• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-10-02 15:56:46 följande:

    ja än så länge har jag sluppit det.. själv då?

    jag har ett mer administrativt jobb så får väl vara i fred rätt mkt på kontoret och kan även jobba hemifrån ibland så ska absolut inte klaga...;) måste ju finnas vissa jobb som måste vara fruktansvärt jobbiga - typ kock, förskollärare, eller vissa vårdyrken där man blir utsatt för äckliga lukter o dyl... 


    Skönt! :) nä har också sluppit. Idag mådde jag inte ens illa så då börjar jag noja över det också.. måste försöka slappna av och förstå att alla graviditeter är olika men man vill gärna ha tydliga symptom för då känns det mer på riktigt..

    Okej men det är ju skönt iallafall :) jag måste tyvärr utstå en del lukter i mitt jobb inom vården! Får se hur det går om man blir känsligare haha!
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-10-02 21:15:46 följande:

    Haha jaha?! Varannan dag symptom, de har ja aldrig hört förr, får se imorron då hur brösten känns, om dom ömmar mycket igen så är jag väl en sån kanske :D Haha.

    Ja tänkar har man gått om i allt detta.. räknar ner dagarna till ul. Både längtar och fruktar den dagen. Vill bara veta. NU. Men ändå inte, tänk om det är något som är fel, då är allt över :( ... jag hoppas hoppas att allt är som det ska där inne <3

    Hur gammal va du? Säkert frågat förr men glömt... ursäkta:)


    Ja precis! Läst om flera som har så! Jag har märkt att mina bröst aldrig ömmar på morgonen men sen på kvällen när bh-n åker av å man ska lägga sig då känns det :P

    Mm samma här :( känns så långt borta. Gud vad dåligt jag kommer må den dagen innan man vet :P usch! Nästan så man vill boka in ett tidigare ul nästa vecka.. men ska försöka hålla mig :P

    Jag är 27, 28 om en månad typ :) hur gammal är du? :)
  • Inalina
    anina skrev 2018-10-02 22:09:34 följande:

    Hej tjejer. :)

    Hur har ni det? Ikväll har jag lyckats ta mig från sängen till soffan. :) illamåendet tar knäcken på mig. Låg vaken halva natten igår pga det.

    Imorgon är det ul, så nervöst. Ska bli så skönt att göra det. Hoppas allt ser bra ut.

    Förresten jag såg att du har gjort ditt ul Inalina. :) stort grattis till ett pickande hjärta. :) du är i vecka 7 nu va? Ska du göra ett till om ett par veckor?

    Kram


    Hej! Tänkte jag skulle skriva i fråga hur det var med dig men du hann före :)

    Det finns saker man kan köpa mot illamåendet har du inte fått något utskrivet?? Både åksjukeband och något som heter Lergigan Comp säger de ska hjälpa! Är själv på väg till apoteket för att leta upp vad som helst som kan få mig att må bättre, blir värre o värre för varje dag här och tuggar jag inte på något hela tiden går det knappt :(

    Japp är i v 6+4 idag tror jag! Tack för grattis:) jag ska göra ett till om 2-3 v- vet inte om det räknas som högriskgraviditet om man gjort ivf? Vet ni? Sen får man ofta fler ul om man är över 35, men vet inte om det gäller åldern jag har nu eller när bf är...

    Vul kommer gå bra idag!! Hör av dig sen :) stor kram och hoppas verkligen du mår bättre snart!!!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-10-03 07:42:07 följande:

    Ja precis! Läst om flera som har så! Jag har märkt att mina bröst aldrig ömmar på morgonen men sen på kvällen när bh-n åker av å man ska lägga sig då känns det :P

    Mm samma här :( känns så långt borta. Gud vad dåligt jag kommer må den dagen innan man vet :P usch! Nästan så man vill boka in ett tidigare ul nästa vecka.. men ska försöka hålla mig :P

    Jag är 27, 28 om en månad typ :) hur gammal är du? :)


    Hade jag bott någonstans där möjligheten till att boka in privat finns, så hade jag gjort det.... Närmaste ul privat är ca 10 min elkel resa, så de känns lite bökigt. Men Men, nu är det "bara" 5 dagar kvar. Jag får hålla ut :p

    Jag är 27 år :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-10-03 08:07:36 följande:

    Hade jag bott någonstans där möjligheten till att boka in privat finns, så hade jag gjort det.... Närmaste ul privat är ca 10 min elkel resa, så de känns lite bökigt. Men Men, nu är det "bara" 5 dagar kvar. Jag får hålla ut :p

    Jag är 27 år :)


    Oj då! Nä Då är det ju verkligen lite bökigt! Men bara fem dagar kvar! Åh hoppas så att det ska gå bra för dig :)

    Då är vi ju jämngamla :)

    Jag bor i Stockholm så här är det ju många olika ul kliniker. Men får se.. mindre än två veckor kvar!
  • Inalina
    monn skrev 2018-10-02 19:43:19 följande:
    Oj så dyrt!! Prag känns ju mer rimligt då :) så då finns det chans för tvillingar med andra ord?:)
    hehe men de såg bara en liten groda på vul i måndags - så jag tror inte den andra kommer dyka upp ;)
  • Inalina
    BaKu skrev 2018-10-02 21:33:24 följande:

    Nu har ett symtom blivit mer och mer märkbart. Har känt av det länge, men nu börjar det bli komiskt. Den berömda gravidhjärnan. Häromdagen höll jag på att stoppa mjölken i diskmaskinen och idag öppnade jag besticklådan för att lägga ner nåt så självklart som...en tomat.

    Jaja, både jag och mannen har roligt åt mina små ögonblick och får väl vara glad så länge det inte är något allvarligt man gör :p


    haha äntligen ett symptom man kan ha lite kul åt i alla fall ;)!!

    mitt illamående blir värre o värre, har du testat ett sånt där armband mot åksjuka/sjösjuka? känns så meckigt att behöva ta sig till läkare igen (när jag var där i måndags!!) för att få recept på tabletter.... men snart står jag inte ut så då får det väl bli ett (dyrt) besök till hos min gyn. kanske är de schweiziska apoteken uppfinningsrika med receptfria grejer också - får kolla...
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-10-03 08:10:49 följande:
    Oj då! Nä Då är det ju verkligen lite bökigt! Men bara fem dagar kvar! Åh hoppas så att det ska gå bra för dig :)

    Då är vi ju jämngamla :)

    Jag bor i Stockholm så här är det ju många olika ul kliniker. Men får se.. mindre än två veckor kvar!
    okej, ja hade jag bott i stockholm hade jag garanterat gjort ul ;) haha.. ska inte fresta dig.. men JAG hade gjort det, absolut :D Där finns det väl lite att välja på menar jag ;) 

    Jaa, 5 dagar kvar.. Måndag smäller det.. Hade en dålig känsla igår dock att de kommer va negativa besked på måndag. Försöker stöta bort dom känslorna, men ja har lika idag.. Det känns jobbigt.. Hoppas verkligen jag kan försöka fortsätta vara positiv fram till dess iallafall, så får man se hur de blir då.. Ja kan ju inte påverka nått ändå.... Hoppas hoppas lilla knodden mår bra där inne <3

    Inga symptom idag heller.. Har tänk på en grej.. ALLA ni här inne mår illa.. vissa mer än andra, men alla mår illa.. Jag mår inte illa nånting, har inte gjort alls. Vet att alla är olika, men på varenda sida man läser står de att "nu kan man må mycket illa" eller "nu är det fullt normalt att må jätte illa på morgonen" osv.. Ja känner ingenting sånt, alls :P 
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-10-03 09:09:10 följande:

    okej, ja hade jag bott i stockholm hade jag garanterat gjort ul ;) haha.. ska inte fresta dig.. men JAG hade gjort det, absolut :D Där finns det väl lite att välja på menar jag ;) 

    Jaa, 5 dagar kvar.. Måndag smäller det.. Hade en dålig känsla igår dock att de kommer va negativa besked på måndag. Försöker stöta bort dom känslorna, men ja har lika idag.. Det känns jobbigt.. Hoppas verkligen jag kan försöka fortsätta vara positiv fram till dess iallafall, så får man se hur de blir då.. Ja kan ju inte påverka nått ändå.... Hoppas hoppas lilla knodden mår bra där inne <3

    Inga symptom idag heller.. Har tänk på en grej.. ALLA ni här inne mår illa.. vissa mer än andra, men alla mår illa.. Jag mår inte illa nånting, har inte gjort alls. Vet att alla är olika, men på varenda sida man läser står de att "nu kan man må mycket illa" eller "nu är det fullt normalt att må jätte illa på morgonen" osv.. Ja känner ingenting sånt, alls :P 


    Haha jag har sökt på olika kliniker i närheten xD får se vad jag gör. Måste nog ändå vänta till nästa vecka för nu lär man inte se så mycket ändå.

    Mm förstår dig :( du hade väl också haft MA som jag? Då är det klart vi är extra oroliga. Man tänker ju att det borde inte ske två ggr på raken men jag kan ibland tänka att jag har ju redan haft otur å va en av dom som har svårt å bli gravid, då kanske jag också är en av dom som får upprepade missfall. Nä usch får inte va så negativ! Som du skrev förut vi är gravida till motsatsen är bevisad :)

    Ja det e väldigt många som e illamående å spyr. Men har läst att väldigt många mår illa mer i vecka 7-8. Så kanske kommer lite senare för dig eller så Slipper du helt! :)

    När jag va 19 blev jag gravid å upptäckte inte förrän vecka 11-12 å då den veckan började jag må illa först. Annars hade jah inte märkt nåt. Så för mig kom det väldigt sent.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF