• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Seb81
    Mjbo skrev 2018-10-08 18:26:20 följande:

    Åh va härligt!! Stort grattis till så fint resultat!! :)

    Hur kommer det sig att dom flyttade fram dig? Med tanke på att den är ju insatt när den är insatt, så ålder visste som väl, eller?:)


    Ja men eftersom dom först gick efter min mens så blev det ju så eftersom den är äldre :) ja du fattar. Myra var större än 7+1... jag vet inte haha frågade inte så noga! Vi var så glada så vi glömde fråga allt vi tänkt fråga!! Sen så förstod jag att det skulle bli så för jag har så kort cykel ocå, tar man efter min cykel så är jag i 7+4 på pricken.

    Tack för grattis hälsningen, fy fan vad lycklig jag är!
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-10-08 18:38:28 följande:

    Ja men eftersom dom först gick efter min mens så blev det ju så eftersom den är äldre :) ja du fattar. Myra var större än 7+1... jag vet inte haha frågade inte så noga! Vi var så glada så vi glömde fråga allt vi tänkt fråga!! Sen så förstod jag att det skulle bli så för jag har så kort cykel ocå, tar man efter min cykel så är jag i 7+4 på pricken.

    Tack för grattis hälsningen, fy fan vad lycklig jag är!


    Aha okej, jag förstår :D

    Så glad för din skull! Förstår om du svävar på moln nu!! :)
  • Ellencassandra

    Usch skulle duscha å såg att det kommit en liten brun/blodig fläck i trosan. Inte stor fläck alls utan mindre än en 50öring typ. Men jag är så nojig nu såklart. Kollar i trosan hela tiden å torkar mig för å se om det syns nåt. Usch hatar å va så orolig :( vill nästan boka in ett tidigare ul bara för det.. ska på min nästa måndag men orkar man vänta?

  • anina
    Ellencassandra skrev 2018-10-08 20:52:47 följande:

    Usch skulle duscha å såg att det kommit en liten brun/blodig fläck i trosan. Inte stor fläck alls utan mindre än en 50öring typ. Men jag är så nojig nu såklart. Kollar i trosan hela tiden å torkar mig för å se om det syns nåt. Usch hatar å va så orolig :( vill nästan boka in ett tidigare ul bara för det.. ska på min nästa måndag men orkar man vänta?


    Usch då. Men det är helt normalt med såna blödningar. Inte för att det hjälper din oro att säga nåt du redan vet. Förstår att du är nojig. Ring bm imorgon och säg att du är orolig så kanske du får en tid. Tror hälften av oss har gjort så nu.

    Tänker på dig och ber för dig. Kram
  • anina

    Vad härligt Seb81. :) jag räknar min dag efter en sån ivf räknare.

    Var det inte nån mer som hade ultraljud idag?

  • Ellencassandra
    anina skrev 2018-10-08 23:53:00 följande:

    Usch då. Men det är helt normalt med såna blödningar. Inte för att det hjälper din oro att säga nåt du redan vet. Förstår att du är nojig. Ring bm imorgon och säg att du är orolig så kanske du får en tid. Tror hälften av oss har gjort så nu.

    Tänker på dig och ber för dig. Kram


    Tack! Det kommer bara beigt lutinus kladd. Inget när jag kissar å så utan bara när lutinus kommer ut. Vet inte vad jag ska tro :( ska ev boka tid idag efter jobbet..
  • Seb81
    Ellencassandra skrev 2018-10-08 20:52:47 följande:

    Usch skulle duscha å såg att det kommit en liten brun/blodig fläck i trosan. Inte stor fläck alls utan mindre än en 50öring typ. Men jag är så nojig nu såklart. Kollar i trosan hela tiden å torkar mig för å se om det syns nåt. Usch hatar å va så orolig :( vill nästan boka in ett tidigare ul bara för det.. ska på min nästa måndag men orkar man vänta?


    Hej!

    Jag kan lugna dig med att jag började stört blöda förra fredagen och har haft bruna flytningar sen dess... & jag har Lutinus. Vi har sett myran på vul 2 ggr under den tiden & hjärtat slår fint! Det är såååååå vanligt att blöda och ha färgade flytningar under graviditet. Men ja.... jag har ocå varit liiiiiivrädd så jag förstår din oro. Du ska börja oror dig om det kommer massa blod, klumpar och smärta. Annars är det bara onödigt att oroa sig! <3 Men ring din bm och prata med henne så kanske hon kan lugna dig med!

    Ta hand om dig! Kram!
  • Ellencassandra
    Seb81 skrev 2018-10-09 08:24:40 följande:

    Hej!

    Jag kan lugna dig med att jag började stört blöda förra fredagen och har haft bruna flytningar sen dess... & jag har Lutinus. Vi har sett myran på vul 2 ggr under den tiden & hjärtat slår fint! Det är såååååå vanligt att blöda och ha färgade flytningar under graviditet. Men ja.... jag har ocå varit liiiiiivrädd så jag förstår din oro. Du ska börja oror dig om det kommer massa blod, klumpar och smärta. Annars är det bara onödigt att oroa sig! <3 Men ring din bm och prata med henne så kanske hon kan lugna dig med!

    Ta hand om dig! Kram!


    Tack för lugnande ord. Jag har ju läst att det är vanligt men hade MA förra gången så är extra nervös å orolig nu :( försöker tänka positivt men det är svårt.

    Svarade gyn på varför du blödde så? Jag brukar aldrig bli irriterad av lutinus. Vad jag märkt. Men tänker att ljusbeige måste ju då ha varit gammalt blod som blandats med lutinus?

    Återigen tack å hoppas jag har samma tur som dig <3 grattis till er!! :)
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-10-08 20:52:47 följande:

    Usch skulle duscha å såg att det kommit en liten brun/blodig fläck i trosan. Inte stor fläck alls utan mindre än en 50öring typ. Men jag är så nojig nu såklart. Kollar i trosan hela tiden å torkar mig för å se om det syns nåt. Usch hatar å va så orolig :( vill nästan boka in ett tidigare ul bara för det.. ska på min nästa måndag men orkar man vänta?


    hej vännen, jag fick en ganska kraftig brun flytning i v 6, men den stannade av och sen kom det inget mer så då slutade jag oroa mig. (för det i alla fall ;)) som sagt - så länge du inte blöder mkt färskt blod och får kramper i magen så ta det lugnt och försök att inte jaga upp dig - det är väldigt vanligt. stor kramHjärta
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-10-08 15:16:33 följande:
    Tack!!! Det är en sådan lättnad att veta att myra mår bra! Nu kan man slappna av ett tag, sen börjar väl oron komma tillbaka igen... haha! För det är ju minst en månad kvar till nästa ultraljud!

    Haha ja en dag före dig men jag kan ju lika gärna åka tillbaka i vecka 12 haha...

    hur mår du idag? Några symtom?

    Jag har mått illa idag, typ varannan dag illa denna vecka.. så det kanske förbereder sig för det konstanta illamåendet haha. Vi får se. Men jag har ingen matlust för fem öre även om jag är as hungrig... är knte sugen på nått. Det enda som går ner är limpa med aromat/salt på haha. Salt ska det vara... annars kan allt annat kvitta. Sjukt alltså med tanke på att jag är hungrig hela tiden! Men nej, ingen mat!

    Kram
    ja egentligen skulle man ju vilja veta varje vecka hur det går för lilla grodan där inne, men man får väl anta att allt är som det ska om det inte händer nåt drastiskt. Glad

    jag har blivit förkyld så symptomen är lite svårlästa just nu, men brukar absolut inte vara så här svag och trött när jag är sjuk så tror det är en kombination. kan fortfarande äta allt (och föredrar mat..) vilket jag är glad över men illamåendet kommer smygande när jag inte ätit på någon timme. använder mina seabands ganska mycket i alla fall, tror de hjälper en del.

    jobbigt att leta upp vilka värktabletter/nässpray man får ta vid förkylning, överallt står det liksom att man ska försöka undvika om det går Obestämd nya studier hela tiden.. sen blir jag så trött av att läsa på FASS och allt det där. 

    jag hoppas verkligen du slipper konstant illamående!! men testa att köpa seaband på apoteket, de ger inga biverkningar alls förutom att det kan strama lite i handlederna om man haft på sig dem en hel dag.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF