• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • anina
    Seb81 skrev 2018-09-27 19:58:07 följande:

    Hej svejs!

    Är det någon mer än jag som har fått massa finnar? I ansiktet & skinkorna... alltså de i ansiktet gör så fruktansvärt ont alltså! :P


    Jag är också finnig. :) brukar få det innan mensen kommer så blev såklart orolig igen. Men det är ju hormoner i kroppen nu med. Har fått eksem runt rumpan också.

    Och tydligen nåt sår i rumpan av nån anledning. Idag när jag var på toa var pappret helt fullt av blod. Blev livrädd att det var där framifrån. Men det var det inte iaf. :) ursäkta om det var lite mycket information. :)
  • anina

    Hej tjejer.

    Jag har varit lite off några dagar. Har läst senaste meddelanden. Skönt att det går bra för er. :) ska läsa de andra också.

    Jag har sjukskrivit mig från jobbet nu. Jag pendlar mellan gråtande (graviditetsdepression, så inget värre) och illamående. Tror jag fick en spricka i handleden idag när jag blev arg på Apple och slog telefonen, haha. Hoppas det försvinner när jag slutar med lutinus.

    Tänkte fråga hur ni mår men är nog lättare att jag läser ikapp lite. :) 6 dagar kvar till vul.

  • Inalina
    anina skrev 2018-09-27 22:52:38 följande:

    Hej tjejer.

    Jag har varit lite off några dagar. Har läst senaste meddelanden. Skönt att det går bra för er. :) ska läsa de andra också.

    Jag har sjukskrivit mig från jobbet nu. Jag pendlar mellan gråtande (graviditetsdepression, så inget värre) och illamående. Tror jag fick en spricka i handleden idag när jag blev arg på Apple och slog telefonen, haha. Hoppas det försvinner när jag slutar med lutinus.

    Tänkte fråga hur ni mår men är nog lättare att jag läser ikapp lite. :) 6 dagar kvar till vul.


    Har tänkt på dig, och misstänkt att du mådde dåligt :( bra att du gick till någon som förhoppningsvis kan hjälpa dig framåt- vanligare än man tror det där- när man borde vara den lyckligaste är man den mest förstörda.

    Men du kommer igen och jag hoppas du har ljusa stunder också när du tänker på bebisen :)

    Så illamåendet har slagit till hos dig? Jag känner mig illamående på kvällarna (nu när jag ska sova mest) men kan också tänka att jag inbillar mig för man känner efter så mkt...svårt att skilja på dröm o verklighet i den här dimman ;)

    Stor kram!!
  • anina
    Inalina skrev 2018-09-27 23:04:11 följande:

    Har tänkt på dig, och misstänkt att du mådde dåligt :( bra att du gick till någon som förhoppningsvis kan hjälpa dig framåt- vanligare än man tror det där- när man borde vara den lyckligaste är man den mest förstörda.

    Men du kommer igen och jag hoppas du har ljusa stunder också när du tänker på bebisen :)

    Så illamåendet har slagit till hos dig? Jag känner mig illamående på kvällarna (nu när jag ska sova mest) men kan också tänka att jag inbillar mig för man känner efter så mkt...svårt att skilja på dröm o verklighet i den här dimman ;)

    Stor kram!!


    Ja jag är helt ur balans. Men jag har haft fler ljusa stunder sen jag sjukskrev mig. Chefen var förstående så det släppte nog en stor sten där.

    Jag har mått illa sen RD 6 faktiskt. Kommer och går under hela dagen. Försvann en dag och blev så nojig. Tänk att man kan bli glad för att man mår illa. :)

    Ja det är väl så. :) ibland tänker jag att allt är inbillning, att man inte är gravid. Märkligt. :) har du några andra symptom nu?

    Kram
  • Ellencassandra
    jaktenpaflow skrev 2018-09-27 21:42:54 följande:

    Hej och välkommen!! Kul att det droppar in en efter en från IVF grupperna! Stort grattis till ditt plus! Är det första plusset? Förstår att det känns helt overkligt! Känner själv samma sak, som att någon ska säga ?Nej jag ser inga spår av en graviditet, vem har antytt det?? Men nu är det våran tur att få små bebisar! Vara känslan att få de ett positivt gravtest är ju underbart!


    Hej och tack så mycket :) ja det e verkligen roligt å hoppas det kommer fler å fler! :)

    Nä jag fick plus i våras men blev MA tyvärr :( jätte tungt så nu känns det lite extra jobbigt för man e rädd att det ska ske igen. Men hoppas att allt ska gå vägen denna gång! :)

    Grattis till dig :) du fick en överstimulering va? :o är det bättre med dig? Ja nu är det verkligen vår tur! :) vår å sommar bebisar :)
  • Kallamakka
    BaKu skrev 2018-09-27 20:15:11 följande:

    Ja det kändes tryggt och lugnande inför framtiden.

    Väntan är nog det vi alla upplevt. Som att inte allt annat är jobbigt nog.

    Vi har också manlig faktor och minns den där hemska känslan efter första spremaprovet. Där var dock enda gången de skyndade på lite. Vi behövde "bara" vänta typ två månader för de tyckte det var onödigt då tre månader är för alla spermier och alla bildas ju inte samtidigt. De tyckte nog lite synd om oss och förstod väl att även nästa prov skulle bli dåligt så onödigt att vänta.

    Jag tycker faktiskt att det gått fort efter VUL. Vi är ju redan i 25+3.

    Kommer ihåg att det var en sån lättnad att passera vecka 12.

    Hur mår du nu?


    Ja ni hade också manlig faktor! Men alltså lyckan när de hittade spermier efter biopsi... Det är topp tre bästa dagarna i mitt liv. Så underbart!

    Ja nu är allafall väntan roligare än den varit, tycker jag :) nu väntar man på bebis, inte på provsvaren osv. :)

    Just nu mår jag bara bra, ungefär som vanligt, inget ont i brösten, inget illamående. Kan bli lite yr när jag ställer mig upp och känner mig lätt irriterad. Vänder på steken och uppskattar lite symptom istället för att noja, kan ändå inte påverka om det är kvar eller ej.

    Hur mår du själv? :)

    Ja och vecka tolv. Minns du med hur många procent missfallsrisken minskas?
  • Inalina
    BaKu skrev 2018-09-27 20:50:16 följande:
    Ja det var en lättnad! Och så skönt att veta om det händer igen.

    Jag har ett ganska lugnt kontorsjobb så än så länge går det bra att jobba fullt ut. Dock är jag väldigt försiktig med stress och fysiskt jobb. Tur jag har en man som inte gnäller utan tar på sig extra här hemma nu. Han har verkligen visat att jag gjorde rätt som valde honom.

    Däremot kommer jag gå hem mer än en månad innan bf. Känner att det ska bli gött att gå hemma och bara komma i ordning och varva ner innan det är dags. Kändes lite sådär först då nästan alla på mitt jobb gått hem mycket senare, men efter i tisdags känns det bara så rätt.

    Hur mår du nu? Vul på måndag va?
    låter bra att du är försiktig med det fysiska (och psykiska)! det är ju inte så lång tid kvar nu så är väl helt rätt att fokusera på bebisen istället Drömmer kan tänka mig att männen ibland steppar upp i det här läget - de anar nog att de inte kommer vara nr 1 för bebisen (eller dig) sen på ett tag så de får väl passa på Glad det är väl väldigt individuellt när man går hem innan födseln - låter inte alls konstigt att man varvar ner en månad innan. hoppas du får njuta av lite egentid också, för sen när baby är här är det nog farväl till långa varma duschar och hårinpackning Flörthehe

    jag mår bra, molvärken och ryggvärken från i början har lagt sig, känner mer ömma bröst och ev. illamående nu - men inte på morgonen- mer på kvällen! yes vul på måndag, är lite nervvrak egentligen men tror jag kan dölja det ganska bra.. mannen tyckte jag verkade lite deppig igår (jag är vanligtvis den väldigt positiva)- tror bara det är ganska mkt oro så här några dagar innan och kanske även hormoner som spökar och inte låter mig vara så där löjligt lycklig... men kanske vänder det på måndag!Solig
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-27 12:51:13 följande:

    Åh va roligt med första barnbarnet åt era med.. Så himla kul. Hoppas vi får berätta för dom inom kort :)


    ååh, mysa med en bebis i Maj.. läskigt att ens tänka tanken.. jag hoppas såå. Och sån perfekt årstid att få barn oxå! hade vart helt underbart. Lagom varmt och mysigt att sova ute i vagnen och gå promenader hela dagarna.. Längtar och hoppas såå <3


    hur står det till idag? tänk att det är fredag igen - och OJ vad vi alla nojade i tråden förra fredagen!! Flört tänk att vi kommit en vecka närmare målet i alla fall - jag går in i v 7 idag (vilket känns som en lögn när det heter 6+0..men men) känns som att jag försöker hänga upp mig på siffror hela tiden hehe kanske ska försöka att 'bara vara gravid' istället Tungan ute! mina bröst ömmar om man klämmer till dem ordentligt i alla fall - och jag tycker magen kurrar väldigt mkt hela tiden - något du/ni andra märkt?
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2018-09-27 21:48:57 följande:

    Vi har valt att göra NIPT då vi är bortresta veckorna för KUB. Imorgon är det dags, ultraljud och blodprov, är i v 10+4. Försöker att tänka positivt men man är ju så orolig, tänker att det kanske inte ens finns ngt, även fast vi gjorde VUL 8+2... Eller tänk om den stannat i utvecklingen... Vad mycket energi alla dessa tankar tar haha!


    så spännande med era tester idag, det kommer gå bra ska du se!Glad när får man svar på NIPT?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-28 08:13:02 följande:
    hur står det till idag? tänk att det är fredag igen - och OJ vad vi alla nojade i tråden förra fredagen!! Flört tänk att vi kommit en vecka närmare målet i alla fall - jag går in i v 7 idag (vilket känns som en lögn när det heter 6+0..men men) känns som att jag försöker hänga upp mig på siffror hela tiden hehe kanske ska försöka att 'bara vara gravid' istället Tungan ute! mina bröst ömmar om man klämmer till dem ordentligt i alla fall - och jag tycker magen kurrar väldigt mkt hela tiden - något du/ni andra märkt?

    Idag är en bättre fredag. Känner mig dock inte alls gravid. Gör du?
    Ja menar rent kroppsligt, om man räknar bort eventuella symptom... Känner mig inte gravid. Det skrämmer mig lite.. 
    Men, jag försöker tänka att jag kan inte göra något åt det. Har fortfarande ingen molvärk.. ingen annan känning ALLS.. brösten ömmar pytte pytte lite, om jag klämmer på dem, inte annars.. 


    Skönt att du har lite symptom iallafall :) Ja försöker oxå "bara vara gravid", även om jag innerst inne har en känsla av att det skitit sig redan.. tyvärr. Men, ja kan inte göra nått åt det fören vid ul ändå, så bara att acceptera läget och vänta :) I helgen ska vi iväg och tänka på annat åker ifdag direkt efter jobbet. Plocka bär, spela spel, ut på promenader, och äta gott. ska bli mysigt :)


    Är det idag ni får besök? :) 

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF