• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2019-03-17 12:13:25 följande:

    Stort grattis och välkommen! Kan definitivt föreställa mig känslan!


    Tack! Ja, helt galet :) Vilken vecka är du i nu?
  • Hoppomliv
    Ellencassandra skrev 2019-03-17 13:12:04 följande:

    Åh va roligt!! Stort grattis! Förstår känslan. När man ser sitt livs första plus.. det är en obeskrivlig känsla :) välkommen hit :D


    Tack! Roligt att äntligen vara på andra sidan!
  • Hoppomliv
    BaKu skrev 2019-03-17 13:47:24 följande:

    Varmt välkommen och ett stort grattis! Kan knappt förstå det ännu själv och då har jag min tvåmånaders bebis liggande bredvid mig här. Så förstår känslan :)


    Tack! Och grattis till din lilla bebis :)
  • Hoppomliv
    Inalina skrev 2019-03-17 14:24:56 följande:

    Underbart med fler personer i tråden- stort grattis!! Den känslan är ju magisk :)!!


    Tack! Ja, verkligen magiskt!
  • authentic
    Hoppomliv skrev 2019-03-17 10:35:04 följande:

    Hej alla!

    Jag trodde aldrig att jag skulle få komma till denna tråd, det här är helt sjukt men idag har jag plussat för första gången i mitt liv! Efter 5 IVF-behandlingar och 78 ägg så verkar detta ha satt sig! Har gråtit hela morgonen, kan inte fatta att det är sant!


    Åhhh vad glad jag blir, grattis och välkommen <3
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2019-03-17 17:23:38 följande:

    Tack! Ja, helt galet :) Vilken vecka är du i nu?


    Vecka 18! Snart kommit till mitten och i veckan är det dags för rutinultraljud. Jag är nervös och förväntansfull.
  • gammelpysen
    Hoppomliv skrev 2019-03-17 10:35:04 följande:

    Hej alla!

    Jag trodde aldrig att jag skulle få komma till denna tråd, det här är helt sjukt men idag har jag plussat för första gången i mitt liv! Efter 5 IVF-behandlingar och 78 ägg så verkar detta ha satt sig! Har gråtit hela morgonen, kan inte fatta att det är sant!


    Stort Grattis! Förstår känslan. 7 insättningar tog det för oss men nu är det ganska exakt 6 veckor kvar till bebis!
  • Elcca

    Hej!

    Tänkte kolla lite med er hur ni har tänkt kring gravidförsäkring och vilka försäkringar som ni valt att teckna. :) tycker det är en djungel!

  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2019-03-17 12:01:40 följande:

    Hej! Tyvärr var lyckan över medicineringen kortvarig- igår hade jag sammandragningar hela dagen och i natt bestämde jag mig för att klocka dem då de kändes väldigt regelbundna och de kom var 3e minut. Ringde till förlossningen på sjukhuset här och de tyckte jag skulle komma in. Gjorde ctg där där de givetvis såg mina sd och de mätte även tappen som hade minskat från 38mm i torsdags till 31 mm igår så uppenbarligen ganska påverkad av så täta sd :( fick tredubbla medicinen och de tyckte ev de hittade lite bakterier så fick ny medicin mot bakteriell vaginos som jag börjat ta nu.

    Det är inte strikt sängläge förrän tappen är ca 2cm men dit vill jag ju inte komma än!! Har mitt återbesök hos läkaren i morgon och får hoppas att inget mer är påverkat då.. känns trist om jag inte kan vara ute mer i vår med det underbara vädret som kommer nu men kommer såklart göra allt för att bebis ska stanna inne. Aja inget kul inlägg från mig men sammandragningar ska tas på allvar om de inte bara kommer då och då.. glad att jag litade på minmagkänsla. Kram!!


    Nämen fy vad ?läskigt? och obehagligt!! Så jobbigt också med så mycket sammandragningar, vet de varför du får det? Du visar inga andra tecken på andra infektioner? Nej det förstår jag, är du inlagd nu? Är du sjukskriven? Hoppas verkligen att de lugnar ner sig lite nu och att bebis stannar där inne några veckor till! Förstår att det är jobbigt att inte kunna vara ute så mycket men om ett par månader kanske du får ta härliga barnvagnspromenader istället:) Eller öppna fönstren och dra fram en stol i solen:) Så bra av dig att du litade på din magkänsla och åkte in!<3 Vad säger din man, blir han orolig?

    Själv har jag inte känt så mycket sammandragningar men hade några stycken idag som car väldigt obehagliga, gjorde nästan lite ont. Bebis är så konstigt placerad också långt ut på sidan vid midjan att det kändes som att jag fick håll gånger 10... Har haft så ont i mitt blygdben att jag inte kunde gå på några timmar :( Annars en väldigt aktiv och livlig bebis idag:)

    Kram <3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF