! Har det lugnat ner sig eller kommit mera? Behöver som vi sagt många gånger inte betyda nått, de vet du ju med, men ja förstår dig helt och hållet att du blir rädd. Bra att du håller hoppet uppe! <3
  • BaKu
    Inalina skrev 2018-09-23 00:55:27 följande:

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram


    Åh nej! Håller tummarna för att allt är okej. Det är verkligen din tur nu!
  • LillaAw
    Inalina skrev 2018-09-23 00:55:27 följande:

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram


    Håller tummarna hårt för att det har slutat blöda nu och att allt är bra. Det är så jobbigt att se. Jag har haft till och från i 4 dagar men HCG fortsätter öka och jag har läst att det kan vara så. <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Kallamakka
    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 00:23:14 följande:

    Ja det är väldans svårt det där. Man kan ju inte ens föreställa sig hur man skulle reagera på ett avvikande resultat. Vi kommer göra det främst för att om det skulle vara ett livshotande fel där man behöver avbryta grav så vill jag gärna veta det så tidigt som möjligt. Har en vän som för ett år sedan fick veta på RUL att deras bebis hade en trisomi sjukdom som gjorde att hen inte skulle överleva. Detta hade de kunnat se på kub så jag har blivit lite påverkad av den händelsen...:( Men å andra sidan har jag hört många som säger att kub kan vata missvisande så lite splittrad är man ju...


    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 00:24:25 följande:

    När hade du BF?:)


    När man har en händelse sådär i huvudet som du har, så är det nog lättare att se fördelen men kub tror jag! Men gud vad hemskt att få de beskeden så sent :(. Just i livshotande fall, känns det lättare(för mig) att avsluta. Men i de fall det inte är livshotande, det är väl där vi är oense kring om man skulle fortsätta graviditeten eller inte.

    Och om vi gör kub, så är det i hoppet om att det inte ska bli så att vi ställs inför ett val där nån av oss kommer att få ge med sig för nåt den inte känner är rätt.

    En annan positiv sak är ju att man får se bebisen en gång till, och det är ju aldrig fel! :) (det är typ det som är min främsta orsak)

    Jag har bf 4 maj, idag är det vecka 9 :) känner att man inte riktigt har koll på vart alla är!
  • Kallamakka
    Inalina skrev 2018-09-23 00:55:27 följande:

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram


    Men näe! :'(

    Önskar med Allt jag har att det inte fortsätter komma något!! Och även om det gör det, så behöver det inte betyda det värsta! Vi håller hoppet uppe - Skickar en stor kram till dig och ta hand om dig!
  • LillaAw

    Äntligen fick jag ringa kliniken och meddela att jag är gravid :) Testet imorse var starkare än någonsin.

    Har fått tid för ultraljud 11/10 så om 2,5 veckor. Känns som en evighet dit!! Jag har även börjat känna mig lite yr som ett nytt gravidsymtom. Hoppas ni får en härlig söndag <3


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Saner
    Inalina skrev 2018-09-23 00:55:27 följande:

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram


    Uscha hoppas verkligen inte det är något allvarligt. Att det är sån flytning som är normal. Massa kramar till dig
  • Saner
    LillaAw skrev 2018-09-23 11:10:47 följande:

    Äntligen fick jag ringa kliniken och meddela att jag är gravid :) Testet imorse var starkare än någonsin.

    Har fått tid för ultraljud 11/10 så om 2,5 veckor. Känns som en evighet dit!! Jag har även börjat känna mig lite yr som ett nytt gravidsymtom. Hoppas ni får en härlig söndag <3


    Wiiiiie Grattis. Så spännande för er. Det tar tid vänta men snart är du där. Vi ska göra på onsd. ÄNTLIGEN. Nervöst bara
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF