• Längtansblåblomma

    Försöker bli gravid med 1a barnet

    Hej!

    Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Lillamiia

    Hoppar också in här! Är 31 år, jag och sambo har verkstan igång, detta är vårt andra försök efter mini piller stoppet i augusti. Inväntar mensen som skulle kommit i tisdags. Men mensen kan ju vara oregelbunden efter mini piller har jag hört. Någon som har erfarenheter där? Har haft en mens och den kom precis 4 veckor efter pillerstopp. Och nu är den bortom synhåll? Vad roligt att få vara med och dela tankar och läsa era erfarenheter!

  • Längtansblåblomma
    ElissaLevin skrev 2018-10-19 16:49:33 följande:

    Längtansblomma - lider med dig :(((( men vi kämpar på!! De ska gå nån dag, vi får försöka tänka positivt , arr de kanske blir till vintern ?


    Jo, vi får verkligen hoppas på det, för denna väntan är bland det segaste och jobbigaste jag varit med om:/ fortfarande ingen mens?
  • Linkan92

    Jag hänger på! ÄL i måndags 15/10 och ska få mens ungefär nästa helg. Allra första försöket någonsin. Hade mellanpiller till maj -18 och slutade för att få igång normal cykel vilket funkade direkt (tur, var orolig innan!). 25 (snart 26), min man är 26 snart 27.

  • ElissaLevin

    Min mens är 1 dag sen nu men den brukar ALLTID hoppa 2 3 dagar ,har jätte ont i magen så jag vet att den kommer innan helgen är slut !

  • Ok1020

    Hej! Är ny här :) är inne på ca 4e försöket och hade som förhoppning att det skulle gå på första/andra försöket.. har regelbunden mens och varje månad fått fast glad gubbe på CB. Har början med NC nu också. Har ca 27-28 dagars regelbunden cykel och har bim om en vecka. Dock känns det redan nu som det inte blir nått :( blir så besviken

  • Längtansblåblomma
    ElissaLevin skrev 2018-10-20 18:48:50 följande:

    Min mens är 1 dag sen nu men den brukar ALLTID hoppa 2 3 dagar ,har jätte ont i magen så jag vet att den kommer innan helgen är slut !


    Okej.. Åh denna hemska känsla som infinner sig i kroppen inför varje mens.. Jag vill oftast typ krypa ur min egen kropp för att slippa känna av ännu ett misslyckande, så lider med dig med:/
  • Längtansblåblomma
    Ok1020 skrev 2018-10-20 22:51:02 följande:

    Hej! Är ny här :) är inne på ca 4e försöket och hade som förhoppning att det skulle gå på första/andra försöket.. har regelbunden mens och varje månad fått fast glad gubbe på CB. Har början med NC nu också. Har ca 27-28 dagars regelbunden cykel och har bim om en vecka. Dock känns det redan nu som det inte blir nått :( blir så besviken


    Hej och välkommen!

    Känner så igen mig i det du skriver..!

    Trodde också att det skulle gå på typ 3:e försöket då min cykel går som en klocka, får utslag på äl tester och temp höjningar varje månad, men det där plusset lyser fortfarande med sin frånvaro 6 månader senare.. Trots att min man är hälsan själv, vi äter bra, motionerar osv...

    Ingenting verkar logiskt i denna bebisverkstad och ovissheten håller på att göra mig galen... :(

    Då är det skönt att inse att det finns fler i samma situation. Håller mina tummar för att du slipper få mens igen!
  • ElissaLevin

    Haha ja. O min man bara, ? du kan inte veta om de är mens som är på väg , tänk om det är gravid symptom? , Men jag har ju haft samma känsla varje månad innan mensen i flera flera år så jag är saker på att det är mens men män fattar inte det hehe :) dag2 nu utan att den kommit , men har proppat i mig Ipren 2 dagar nu pga mensvärk smärta och ont i huvet så den kommer nog närsomhelst

  • Ok1020
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-21 07:36:04 följande:

    Hej och välkommen!

    Känner så igen mig i det du skriver..!

    Trodde också att det skulle gå på typ 3:e försöket då min cykel går som en klocka, får utslag på äl tester och temp höjningar varje månad, men det där plusset lyser fortfarande med sin frånvaro 6 månader senare.. Trots att min man är hälsan själv, vi äter bra, motionerar osv...

    Ingenting verkar logiskt i denna bebisverkstad och ovissheten håller på att göra mig galen... :(

    Då är det skönt att inse att det finns fler i samma situation. Håller mina tummar för att du slipper få mens igen!


    Så tråkigt att det ska kännas som det gör. Man har ingen ro i kroppen längre. Alltid så undrar jag och tänker på nästa ÄL och bim, kommer vi vara upptagna med annat/bortresta.. hinner vi pricka in.. kommer det någonsin att gå? IVF läser jag mycket om och försöker redan nu ställa mig in på det fast det inte alls behöver bli så. Varför kan man bara inte njuta av ?resan? till ett plus. Sen ska vi inte ens tala om när mensen väl kommer, usch vad ledsen man blir.
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet